Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Zoektocht naar een nieuwe allroad  (gelezen 35034 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #75 Gepost op: 03-04-2014, 10:49 »
Ja dat is zeker wat, had die ook al gevonden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2105
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #76 Gepost op: 03-04-2014, 19:28 »
Citaat
Wat zoek ik? - Een allroad van max 4000,- maar minder is beter. - Deze moet redelijk aardig presteren op onverhard/offroad (KTM kwaliteit niet noodzakelijk, maar TDM gaat het echt niet worden)- Een acceptabel benzineverbruik hebben- Comfortabeler dan bij de r65gs mijn vriendin mee kunnen sleuren- Injectie/carb maakt mij niet uit



 ???
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #77 Gepost op: 03-04-2014, 23:42 »
Ja dat is zeker wat, had die ook al gevonden.

Tja waar wacht je dan op? beste allroad die er is
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #78 Gepost op: 04-04-2014, 08:48 »
Het is nu vooral wachten op de fiscus die in juli het mij een stuk leuker gaat maken. Dan ga ik helemaal los.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #79 Gepost op: 20-04-2014, 11:16 »
iets boven budget maar goednieuw en echt niet duur

http://www.motor.nl/nieuws/getest-husqvarna-tr650-terra
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #80 Gepost op: 20-04-2014, 21:08 »
iets boven budget maar goednieuw en echt niet duur

http://www.motor.nl/nieuws/getest-husqvarna-tr650-terra
Stekel kwam gister langs met de tr650, mooi ding hoor.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2328
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #81 Gepost op: 21-04-2014, 21:51 »
iets boven budget maar goednieuw en echt niet duur

http://www.motor.nl/nieuws/getest-husqvarna-tr650-terra

Maar geschikt voor 2 personen ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #83 Gepost op: 28-04-2014, 14:29 »
Heb van het weekend een rit gemaakt op een Transalp 650 van een vriend. Viel niet tegen, maar beviel ook niet. Typisch Transalp dus eigenlijk. Moest vooral wennen aan de hoeveelheid kuipwerk voor mijn neus, maakt de motor stuk groter voor mijn gevoel dan de GS.


Enfin, proefrit 1 zit er op.


Er gaat trouwens een DRZ vork in mijn GS komen dus ik ga het gewoon allemaal doen  :)  Nieuwe motor in juli én een betere GS.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #84 Gepost op: 16-05-2014, 18:38 »
Ok de grote zoektocht gaat nu echt van start! Al voor twee Tenere's contact gezocht. Ga er hopelijk dit weekend op een rijden.


Als iemand nog een leuke weet te staan dan hoor ik dat graag. Idem voor andere juweeltjes (650 dakars, at's, 950's). Budget blijft voorlopig echt op 4000 max (dubbeltje eerste rang voor de echte juweeltjes, I know)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #85 Gepost op: 17-05-2014, 03:59 »
Kijk zeker ook op de Duitse sites en zorg dan dat je alle landen als zoekgebied hebt. Zo liep ik vorig jaar tegen een Luxemburgse Tenere aan van 2008, met weinig kilometers en in prachtstaat en met heel veel extra's (die ik overigens meteen doorverkocht heb om er nuttige extra's voor terug te zetten) Net boven de 4000 euro na wat afdingen.
Overigens: Ik kwam van vele tweecilinders (Transalp 600, diverse AT's, Super Tenere met opgevoerd 4TX-blok (en echte vering), Navigator 1000, 950 Adventure S en, o ja, ergens ertussenin de compleet vergeten maar o zo gave Elefant 900) en de eerste tijd vond ik het helemaal niks, heb het ding zelfs vervloekt. Maar nu gewend en wat een heerlijk machientje is het nu na een paar goedkope aanpassingen... Standaard zoals alle moderne motoren gebouwd om maar zo "groen" mogelijk te zijn en daardoor veeeel te arm lopend. Wordt met een paar heel simpele en goedkope ingrepen een totaal andere, veel soepeler machine met 10 pk meer.  :D  Zelfs zo fijn dat het straks na de op stapel staande veringsombouw wel heel erg richting mijn ideale Allroad gaat... Heel erg veel kennis voorhanden ook op www.xt660.com.
Wat het ook voor je gaat worden, succes met je keuze!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #86 Gepost op: 23-05-2014, 16:26 »
Nou de KTM 950 valt af wat mij betreft. Ondanks een prachtig aanbod van Koen is het verbruik van een 950 voor echt een showstopper.


Morgen ga ik kijken naar twee F650GS Dakars. Een single en een twin spark. Stuk suffer dan een 950 natuurlijk, maar met een veel beter verbruik.


Mijn R65GS heeft inmiddels een DRZ400 vork en dat is een wereld van verschil. De motor rijd echt vele malen strakker dan voorheen. Volgende week even langs Hyperpro voor het beetje inkorten van de vork en het verhogen van de achterkant.









Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #87 Gepost op: 31-05-2014, 19:33 »
Ok de kogel is door de kerk. Ik heb mijn tweede motor gevonden en het is een zwarte Transalp 650 geworden uit 2005 met 40k op de teller en in werkelijk nieuw staat. Daarnaast hou ik nog een flink stuk van mijn budget over om de motor wat leuker te maken en op reis te gaan.


Na een aantal proefritten op verschillende type motoren, een aantal wanhopige huilbuien, een enkele hysterie aanval en vooral allom verbazing dat er eigenlijk veel te weinig keuze is in allroad-land post 2000 toch gekozen voor een Transalp. Tenminste met mijn budget dan, want vanaf 6000,- kom je alweer meer leuke dingen tegen.


De Transalp zal 98% van zijn tijd op asfalt zitten en mijn BMW ga ik gebruiken voor het echt leuke werk.


Iedereen bedankt voor alle tips en het meedenken. Dan ga ik nu meteen kaartjes bestellen voor de huishoudbeurs, want dat is volgens mij verplicht als Transalp eigenaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #88 Gepost op: 31-05-2014, 23:50 »
Heb van het weekend een rit gemaakt op een Transalp 650 van een vriend. Viel niet tegen, maar beviel ook niet.


Citaat van: member
Ok de kogel is door de kerk. Ik heb mijn tweede motor gevonden en het is een zwarte Transalp 650 geworden


Echt honda  ;)
Heel veel plezier met de TA !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Zoektocht naar een nieuwe allroad
« Reactie #89 Gepost op: 10-06-2014, 10:52 »
 :-X


Ik kan er niks mee. Mijn 22 jaar oude bmw met verouderde techniek rijd beter/fijner.


 :-X


Volgende week eerst maar eens op de BMW rondje Schotland doen en dan gaat de Transalp weer in de verkoop.


 :-X


(ok de alp heeft wat meer vermogen, remt beter en start 100x soepeler dan de bmw, maar bij alles boven 2k toeren is Alp voor mij een teleurstelling)


 :-X