Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 690 Goodies Time  (gelezen 33008 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #15 Gepost op: 18-05-2014, 10:35 »
Ruitje is wel lekker om gewoon te laten zitten, dan hoeft de koplampunit niet steds los en ik een beetje mijn twijfels over die bevestigingsconstructie.
Maar ik denk dat ik de oplossing heb gevonden in wat ex-Honda parts:


De zwelmoeren mogen alleen wel vervangen worden door verse, iemand daar een goed adresje voor?

Valt nog tegen hoeveel de roadbookhouder nu verder naar beneden kan, maar als de Scott mount binnen is komt het stuur weer wat omhoog en kantelen de beugels weer wat vlakker. Nadeel daarvan is dan wel weer dat ze verder vanuit het draaipunt vandaan komen te liggen en het sturen meer gaan beinvloeden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #16 Gepost op: 18-05-2014, 17:28 »
Rubbermoeren in welke maat? Heb nog vanalles liggen

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #17 Gepost op: 18-05-2014, 18:00 »
Hé Rogier, longtimenosee.....
Ondanks dat de Twin al 4 jaar onder een zeiltje buiten staat doen de moertjes het nog prima. Dus ik doe het nog even met wat nostalgie  ;D
Ik zag ze trouwens voor wel €0,85 voorbij komen op het interweb...... Verzendkosten gaan dat natuurlijk weer ruimschoots overstijgen.

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #18 Gepost op: 19-05-2014, 22:27 »
Na plaatsen roadbook +houder word de wind hierdoor gebroken. Ruitje wel overwegen maar zie er nu vanaf.


Plaats van schakelaar bevalt goed. Moet een en ander  ::)  netter wegwerken.
Is nog een tyrip feestje, alles blijft goed zitten, uitgetest bij springride



Groet Marc

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #19 Gepost op: 20-05-2014, 07:46 »
Hé thnks, dat zijn de plaatjes waar ik wat aan heb  ;)
Ik heb inmiddel met wat moeite de originele lichtschakelaar tussen de spiegel en de knoppen van de RallyDash gekregen. Het is niet optimaal maar nu ben ik iig nog een beetje veilig op de weg. Een smallere bediening is onderweg.
Mooie spiegelbevestiging trouwens! Werkt ook wel goed zo te zien  :-X
Ik zal vanavond nog eens een fotootje posten van de huidige stand van zaken. Ik met nog een aantal kabels netjes af- en weg werken, de bevestigingsbeugel voor de RallyDash staat in de verf, dus die kan er ook weer op en ben nu toch weer zo ver dat roadbook met ruitje geplaatst wordt. Ik ben toch een luie (Finse) rijder, dus doe het meest zittend :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #20 Gepost op: 20-05-2014, 19:53 »
En hier nog wat plaatjes van de oplossing zoals deze op mijn 690 is gemonteerd. Kabels kunnen vrij op en neer bewegen tussen roadbookhouder en Garmin houder. Werkt prima en is goed leesbaar, zowel zittend als staand. Ook knipperlichtunit is prima bedienbaar, vandaag nog met de 690 naar het werk gereden vanwege het drukke verkeer :-)











Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #21 Gepost op: 20-05-2014, 19:54 »
Zo, met deze setup 6 juni maar eens een ritje rijden en kijken hoe dit bevalt. Misschien is voor die tijd de stuurdempermount nog binnen, dan kan die er nog tussen.



Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #22 Gepost op: 20-05-2014, 19:57 »
@Janvaneldik, hoever is jouw stuur omhoog tov standaard? Zonder ruitje kon ik nog ietsje verder kantelen, maar dan waren de knoppen op het dashboard niet meer te bedienen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #23 Gepost op: 20-05-2014, 20:00 »
Bij mij is het stuur alleen verhoogd met de Scott stuurdemper, verder geen verhoging. Als gevolg van de roadbookhouder kan ik de knoppen op de originele teller inderdaad alleen nog zonder handschoenen bedienen (nullen na tanken gaat nog net...). Daar hou je dus vrijwel geen ruimte over.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #24 Gepost op: 21-05-2014, 07:33 »
Zo, met deze setup 6 juni maar eens een ritje rijden en kijken hoe dit bevalt. Misschien is voor die tijd de stuurdempermount nog binnen, dan kan die er nog tussen.

Waarom tripteller onder RB ipv er boven? Moet je verder naar beneden kijken om de afstand af te lezen en dat doe je vaker dan in je RB kijken.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #25 Gepost op: 21-05-2014, 09:34 »
Ferd en Jan is er belangstelling om een keer avond of ochtend af te spreken om de oplossingen te bekijken.
Mijn opbouw is nog niet geheel "ready to race"

Show your stuff. andere ook welkom.



Groet Marc

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #26 Gepost op: 21-05-2014, 17:26 »
Waarom tripteller onder RB ipv er boven? Moet je verder naar beneden kijken om de afstand af te lezen en dat doe je vaker dan in je RB kijken.

Omdat ik een luie rijder ben en liever zit... En dan zit het precies goed in mijn zichtsbeeld. Maar we gaan het 6 juni wel merken. Op de Twin had ik het roadbook midden op het stuur zitten. en als je dan staat moet je echt ver naar onderen kijken.

Ferd en Jan is er belangstelling om een keer avond of ochtend af te spreken om de oplossingen te bekijken.
Mijn opbouw is nog niet geheel "ready to race"

Show your stuff. andere ook welkom.

Ha, we gaan een ARM 690 meeting organiseren! Ergens centraal in het land zodat het voor iedereen haalbaar is! Zet de MCDonalds maar af voor ons allen!  :D

De ABS Offroad dongel is ook binnen. Een 1190 waar hij ook voor is is er kennelijk nog niet helemaal voor geschikt, daar krijg je een mooie alu beugel voor mee. De 690 heeft onder het zadel al een bevestigingslip voor het rubber:




Vrijdag maar eens kijken hoe dit oranje lampje zich gaat gedragen in combinatie met blokkerende wielen en zo  :P


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #27 Gepost op: 21-05-2014, 17:38 »
Ferd en Jan is er belangstelling om een keer avond of ochtend af te spreken om de oplossingen te bekijken.
Mijn opbouw is nog niet geheel "ready to race"

Show your stuff. andere ook welkom.


die van mij valt onder 'vals spelen':





hoewel ik de touratech knoppenwinkel wel een handige oplossing vind. De rest is perfect gepositioneerd... want daar is over nagedacht... alleen niet door mij ;)


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #28 Gepost op: 21-05-2014, 18:42 »
Is dat de rally of de Adventure uitvoering? Ik ben er achter dat de standaard benzine voorraad toch wel snel op is, en zeker voor wat reizen is meer benzine wel noodzakelijk. Ik ben er echter nog niet uit in welke vorm ik dat mee wil gaan nemen, ik weet alleen wel dat het geen Safari gaat worden....

Strakke fiets zo hoor!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #29 Gepost op: 21-05-2014, 20:27 »
Da's de Rally kit. Maar verschil zit'm m.n in de roadbookhouder: die zit bij de Rally er wel op, en bij de Adventure niet.


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!