Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Startproblemen Suzuki DR(E)650  (gelezen 1217 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Startproblemen Suzuki DR(E)650
« Gepost op: 28-01-2014, 22:36 »
Hallo,
Ik heb een Suzuki DR(E)650, bj 1991, van een vriend maar ik krijg hem helaas niet gestart (tot zo’n 3 maanden geleden werkte deze perfect).
De ontstekingskaars krijgt geen benzine (krukdroog), dus dit moet aan de carburator liggen maar ik heb deze al 2 keer grondig uitgekuist/uitgeblazen (alle openingen zijn vrij, voor zover ik weet) maar nog steeds zonder succes. De ontstekingskaars blijft compleet droog. Helaas heb ik geen kickstarter en is de batterij al na bv 8 keer starten leeg. Dus het is zeer frustrerend ...
Heeft iemand een idee om dit te testen aub?
Gr.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Startproblemen Suzuki DR(E)650
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2014, 23:01 »
Met choke dezelfde problemen?
Vlotterbak gevuld met benzine?
Spuit wat remmenreiniger achter in de carburateur en probeer hiermee te starten.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 472
Re: Startproblemen Suzuki DR(E)650
« Reactie #2 Gepost op: 29-01-2014, 09:33 »
En meer stroom via startkabels en andere accu geven

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Startproblemen Suzuki DR(E)650
« Reactie #3 Gepost op: 29-01-2014, 09:42 »
En meer stroom via startkabels en andere accu geven
Ik heb nog wel een oplaadbare startaccu te leen/koop. altijd handig voor een wat minder nieuwe motor zonder kick.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Startproblemen Suzuki DR(E)650
« Reactie #4 Gepost op: 29-01-2014, 10:30 »
ik vermoed dat je hoofdsproeier verstopt zit.

edit: het moet natuurlijk je gasnaald zijn voor stationair tot halfgas. Hoofdsproeier is full throttle..

misschien is hij ingesleten en moet je het clipje lager zetten(zodat de naald omhoog komt)
anders als hele set vervangen à €25 oid
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Startproblemen Suzuki DR(E)650
« Reactie #5 Gepost op: 29-01-2014, 12:13 »
ik vermoed dat je hoofdsproeier verstopt zit.

edit: het moet natuurlijk je gasnaald zijn voor stationair tot halfgas. Hoofdsproeier is full throttle..

misschien is hij ingesleten en moet je het clipje lager zetten(zodat de naald omhoog komt)
anders als hele set vervangen à €25 oid
Starten is op pilot jet. gasnaald gaat pas vanaf ongeveer 1/8 gas wat doen. starten en gasgeven heeft geen zin want zuigt alleen maar lucht aan.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Startproblemen Suzuki DR(E)650
« Reactie #6 Gepost op: 29-01-2014, 22:32 »
Hallo,
Bedankt voor de vele reacties!
De vlotterkamer vult zich met benzine, de choke werkt volgens mij perfect (ook getest, geeft zelfde resultaat). Ik heb zojuist getest of er effectief lucht wordt aangezogen en dat is zo, dus al geen compressieverlies volgens mij.
De pilot jet heb ik er gisteren ook uitgehaald en die was ook open/geen blokkades. Echt bizar, het moet toch ergens de benzine blokkeren en het is lastig om dit te zoeken. De hoofdsproeier zit zeker niet verstopt (ik heb echt alles uit elkaar gehaald). Ingezakte naald, daar weet ik niets van? Maar dit is toch niet nodig om te starten (zoals ook Nijkamp zegt), of toch wel?
Inderdaad, ik zal dit weekend eens met start pilot proberen, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Gr.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Startproblemen Suzuki DR(E)650
« Reactie #7 Gepost op: 30-01-2014, 10:03 »
er lopen vaak nog wat kanaaltjes de venturi in voor lage toeren. Als je tegen de stroom in kijkt zie je ze zitten. moeten ook open zijn vanaf vlotterkamer.
Mengselregelschroef in orde?