AHA !
nou komen we ergens. Een reisenduro of een reismotor is wat anders dan een allroad waarmee je kunt spelen.
Dan heb je een lekker subframe voor koffers en je chickie achterop (ja, je kan haar thuislaten maar dan maakt
ze je leven tot een hel dus ik zou der af en toe maar achterop zetten
).
Dan opteer ik voor wat anders. Budgettechnisch zou ik niet weten wat kan voldoen.
Zoals je al ziet is een Africa Twin of een 950 (bij uitstek een reisenduro) wat pittig geprijsd.
Als je BMW minded bent is de 650 gewoon een duidelijke go. Persoonlijk vind ik het niks als allroad, maar als
zuinig reismaatje zie ik hem dan weer wél zitten. Dan is de emotie van het werken niet belangrijk, dan wil je
gewoon een ding waar je 60 kilo bagage en vrouw achterop kan drukken.
Vergis je niet, een KTM 690 haal je ook 1-23 tot 1-27 uit met straatbanden...Maar die zit klote en daar wil je
echt niet op naar Portugal rijden.
Ik schaam me bijna om het te zeggen, maar een Ransalp is dan misschien wel een goede keuze.
(Zie je Floor, ik kán het)
Die is niet te licht, wel sterk en betrouwbaar, makkelijk en goedkoop in onderhoud (juist buiten Europa zoals Floor
terecht opmerkte).
De F 800 GS zou mijn voorkeur zijn voor reizen ten opzichte van de Tenere.
Die zal echter minimaal 7000 gaan kosten.
Denk wel dat je even goed een totaal plaatje moet gaan maken.
Stel, je koop iets voor 2500, wat komt er nog bij ?
Valbeugels, andere vering, koffers etc tikt aardig aan he >