Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: O-ring ketting 520H met 118 schakels  (gelezen 23539 keer)

Offline member

O-ring ketting 520H met 118 schakels
« Gepost op: 26-03-2014, 20:08 »
Goedeavond,

Bij deze bied ik een gloednieuwe O-ring ketting aan welke nog nieuw in de verpakking zit. Het betreft een 520H ketting met 118 schakels.

Aanbieding staat ook op marktplaats! Even zoeken op 'O-ring ketting 520H met 118 schakels', dan komt de advertentie tevoorschijn.

De ketting wordt geleverd met een verbindingsschakel, deze kan bestaan uit een klinkbrack of een brack met visje. Even aangeven welke je het liefste ontvangt dan kan ik hier rekening mee houden.

Origineel zit de ketting als een geheel aan elkaar. Als je liever een onderbroken ketting geleverd krijgt kun je dit aangeven. Er wordt dan tijdens de verzending voor gezorgd dat je een onderbroken ketting geleverd krijgt.

Daarnaast heb ik ook een grote voorraad aan voor en achtertandwielen liggen. Dus als je ook tandwielen nodig hebt, vraag dan gerust even of ik ze heb liggen voor jou motor.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De prijs van de ketting bedraagt 30 euro per stuk.

Verzendkosten bedragen 6,50 euro tot 10 kg.

Bij aankoop van meerdere kettingen krijg je een korting:
1x ketting voor 30 euro
2x ketting voor 50 euro
3x ketting voor 60 euro

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder staan nog een aantal reacties op de ketting opgesomd. Dan hoeven de mensen niet de hele thread door te speuren. De O-ring ketting is goed ontvangen voor zover ik kan lezen!  :)

Citaat
Celsa:
Kettingen aangekomen, eerste indruk is dat het een degelijke ketting is

Ik gebruik altijd de D.I.D. 520 VX2 professional, en wil deze wel eens vergelijken
Bij deze Donghua ketting meet ik de dikte van de schakels 0,2mm dikker dan bij de D.I.D
De totale schakeldikte is bij de Donghua 1.8mm dikker.
Nu nog even uitproberen hoe op termijn met de rekbaarheid (breekbaarheid) afloopt

Meestal slijt ik 2x voorste 14T met 1X 48T achterste tandwiel gelijk met een D.I.D. ketting (die betaal ik 97€)

word vervolgd

Citaat
Celsa:
gewoon ter info jongens

Ben net terug van een 3daagse offroadrit met mijn Katoem530 uit Frankrijk,
Had de ketting gemonteerd met nieuwe tandwielen (voor en achter)
In totaal een goeie 700km gereden in echt slechte weersomstandigheden,
Dus veel vettige klei en blubber op het kettingset, tot dusver geen abnormale dingen te bespeuren,
De ketting is ook niet abnormaal gerokken.
Natuurlijk is het enkel op langere termijn te ondervinden, maar ik had beloofd mijn ervaring over de ketting te schrijven.

Later meer   

Citaat
Celsa:
Neen, ik verdien hier niets aan
maar wil toch graag vermelden dat ik er tevreden over ben
ben nu alweer een 2000km verder en ...eeerlijk is eerlijk......op dit moment nog geen slijtage te bespeuren
dus,[size=150%] DIK [/size]tevreden 

Citaat
Arie61:
Compleet setje gemonteerd voor 14 achter 49 ( staal).
Ketting is  1mm breder dan mijn oude ,geheel ziet er robuust uit .
Zaterdag op zeer natte baan van mc Utrecht gereden  ,de ketting loopt mooi rond.
Mijn ktm 530 is met deze nieuwe ketting en een nieuwe mitas achterband C06 klaar voor de offroad ritten van dit najaar.
Prijs en de eerste indruk  van deze ketting is  oké.
In december plaats ik een eind oordeel.
( Heikki niet duurder maken hé)

Ge Arie61

Citaat
Arie61:
Wat een prettige bijkomstigheid is ,is dat er wat meer ruimte zit tussen de buiten en de binnen schakel bij deze O-ring ketting ten opzichte van  mijn oude X-ring ketting .
De ketting is makkelijk schoon ( sinds die er op zit proeft hij alleen maar bagger) te spuiten, zonder dat dat ten koste gaat van de functie van de O-ring.
Daarna een beetje ketting spray en dan is hij weer klaar voor de volgende kilometers.

Citaat
Celsa:
Ik hed beloofd een eerlijke mening te geven over deze inmiddels veel besproken aanbieding.
Gisteren op de Brabo de ketting vervangen. (O-Ring 520H Roller Chain)
Ik heb ze er op gelegd bij 15484km en de teller stond gister op 18966km
Als ik goed tel heb er in totaal 3482km mee gereden,
Eigenlijk had ik ze nog kunnen laten liggen maar mijn gewoonte is een kettingset kompleet te vervangen (ook de tandwielen voor en achter)
Dus, mijn mening is zeker niet negatief, prijs kwaliteit is het zelfs zeer goed.
PS; ik heb op dag 2 de cross ketting (van het zelfde merk) er opgelegd en deze is al naar de knoppen na 350km
Voila,.... dit mijn mening en hier zul je het mee moeten doen....

