Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: revisie remklauw KTM voor  (gelezen 980 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
revisie remklauw KTM voor
« Gepost op: 07-02-2014, 16:36 »
Hoi,

ik heb mijn remklauw er af gehaald om een beetje op te frissen want ik verlies steeds remdruk als hij een tijdje stil staat.

Natuurlijk had ik eerst de cilinders er uit moeten drukken maar dat ben ik vergeten .... ::)


Weet iemand waar ik een handleiding voor dit klusje kan vinden?

gr.
Martijn
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: revisie remklauw KTM voor
« Reactie #1 Gepost op: 07-02-2014, 17:41 »
Perslucht ploppen ze er soms uit.


Beetje creatief prullen dus.


Remolie is erg agressief let op voor je ogen en je huid en alles waar lak op zit.


Normale klauwen zijn niet ingewikkeld.


Beetje spec. ATE vet aan de nieuwe seals monteert wel beter. Stroef is lastig.



Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: revisie remklauw KTM voor
« Reactie #2 Gepost op: 07-02-2014, 19:41 »
ik doe er even een plaatje bij ..... 19 krijg ik niet los van de remklauw, een van de 2 stiften kan je losdraaien, moet hij dan gewoon loskomen van die andere stift?

het plaatje is overigens van een Adventure met 2 schijven, ik heb er 1 met 1 schijf ..... op het eerste gezicht ziet de remklauw er identiek uit.



Post Merge: 07-02-2014, 21:13
thanx Jos, het stelde idd niets voor ..... en perslucht werkt heel goed om de zuigers er uit te blazen
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: revisie remklauw KTM voor
« Reactie #3 Gepost op: 07-02-2014, 23:05 »
Martijn,

De klauw glijdt over die stiften bij 4 en 19. Als het gemonteerd is, houdt de remschijf het geheel op zijn plek, is het los kun je het uit elkaar trekken. Het is het zelfstelmechanisme om slijtage van de remvoeringen te compenseren.

Ze zitten vastgeroest, veel voorkomend probleem omdat geen mens het onderhoudt d.m.v. regelmatig smeren. De kans is groot dat je als gevolg daarvan remproblemen ervaart.

Lastig ook, want de stift is geroest en dat kun je loskrijgen met een roestoplosser. Maar de witte poeierrommel als gevolg van de aluminium corrosie is daar ongevoelig voor.

Toch, veel inspuiten en regelmatig proberen los te krijgen. Je mag kracht zetten, maar met beleid. Slechts 1 van de stiften (die in bracket 19) is te vervangen, die in de klauw zit doorgaans geperst. Niet krom maken dus! Heb geduld, want het is gewoon te doen.


Succes!
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: revisie remklauw KTM voor
« Reactie #4 Gepost op: 08-02-2014, 09:03 »
ik doe er even een plaatje bij ..... 19 krijg ik niet los van de remklauw, een van de 2 stiften kan je losdraaien, moet hij dan gewoon loskomen van die andere stift?

het plaatje is overigens van een Adventure met 2 schijven, ik heb er 1 met 1 schijf ..... op het eerste gezicht ziet de remklauw er identiek uit.



Post Merge: 07-02-2014, 21:13

thanx Jos, het stelde idd niets voor ..... en perslucht werkt heel goed om de zuigers er uit te blazen
leg je klauw in kokend water. Alu zet meer uit dan de pen en hij gaat wel los. Alles in de klauw mag zeker 100 graden worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: revisie remklauw KTM voor
« Reactie #5 Gepost op: 08-02-2014, 09:15 »
al opgelost, eigenlijk gingen ze heel makkelijk los toen ik eenmaal doorhad dat ze los konden.

dank allen voor de nuttige ips
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007