Ik zit totaal niet in de voorvorkelarij bussiness en dit gaat mijn tech knobbel(tje) te boven. Maar zou je met een combinatie van een xr600 vork met een twin vork niet iets leuks kunnen maken wat langer is en misschien meer veerweg heeft? Dus zeg de binnenpoten van een xr600 (hebben de zelfde diameter) en de onderpoten van een twin (dubbele schijf en vorkbrug).
heeft iemand dit al eens bekeken?
Ik denk niet dat dat lukt, voor een langere veerweg heb je toch ook langere buitenpoten nodig. Kijk maar's hoever de buitenpoten van een XR-vork onder de wielas steken.
Voor wat betreft een complete XR-vork in een AT bouwen, dat wordt idd weleens gedaan. Het "probleem" van die enkele schijf kan je oplossen door een grotere schijfdiameter + andere remklauwophanging te fabrieken.
Het is een goedkope oplossing maar in principe wordt je vork alleen maar slapper (als de diameter van een XR-vork ook 43mm is, wie weet dat, Gerben?) en je wint dus alleen maar veerweg.
Ik zit meer te denken aan een WP Extreme (50mm dacht ik?) of een 48mm WP upsd van na 2000. Heb je ruim 30cm veerweg en een veel stijvere vork. Áls er bij mij iets anders in komt moet het wel gelijk goed of anders maar niet