Citaat
Arie61:
Prima ketting rij nu met mijn tweede tandwiel voor.
Ketting heeft de 530 prima door al het  zand en de bagger getrokken van de najaars offroad ritten.
Hij zit er nu 4 maanden op en zoals het er nu voorstaat blijft hij nog wel een tijd je zijn werk doen.

Citaat
Straycat:
eerste ketting versleten 1600 km door alleen maar bagger was ereg nat dees winter, de eerste rolletjes waren al doorgesleten,
dus valt me mee de levensduur , er is pittig mee gereden
wel een nadeel is dat na elke rit ketting stellen er zit nogal wat rek op

Citaat
carlo:
En ze zijn werkelijk heel goed. Tot nu toe op mijn DRZ 400 e  3000 km waarvan een 1500 in Marokko . (In het begin rekken ze wel wat maarja we gaan niet miere ....)

Groeten,
Userted

Offline member

• Adventures.....
Re: O-ring ketting 520H met 118 schakels
« Reactie #1 Gepost op: 26-03-2014, 20:19 »

vreemd, om in je eerste post een hele scherpe aanbieding te doen zonder je even voor te stellen en dan ook je mail addy binnen 30 min te veranderen in iets anoniems
Big....is history ..... 640 ook, nu een 690EnduroR en een CRF450

Offline member

« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2014, 20:21 »
Schopje!

Offline member

• In order to go faster - go slower
« Reactie #3 Gepost op: 27-03-2014, 07:32 »
Hoi Heiki,

Als je me er een slotje met visje bij kunt leveren dan wil ik het wel eens proberen voor die prijs; stuur d'r maar eentje op!

Hoeveel maanden garantie kan je me er op geven indien ik één keer per maand rijd?

Offline member

« Reactie #4 Gepost op: 27-03-2014, 08:14 »
Hallo noppy,

Origineel wordt deze geleverd met een klinkbrack maar ik kan ook een sluitbrack met visje voor jou opsturen.

Een kennis van mij rijd nu met deze ketting rond, heeft nu ongeveer 10 uur cross gereden en de ketting vertoont geen slijtage.
Zelf heb ik hem nog niet getest wordt eigenlijk wel eens tijd  ;) .

Maar het blijft een goedkopere ketting dan zeg maar een sunstar of een did ketting.
Dus de levensduur zal waarschijnlijk ook wel wat korter zijn.

Als je een keer in de maand rijd kan de ketting zeker 12 tot 20 maanden mee gaan als we uitgaan van 150km per rit. Ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden zoals zomer of winter, droog of nat.

Offline member

« Reactie #5 Gepost op: 29-03-2014, 17:14 »
Schopje!

Offline member

• Adventures.....
« Reactie #6 Gepost op: 29-03-2014, 17:44 »
ik ben benieuwd naar de ervaringen, het is natuurlijk geen geld
Big....is history ..... 640 ook, nu een 690EnduroR en een CRF450

Offline member

• Tripy ....the Best you can get
« Reactie #7 Gepost op: 29-03-2014, 18:29 »
Nog efkes wachten Martijn,

Na dit weekend in France gaat ze er op, er is nogal wat te bollen in de eerst volgende weken,

dus het zal niet ZO lang duren alvorens je de "feedback" over de test leest!  ;)

Offline member

« Reactie #8 Gepost op: 04-04-2014, 20:31 »
Kettingen aangekomen, eerste indruk is dat het een degelijke ketting is

Ik gebruik altijd de D.I.D. 520 VX2 professional, en wil deze wel eens vergelijken
Bij deze Donghua ketting meet ik de dikte van de schakels 0,2mm dikker dan bij de D.I.D
De totale schakeldikte is bij de Donghua 1.8mm dikker.
Nu nog even uitproberen hoe op termijn met de rekbaarheid (breekbaarheid) afloopt

Meestal slijt ik 2x voorste 14T met 1X 48T achterste tandwiel gelijk met een D.I.D. ketting (die betaal ik 97€)

word vervolgd ;)

Offline member

« Reactie #9 Gepost op: 21-04-2014, 20:11 »
Schopje!

Offline member

« Reactie #10 Gepost op: 30-04-2014, 12:50 »
Schopje!

Offline member

« Reactie #11 Gepost op: 06-05-2014, 17:53 »
Schoppie, ik heb nog kettingen liggen!

Offline member

« Reactie #12 Gepost op: 12-05-2014, 11:59 »
Schopje!

Offline member

• Ride a slow bike fast not a fast bike slow.
« Reactie #13 Gepost op: 12-05-2014, 13:37 »
Tja, zitten te wachten op de testresultaten, dat werkt het best ::)
More than two strokes is a wank.

Offline member

« Reactie #14 Gepost op: 12-05-2014, 22:27 »

gewoon ter info jongens

Ben net terug van een 3daagse offroadrit met mijn Katoem530 uit Frankrijk,
Had de ketting gemonteerd met nieuwe tandwielen (voor en achter)
In totaal een goeie 700km gereden in echt slechte weersomstandigheden,
Dus veel vettige klei en blubber op het kettingset, tot dusver geen abnormale dingen te bespeuren,
De ketting is ook niet abnormaal gerokken.
Natuurlijk is het enkel op langere termijn te ondervinden, maar ik had beloofd mijn ervaring over de ketting te schrijven.

Later meer  ;)

Advertentie: