Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rallycomputers, het onderzoek  (gelezen 21992 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #90 Gepost op: 02-03-2007, 21:20 »
Even wat prijzen opgezocht:
159 bij www.motozoom.nl
149 bij www.louis.de
129 op www.ebay.de

You do the math  ;)

Geen tripmaster die eenvoudig nulbaar is over een knoppie.
En dan die cijfertjes klein voor tripstanden. Dan hoef ik niet te rekenen :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #91 Gepost op: 03-03-2007, 14:51 »
tja.. motozoom: Dezelfde onderdelen als Louis in Dl, alleen langere besteltijden en 10 euro per onderdeel extra. Dat terwijl Louis Dl voor 6E50 naar Nl stuurt en je het dan in 2 dagen thuis hebt.

Kies zelf maar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #92 Gepost op: 26-03-2007, 14:27 »
Er wordt zo veel over gesproken en gezocht op het internet maar ik krijg nog het idee dat er nog geen goede rallycomputer op de markt is.

Nu wil ik graag eens een onderzoekje doen, zou het leuk vinden als jullie even meewerken.

- Welke rally/trip computers zijn er nu op de markt en welke zijn er geschikt voor rally en reisgebruik.

- Wat zijn de kosten van deze computers.

- Wat mist er bij deze computers.

- Hoe ziet de ultieme computer er uit, welke functies moet deze hebben en aan welke standaard moet deze voldoen.

- Meer info, dingen die ik moet weten en van belang zijn voor een rallyrijder en off-road gebruiker.

Bedankt voor de hulp!

Jeroen

(Wist u dat: ik z’n ICO weggegooid heb omdat ik de nut van deze veredelde fietsklok niet inzag… :( :-X)



Even een kort antwoord op je vraag. leuke discussie ook over dit.

Ik heb met beiden getrained en de dakar rally gerede met ICO.

Ik vond IM0 een duidelijk afleesbaar scherm en het voordeel dat jet het contrast af kan stellen (erg makkelijk bij rijden in zon waardoor het lcd schermpjes hun zichtbaar verliezen door het opwarmen van het liquid (LCD =liquid cristal display) zo heb je altijd haarscherp beeld. grote cijfers dus snel zichtbaar.Ik zou altijd met 2 tellers gaan rijden (1 voor reserve , want als die enige kapot is bij een goede navigatie rally, kan je net zo goed stoppen)
Het nadeel was dat ik ze groot vond en om dan 2 te gebruiken nam veel ruimte in.
De bedrading vond ik echt slecht.

ICO is een mooi compact apparaat (de VR light) en heeft nu ook backlight zodat die ook in het donker leesbaar is. dat was de oude versie niet. het automatisch bijstellen van wiel omtrek is een mooie functie maar die heb ik uit geschakeld. als je nl verkeerd rijd en je met hem bij nullen ziet de ico dat als een calibratie en verandert die ook het wiel omtrek.(met een 2-trac helemaal niet aan te raden ivm wielspin aan de voorzijde)
Deze aparaatjes zijn compact en robuust. bedrading is echt super. Nadeel is dat er geen contrast bijstelling opzit.

Waarom er de meeste de dakarrijders meerijden is het volgende. voornamelijk door de kleine afmeting ; er kan dus makkleijker 2 gemonteerd worden op een cockpit en dispaly die gewoon heel duidelijk 1 ding aangeeft. of tijd of snelheid of afstand. snel af te lezen dus, je word niet afgeleid door andere teksten of getalletjes ernaast Daar omt bij door de stekker aansluiting kan je elke ico met een andere ico uitwissellen om snel problemen te verhelpen. Rijd je dus met IMO, waarbij je zelf met sekkers of stekkerdoos moet gaan werken van niet zulk goede waterdichte kwaliteit dan is de kans erg groot dat die niet uitwisselbaar is met een mede imo rijder . Je gaat om te finishen dus moet je je motor zo maken dat in geval van nood andere je kunnen helpen.

Verder is het ook allemaal een beetje een hype. Dakar rijders steken elkaa erg snel aan over wat te gebruiken. als een goede rijder roept ik gebruik dit dan kan je vergif op in nemen dat volgend jaar andere rijders dat ook hebben. Stell david fretigne is stekelblind en die neemt een groot lcd scherm om zo zijn afstand te kunnen lezen dan zal het jaar er o andere rijders dat ook hebben die  niet stekelblind zijn. 


Wbt stuur schakelaars  was ik tevreden met de ICO en heb ik deze vervangen voor de rally door een roadbookschakelaar en tripmaster in 1 alu blokje(factory equipment van KTM) Overigens ben ik nu aan het kijken of ik deze na kan maken en voor een betere prijs in de verkoop kan doen.

