Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hans Vogels Dakar facebook page  (gelezen 10050 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #15 Gepost op: 04-01-2014, 18:57 »
zat Hans V eerst niet in het HSF team bij Henk K ???


of is dat alleen voor de "kleine" rally's en enduro's?
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #16 Gepost op: 04-01-2014, 19:06 »
zat Hans V eerst niet in het HSF team bij Henk K ???


of is dat alleen voor de "kleine" rally's en enduro's?


Nee, hij was fabrieksrijder voor Husaberg en rijdt de Dakar nu met het Bas Dakar team. HSF is wel een van zijn sponsoren.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #17 Gepost op: 04-01-2014, 19:19 »

Kom op zeg... de lat komt steeds lager  :-\  Vogels was sneller dan Barreda in het WK enduro en Barreda reed in zijn eerste uitgereden Dakar een 11e plek met 1 stage overwinning. Vogels is in mijn ogen een toekomstig fabrieksrijder en als het echt meezit een Dakar winnaar. Alleen met drie sleutelbeen breuken kun je niet spreken van een fijne voorbereiding, het is dus even afwachten... heel blijven is eerste prio. Indien fit: top 20.


Enduro is geen Rally, en  zeker Hans kan echt hard rijden, en zeker in de enduro.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #18 Gepost op: 04-01-2014, 19:43 »

Enduro is geen Rally, en  zeker Hans kan echt hard rijden, en zeker in de enduro.

Hij heeft de snelheid voor een dagoverwinning. Dat is zeker. Maar het zou zó lekker zijn als hij de rit uitrijdt. Ervaring opdoen en volgend jaar meedoen,  tussendoor twee of drie rally's rijden en top vijftien in 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #19 Gepost op: 04-01-2014, 22:44 »

Nee, hij was fabrieksrijder voor Husaberg en rijdt de Dakar nu met het Bas Dakar team. HSF is wel een van zijn sponsoren.

Klopt, sponsoren voor een groot deel gelijk, https://www.facebook.com/photo.php?fbid=505492536231376&set=pcb.505492969564666&type=1&relevant_count=1



Bas team voor basis, ondersteuning verder met eigen team. Voor enduro overgestapt naar KTM dus bij een goede dakar zal dat volgend jaar zeker een pre zijn
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #20 Gepost op: 05-01-2014, 08:12 »

Enduro is geen Rally, en  zeker Hans kan echt hard rijden, en zeker in de enduro.

Precies, hard rijden is de basis. Navigeren kun je leren.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #21 Gepost op: 05-01-2014, 09:26 »
We gaan het zien hoe hans het gaat doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #22 Gepost op: 05-01-2014, 10:22 »

Enduro is geen Rally, en  zeker Hans kan echt hard rijden, en zeker in de enduro.


Deze editie van de dakar is zeker wel een enduro, daarom zijn er juist van die super lichte fietsen gebouwd!


Navigeren is je kop gebruiken en dat vergt iets meer dan de rode pijlen volgen. (en zelf dat gaat mis bij sommigen :D )
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #23 Gepost op: 05-01-2014, 11:20 »
Ff kleine noot, die lichte fietsen is plicht, 450 en niets meer. En dat je die licht moet houden is begrijpelijk.


Ik zie Hans ook het liefst heel hoog eindigen! Laat daar geen misverstanden over zijn, zou erg mooi zijn als hij top 30 haalt. Echter laat het seizoen zien dat die nou niet bepaald een voorbeeldige voorbereiding was. Daarom heb ik mijn verwachting naar hans bijgesteld (zeker nadat hij zn sletelbeen voor de 2de x brak, de 3de x was alleen maar omdat het niet voldoende geheeld was.)


Hans heeft genoeg sponsors die hem een warm hart toe dragen en dat zal er zeker aan bijdragen dat hij over 3jr top 10 en dag winsten haalt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #24 Gepost op: 05-01-2014, 11:23 »
ja maar ondank de 450 regel (die al 3 jaar oud is) zijn de rally motoren nog meer op enduro fietsen gaan lijken.


de honda heb ik begrepen is in de rally uitvoering niet zwaarder (gewicht) dan mijn 525exc.
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #25 Gepost op: 06-01-2014, 09:25 »

Na stage 1:

Bron: omroepbrabant.nl


Debutant Hans Vogels: 'Boven verwachting'"Het ging boven verwachting. Ik moest als 74ste starten. Maar vanaf plek dertig starten ze twee aan twee, om de dertig seconden. Dus is er een hoop stop op de proef, dat is echt heel gevaarlijk. Dus ik heb geen enkel risico genomen. Ik ben m'n eigen tempo gaan rijden. Op een gegeven moment kom je toch in het stof, daar kun je niks aan doen. Toen ben ik heel voorzichtig gaan rijden en zo heb ik rijder voor rijder gepakt. Uiteindelijk ben ik 38ste geworden, daar ben ik hartstikke tevreden mee.""Ik heb natuurlijk heel veel pech gehad afgelopen jaar. Maar ik ben altijd blijven strijden om terug te komen. Ik heb echt lekker gereden. De motor was goed, de monteurs hebben hard hun best gedaan. Ik heb ook genoten van de duizenden mensen langs de kant."
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #26 Gepost op: 06-01-2014, 11:53 »
vogels op plaats 1 Bike Mararthon  tot 450 cc klassement G 2 class 2

http://www.dakar.com/dakar/2014/us/stage-1/rankings/overall-g2.2-bikes.html#ancre

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #27 Gepost op: 06-01-2014, 12:06 »
vogels op plaats 1 Bike Mararthon  tot 450 cc klassement G 2 class 2

http://www.dakar.com/dakar/2014/us/stage-1/rankings/overall-g2.2-bikes.html#ancre


Hoe werkt dat eigenlijk in de marathon klasse? Ik bedoel; je mag je blok niet wisselen, dus blok (bijna) kapot is einde rally of mag je wel wisselen en lig je uit het klassement?
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #28 Gepost op: 06-01-2014, 13:05 »
Ik gok dat je dan inderdaad voor dat klassement eruit ligt, net als bij kistrijders.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Hans Vogels Dakar facebook page
« Reactie #29 Gepost op: 06-01-2014, 15:55 »
Ik gok dat je dan inderdaad voor dat klassement eruit ligt, net als bij kistrijders.

ja. klopt.  Ik heb dat stikkertje nog op mn blok zitten, als ie eraf is ben je uit het marathon klassement.
offroadmotorloos. even.