Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: ONK Enduro 2014  (gelezen 109941 keer)

Offline member

Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #30 Gepost op: 05-02-2014, 22:55 »
Ik denk dat ik nog de oude ook had.

En ik bedenk net dat bij de kampioensrit een "bekendere rijder" bij de keuring met een verlopen stikker was.
Omdat hij een gespoten helm had laten keuren was er maar een stikker voor 1 jaar gegeven en dat was om. Dat kan dus kennelijk ook, een stikker voor 1 jaar ipv 3 (of 4?)

Overigens kreeg hij vervolgens alsnog een nieuwe stikker voor de nodige tijd. Maar dat zal "jan onbekend" wel niet lukken.

Offline member

« Reactie #31 Gepost op: 06-02-2014, 06:56 »
Zo is die van mij ook ongeveer. Had je toen wel een back-up plan of was je er van overtuigd dat het goed zat?
Misschien neem ik maar een reserve helm mee.

Vorig jaar werd mijn 4 jaar oude Arai nog voor 2 jaar goed gekeurd. Dat ging meer van: hoe oud is de helm? En dan bekeken ze even of dat aannemelijk was. Zo ging het bij iedereen. Wel dag licenties, dus misschien minder streng. Als de helm er goed uit ziet en vrij recent is, zou ik me niet te druk maken. Wel even checken of die op de helmen lijst staat.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

« Reactie #32 Gepost op: 06-02-2014, 09:54 »
Dag heren en dames. Ik zit al even mee te lezen hier. Ik heb mezelf de uitdaging gegeven de Enduro van Holten te gaan rijden op mijn 620 adventure. Nu lees ik in de reglementen iets over stroomlijn opbouw. Hierover bij de KNMV een vraag gesteld en die verwijzen zonder uitleg weer terug naar de reglementen.

nu de vraag: zou de adventure in standaard uitvoering volgens jullie door de keuring komen?

groet,
Albert

Offline member

« Reactie #33 Gepost op: 06-02-2014, 10:23 »

nu de vraag: zou de adventure in standaard uitvoering volgens jullie door de keuring komen?

groet,
Albert

Mooie uitdaging! Artikel 7.12.1 lijkt me, helaas, heel duidelijk. Stroomlijn/kuip mag niet. Kuip er af schroeven?

KTM 300 EXC TPI

Offline member

« Reactie #34 Gepost op: 06-02-2014, 10:28 »

Dat is idd het artikel waar ik me zorgen over maak..

Ik kan het opstaande ruitje eraf schroeven. Die begint direct boven het dashbord.  De "lampekap" eraf is geen optie. Dan hangen alle kabels etc los.

Als ik dan vergelijk met de 620 supercomp is ie wat stroomlijn betreft bijna identiek. 

Offline member

« Reactie #35 Gepost op: 06-02-2014, 10:31 »
Dat is idd het artikel waar ik me zorgen over maak..

Ik kan het opstaande ruitje eraf schroeven. Die begint direct boven het dashbord.  De "lampekap" eraf is geen optie. Dan hangen alle kabels etc los.

Aan de andere kant... Ik vraag me af of de keurmeesters dit artikel kennen... Zo vaak zien ze geen motor bij de enduro ;) Bij de dag licenties zijn ze vaak ook wat coulanter, helemaal nu je eerst moet betalen en nummers plakken en daarna pas keuren.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

« Reactie #36 Gepost op: 06-02-2014, 12:11 »
hmm.. Dat geeft te denken. Misschien aanbieden voor keuring, wordt ie op het ruitje afgekeurd, dan alsnog ter plekke eraf schroeven. Hou het kuipje het liefst gewoon in takt..

Die barcode... Is ook voor daglicentie verplicht? Ik lees namelijk dat je in het mailtje naar Marjon ook meteen je startnummer moet sturen. Die krijg daar natuurlijk pas.

Offline member

« Reactie #37 Gepost op: 06-02-2014, 18:47 »
Dag licenties krijgen een barcode die met een tierap aan het stuur moet
KTM 300 EXC TPI

Offline member

« Reactie #38 Gepost op: 06-02-2014, 18:59 »
Kijk. Da's handige info. Bedankt!

Offline member

« Reactie #39 Gepost op: 07-02-2014, 11:54 »
Nou weet ik weer waarom ik toch wat inhield voor die plas in de kuil in Hellendoorn  ;D

Endurorijder gaat over de kop tijdens kampioensrit Hellendoorn 2013
KTM 300 EXC TPI

Offline member

« Reactie #40 Gepost op: 07-02-2014, 21:38 »
Dat had ik kunnen zijn want daar ging ik er ook af...  ;D

... Hierover bij de KNMV een vraag gesteld en die verwijzen zonder uitleg weer terug naar de reglementen.....

klinkt als KNMV.....  :-X  (sorry Ollie, kon het niet laten...  :D )
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

« Reactie #41 Gepost op: 08-02-2014, 18:03 »
Ik denk dat ik maar gewoon ga en bij de keuring kom ik er dan wel achter of goooooo or no go is.

Offline member

« Reactie #42 Gepost op: 10-02-2014, 09:03 »
Filmpje van de training afgelopen weekend van de enduro jeugd talenten in Eindhoven:

2014Landsard promo talenten training

Te zien is dat de grote bak bij start/finish wat aangepast is. Een rij banden na de rioolbuis en de opstap naar de afgezaagde boomstammetjes is een stuk hoger geworden.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden dit jaar, ik hoop qua extreme niet nog veel gekker dan vorig jaar  ;)

Ik zie verder dat de opzet sowieso anders is dan vorig jaar, met een extra crossproef en de nationalen en daglicenties moeten 3 rondes. Dat was vorig jaar nog 4 rondes voor de nationalen. Rondje zal dus wel wat langer geworden zijn. Positief!  :)

Citaat
Inters rijden 4 ronden, Nationalen en Daglicenties rijden 3 ronden. De eerste rijders gaan om 9.00uur van start.[/size]Er zijn 3 CrossProeven:- CP1 - CAPELLA STAMPERS Cross Proef - Landsardseweg 33, Wintelre- CP2 - ATM Cylinder Technics Enduro proef - Op en om MX-circuit Oirschot (Eindhovensedijk 40, Oirschot);- CP3 - TWIN AIR Extreme proef - Op en om MX en Endurocircuit 'de Landsard' (Landardseweg 45, Eindhoven).
KTM 300 EXC TPI

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #43 Gepost op: 10-02-2014, 22:58 »
Waarom worden wij niet getraind Ollie?  ;D
Ze maken trouwens mooi gebruik van dat balkje om in de stammetjes bak te rijden.

Offline member

« Reactie #44 Gepost op: 11-02-2014, 09:17 »
Waarom worden wij niet getraind Ollie?  ;D
Ze maken trouwens mooi gebruik van dat balkje om in de stammetjes bak te rijden.

In mijn geval: chronisch gebrek aan talent  :D

Ja, dat balkje... ziet er leuk uit. Ik ga me er niet aan wagen, want dan vlieg ik over het stuur op die afgezaagde stammetjes  :-X

Post Merge: 11-02-2014, 09:19
Ik denk dat ik maar gewoon ga en bij de keuring kom ik er dan wel achter of goooooo or no go is.

Goeie instelling.... mocht je echt niet door de keuring komen, dan zijn er nog 2 mogelijkheden; je mag de enduro rijden, maar buiten de wedstrijd om of je gaat lekker kijken en 's middags de offroad rijden.
KTM 300 EXC TPI