Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rallycomputers, het onderzoek  (gelezen 22005 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #45 Gepost op: 29-06-2006, 20:21 »
Bij het racen plakte ik m'n benzine lichtje altijd af. Inderdaad een handige manier om niet afgeleid te worden door desinformatie.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #46 Gepost op: 29-06-2006, 20:27 »
Plakband is toch doorzichtig  ::) ::) :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #47 Gepost op: 30-06-2006, 17:27 »
Allroadplakband = duct-tape = niet doorzichtig  8)

Wat voor plakband gebruik jij??


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #48 Gepost op: 30-06-2006, 17:41 »

Ik zal zodadelijk eens de criteria posten waarop we een dualsportteller beoordelen.

1.4   Robustness
       1.4.1.1   Resistance for trees
   

Ik heb uit ZEER betrouwbare bron vernomen dat een IMO daar héél goed tegen bestand is...
 :-\

Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #49 Gepost op: 30-06-2006, 17:50 »
Gegevens zijn pas info als je het nodig hebt, en ik heb't niet nodig, dus vindt ik het -   (ohzo  :P)

Juist, bijvoorbeeld bij een roadbookrit intresseert snelheid me geen bal eigenlijk, hoogstens op de openbare weg een beetje. Veel info is storend vind ik, want je moet in 1 keer zien wat je wilt, niet twijfelen, geen seconde. Ik vond mijn Sigma al vervelend omdat het ding te klein is en ik soms naar het apparaatje moest zoeken omdat ik door het rijden dat ding zo vlug niet vond. (en het zat steeds op dezelfde plek, alleen ik niet  :D) Laat staan dat je nog uit verschillende informatiebronnen moet kiezen.  ::)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #50 Gepost op: 06-07-2006, 19:59 »
Als ik dit zo bekijk ziet het er naar uit dat iedereen aardig tevreden is met wat hij heeft. Als je de verschillende argumenten hoort is het ook moeilijk 1 echt goede te maken… ::) Mijn conclusie; ik ga hier (nog even) niets mee doen. Denk dat het moeilijk gaat worden een goed, goedkoop en goed verkopend product te maken…

Toch denk ik dat deze topic een goed overzicht heeft gegeven. Thanks! :)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #51 Gepost op: 07-07-2006, 08:34 »
Wat was je evt. van plan geweest als er wel één type uit was gekomen? (verder niet nieuwsgierig hoor  :D )
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #52 Gepost op: 09-07-2006, 02:05 »
Zo, ik heb m'n ICO Vr-light opgepikt bij RBC in Zetten. Ik moet alleen ff kijken wanneer ik m'n TT frampje met daarop 't TT roadbook + Ico monteer op m'n WR want ik ben nogal in to de "ballades"in de Ardennen. Gezien de recente buitelingen lijkt 't me goedkoper om bij elke roadbookrit 't zaakje vooraf te monteren en na de rit telkens te demonteren, anders wordt 't wel erg schofterig duur. Doet iemand van jullie dit ook, of ben ik alleen een zeikert?   

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #53 Gepost op: 09-07-2006, 09:11 »
Bij Dobbelaar zag ik iets inventiefs, check it out 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #54 Gepost op: 09-07-2006, 10:10 »
Ik ga straks m'n roadbook weer op de huskie zetten. Als ie niet nodig is,gaat ie er ook gelijk weer af.

Scheelt kilo's hè  ;) en inderdaad ook euro's bij een eventuele crash.

In mijn geval moet het apparaat ook nog afwisselend op 3 motorfietsen, maar dat gaat redelijk makkelijk. Ik mis alleen nog een 3e bediening om die overal te kunnen laten zitten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #55 Gepost op: 10-07-2006, 22:44 »
Niet helemaal off topic.

wat plaatjes over het (de)monteren van m'n navigatie spul.

http://www.erwindob.net/Nav_Montage/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #56 Gepost op: 16-07-2006, 23:03 »
Wat was je evt. van plan geweest als er wel één type uit was gekomen? (verder niet nieuwsgierig hoor  :D )

Als er markt voor is? Zelf ontwikkelen en laten maken ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #57 Gepost op: 20-07-2006, 12:35 »
De Edge 305 van Garmin is kleiner dan een ico en kan zowel mechanisch als via zijn Sirf III de afstanden meten. Helaas duurt een reset van de dagteller 2 seconden!

http://www.garmin.nl/assets/garminproduct/material/9010-00447-31.pdf

Noppy

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #58 Gepost op: 28-07-2006, 16:44 »
Ik lees 'fietstrainer'.  Een belangrijk verschil: een motor trilt veel meer, langer, vaker, harder, verder, etc. (zeker als je'n KTMmetje hebt zoals ik...). Wie heeft dit ding uitgetest op een motor?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #59 Gepost op: 28-07-2006, 19:32 »
Niemand,

Maar ik krijg wel zin om 'm te testen. Het enige wat me weerhoud is het feit dat er binnen een kwartaal waarschijnlijk weer een color-versie van 't ding uitkomt en weer drie maanden later eentje die echte kaarten kan laden.

Wachten is altijd beter bij de firma Garmin  ;D

Noppy