Zo en nu moet ik weer snel aan de slag.

greotjes

Bryan
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #93 Gepost op: 13-05-2007, 19:16 »
Ik gooi hem van de Sticky af totdat er een uitslag gepubliceerd gaat worden. We weten met z'n allen dat wat we willen nog niet op de markt is en dat er in "eigen huis" hard aan gewerkt wordt om het dan zelf maar in elkaar te zetten,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #94 Gepost op: 06-11-2007, 19:47 »
Nou Ferd, maak 'm maar weer plakkerig: de rallycomputer van Trailtech is stilletjes uitgekomen: de Vector.

Voor de freaks heb ik hier de handleiding.

http://www.trailtech.net/media/instructions/Vector_Users_Manual_7010-MANUAL.pdf

De afstandsbediening dien je dit keer apart aan te schaffen. De rallymode werkt alleen met de afstandsbediening. Hij meet de afstanden in 10tallen meters. In rallymode is de totaalafstand in meters tijdens het rijden eenvoudig bij te stellen. Handig nullen van dagstand heb ik nog niets van gelezen.

Aardig detail: deze computer kan de motortemperatuur meten en is instelbaar met twee programmeerbare temperaturen voor 'waarschuwing' en 'alarm'. Bij waarschuwing gaat de groene led meeknipperen en bij alarm gaat de rode led knipperen. Handig voor warme woestijnrallies.

Over prijs heb ik nog niets gelezen, maar met de huidige dollarkoers zou dat wel eens de helft van een ICO kunnen zijn!

Noppy


Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #95 Gepost op: 06-11-2007, 22:03 »
109,95 dollar voor de Vector en 19,95 voor de AB. Zeg maar: totaal 130 dollar en met invoeren en accijns zal dat wel liggen rond de 130 euro. Da's niet duur!
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #96 Gepost op: 07-11-2007, 23:06 »
Ziet 'r goed uit Nop. Misschien eens één aanschaffen om te testen. Vraag me vooral af of die AB wel lekker werkt. Verder goeie specs. En een stuk lichter dan een IMO denk ik.


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #97 Gepost op: 11-11-2007, 21:47 »
Adje in Goirle is dealer van dat spul. Misschien kan je hem eens bellen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #98 Gepost op: 14-11-2007, 09:48 »
Ja wel mooi. Zou die AB ook op andere tripmeters aan te sluiten zijn? :-X

Nilzz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #99 Gepost op: 19-11-2007, 21:32 »
Er zat helaas geen schema bij. Misschien dat iemand hem kan doormeten hoe hij precies schakelt?

Wat wel lekker is van deze schakelaar is dat hij niet alleen weinig ruimte in neemt, maar ook een duidelijk clickje laat voelen als hij ingedrukt wordt.

Ik dacht dat hij driedraads was. Er is vast wel iemand die dan weet hoe hij schakelt (leuk puzzeltje).

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #100 Gepost op: 19-11-2007, 21:42 »
Een importeur of dealer die handel ziet in zo'n apparaat wil hem ongetwijfeld laten testen door een terzake deskundige van een grote doelgroep als de ARM'ers. Een aanbeveling door een positieve test op dit forum levert handel op (dat ding lijkt mij ook wel wat!).
Vraag is alleen wie zo'n demo-rallycomputer wil en kan testen voor ons.
Als de importeur geen demo beschikbaar wil stellen weet ik ook genoeg: dan is het risico van een slechte test blijkbaar te groot.
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #101 Gepost op: 19-11-2007, 22:20 »
Is de uitslag van de eerste testset al eens gepubliceert eigenlijk?

(Dan heb ik er overheen gekeken.)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #102 Gepost op: 19-11-2007, 22:38 »
Erwin,

Je hebt nergens overheengekeken hoor. Er is wel een verhaal gemaakt, maar dat is nooit gepubliceerd. Is overigens wel opgestuurd naar Trailtech omdat dat deel van ons verhaal klaar  was. Er zaten toch zoveel problemen aan de Lynx (hangen enzo) dat Trailtech geen toestemming gaf om het geheel te publiceren; ze verwezen naar de Vector (die toen nog geen naam had) en dat we die wel eens mochten testen.

Die afspraak zijn ze echter nooit nagekomen, ondanks herhaaldelijk aandringen. ' t is wel mooi zo ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #103 Gepost op: 27-11-2007, 20:03 »
Binnenkort krijg ik mijn 2 ico's en een md. Nu las ik dat RBC motomaster remschijven en een adapter verkoopt voor de opnemers. Heeft iemand dit al eens in reallife gezien?


Moet op exc naaf passen.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #104 Gepost op: 27-11-2007, 20:08 »
Ik zag het op Daniel zijn fiets.

Overzise-adapter met meteen twee gaten voor een ICO opnemer. Zag er netjes en slim uit. De opnemers zitten zeg maar IN het adapterplaatje, dus redelijk beschermd. Als het voor een WRF bestaat, bestaat het zeker voor een EXC toch?