Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ICO bevestiging  (gelezen 1387 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
ICO bevestiging
« Gepost op: 05-06-2006, 17:25 »
Zo, dit weekend eens lekker bezig geweest met mijn motor. Hier en daar nog wat Franse klei weg gebikt, met de cleaner wat plastic richting de originele kleur kunnen brengen en de ICO maar eens op zijn plekje bevestigd.






Over de plek voor de bediening ben ik nog niet helemaal zeker. Het blijft op deze motor altijd een compromis. Hij moet gewoon ook nog voor weggebruik goed voldoen, dus de hele handel van de knipperlichten/claxon en verlichting verwijderen is voor mij (nog   :P) geen optie.

Komende zondag maar eens een asfaltrit ermee rijden en dan kijken hoe het bevalt. Volgens mij is het display staand ook goed af te lezen, in ieder geval veel beter dan de standaard tripmasters van de Honda zelf.
De Sigma er lekker naast gebouwt, schijnt soms wel eens makkelijk te zijn met gemiddelde snelheid te moeten rijden. Daarnaast natuurlijk backup, en goed voor de afstanden nullen in een roadbook. De ICO gaat waarschijnlijk op de totaalstand.

Nu zit er een optie in de ICO om de wielomtrek te "leren". Heeft iemand daar ervaring mee? Als ik het zo lees lijkt het me wel handig. Elke keer dat je de kilomterestand aanpast naar die volgens het roadbook, wordt de "gemiddelde" wielomtrek aangepast. Dus op een gegeven moment hoef je de stand niet meer aan te passen omdat je dan met de wielomtrek rekent waar de uitzetter mee gereden heeft. Het schijnt ook nog een "slimme" functie te zijn, na foutrijden en dus een grote afwijking corrigeren snapt het ding dat jij fout geweest bent en gaa dan dus geen aanpassing maken.

Werkt dit nou goed?? Of heeft iedereen zijn ICO op de zelf berekende stand staan en is constant aan het aanpassen tijdens een rit?\

\Verer valt het nullen mij ontzetend mee qua tijd. Tuurlijk duurt het langer dan de Sigma, maar als het anderhalve seconde is zit ik denk ik aardig in de buurt. De knopjes hoef je niet hard in te drukken, ze zijn best wel gevoelig. Hard indrukken kan wel, maar heeft dus geen nut.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: ICO bevestiging
« Reactie #1 Gepost op: 05-06-2006, 23:07 »
Mooi zo, Ferd. Klein vraagje...als je je knoppen indrukt, voel je dan een klikje??? Verder kon ik uit de gebruiksaanwijzing geen gemiddelde wielomtrek halen, maar mss zijn deze nieuwere types wel iets uitgebreider qua funties.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: ICO bevestiging
« Reactie #2 Gepost op: 05-06-2006, 23:29 »
Ferd, schuif je schakelaar een stukje naar het midden, dan kan de ICO-bediening er tussenin. Of past dat niet?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: ICO bevestiging
« Reactie #3 Gepost op: 06-06-2006, 07:12 »
Er zit geen klikje in de schakelaars en de gemiddelde wielomtrek zit in de instellingen verwerkt. Daar kan je hem aan/uit zetten.

De schakelaars kan ik wel meer naar het midden schuiven maar dan zitten de meest gebruikte knoppen het verst weg ::)
Ik gebruik namelijk nog altijd gewoon mijn knipperlichten :-\. Verder zit de spiegel ook aan het schakelhuis vast, en daar zit nu dus de ICO en Sigmabediening weer aan (weet niet wt er allemaal los komt te hangen als mijn (laatste) spiegel afbreekt maar daar hebben we de ducktape weer voor.)