Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rallycomputers, het onderzoek  (gelezen 21998 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #75 Gepost op: 15-10-2006, 20:24 »
Ik heb 2 jaar garantie en een omruilabonnement bij de Garmin Importeur Sailtron.

De afgelopen 3 jaar heb ik tot 4 x aan toe een kapotten 60-serie bij hen binnengebracht en ze bleven vriendelijk lachen en vervangen.

Mijn Quest is tot op heden nog niet stukgegaan, maar zodra de Quest III met Sirf III uitkomt, dan denk ik dat ik hem maar eens vlak voor een groot radarsysteem van Defensie of de Marine neerleg. (Of ik leg hem even in de magnetron; er staat niet in de handleiding dat dat niet mag).

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #76 Gepost op: 18-11-2006, 22:13 »
Zo,

Al een paar keer de Edge op de RAMmount gehad, lekker door de natte bossen geragt en de SirfIII-chip werkt echt subliem.

Verder alleen nog maar op de ATB uitgeprobeerd en trainingparcours gereden, genaamd 'Courses'.

Courses zijn gewoon tracks, van max 13.000 punten, waar je ook nog wat waarschuwingsborden in kunt plakken.

Hartslagmeter nog niet geprobeerd op de motor, simpelweg niet aan gedacht. Hartslagmonitor tijdens rennen en ATBen werkt perfect. Ik heb een hartslagalarm ingevoerd (nee, nietgeschikt voor IC ;D) om je in de zone te houden waarin je afvalt, werkt grappig.

Kompas gebruikt om waypoints te vinden, werkt ook OK.

9 December ga ik een RB-ritje van de ORA (www.oraoffroad.nl) rijden met deze computer. Laat jullie wel weten hoe het werkt.

Over trillingen gesproken: zou een racefiets op 8 bar over de kasseien niet veel meer trillen dan een KTM? Ik mag toch verwachten dat Garmin dat al eens uitgetest heeft?  ;)

Grx,

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #77 Gepost op: 08-12-2006, 13:14 »
Gisteren de IMO rally geïnstalleerd. Wielomtrek 2110 en gaan met die banaan. In ene keer perfect.

De knoppenboel van de IMO face down gemonteerd. Hierdoor kan ik met mijn wijsvinger nullen, want je moet 'm een seconde vasthouden in rallymode. Prettige gedachten dat ik mijn duim nog om het stuur kan houden tijdens nullen.

Mijn motor wordt een echte kerstboom: de Lynx als backup, IMO on top en de Edge als SirfIII antenne.

Daarnaast natuurlijk nog de Quest om de weg te kunnen vinden :D

Zal me benieuwen wat er het eerst stuk gaat, maar reserve voldoende...

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #78 Gepost op: 21-12-2006, 20:03 »
He nop, let je nog wel op hetgeen er voor je gebeurt??

Gr Erik,

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #79 Gepost op: 21-12-2006, 20:28 »
Hee een oude koe!

ok, ik heb van de week op Thumpertalk zitten "praten" met iemand van Trailtech. Ik vroeg hem of TrailTech plannen had een rallycomputer te gaan maken. Dus een apparaat waarbij je in staat bent tijdens het rijden de afstand te nullen, de totaalstand kunt plussen en minnen etc. Wat we op een IMO Rally of een ICO ook terugvinden. Vanaf het stuur dus. Hij vertelde me dat er inderdaad een nieuwe computer in ontwikkeling is die rallyfuncties gaat bieden. De tests van dit apparaat worden momenteel zo'n beetje afgerond en productie zal binnenkort beginnen.

Eerste haken en ogen waar ik het met hem over gehad heb is de wijze van nullen. Ik ben zelf een voorstander van de IMO-manier, waarbij kort indrukken voldoende is om te nullen. Vooral bij kort werk (veel instrukties kort achter elkaar) vind ik dat prettig. Ik heb begrepen dat dat bij een ICO wat langer duurt, een seconde of drie afhankelijk van het model.

Bij Trailtech gaat het nullen straks waarschijnlijk middels het gelijktijdig ingedrukt houden van twee knopjes op de afstandbediening voor drie seconden. Achterliggende gedachte is je niet wilt dat je per ongelukt nult bij een val ofzo (of bij het oprapen van je fiets). Hmmmmm  :-\

Anyway, Noppy binnenkort werk aan de winkel!

En ik heb zelf na lang wikken en wegen vorige week een IMO 100R50 gekocht, het nieuwe, volledig metalen model. Ziet er erg robuust uit en ik ben onder de indruk van het aansluitmateraal. Snoertjes niet te dun, goede stof- en waterdichte stekkers. De opnemer is goed op de voorvork te monteren (op mijn fiets althans). Magneetje heb ik van de week in een floating bus van een nieuwe schijf gelijmd, komt helemaal goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #80 Gepost op: 21-12-2006, 21:20 »
Dan moet ik ook nog zeker? Ik heb m'n bevindingen wel, maar nog steeds geen zin gevonden ze ff op papier te zetten. Als het nou eens kloteweer is van het weekend...

(overigens voldoet ie nog steeds goed, mits ie nu nog werkt.. (heb het over de SiXo)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #81 Gepost op: 30-12-2006, 22:44 »

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #82 Gepost op: 08-01-2007, 21:08 »
De standaard bij de ICO meegeleverde afstandsbediening kan de nodige hoofdpijn bezorgen:



UCK!!





Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #83 Gepost op: 09-01-2007, 11:14 »
Bij Trailtech gaat het nullen straks waarschijnlijk middels het gelijktijdig ingedrukt houden van twee knopjes op de afstandbediening voor drie seconden.

Hebben die mannen ooit geprobeerd om offroad rijdend een knopje gedurende drie seconden ingedrukt te houden?
En dan moeten het er nu twee worden ::)  ::)


GJ >:(
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #84 Gepost op: 09-01-2007, 11:18 »
Das precies wat ik dacht.

Ik schijn ze niet te kunnen overtuigen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #85 Gepost op: 13-01-2007, 19:13 »
Ik ga het nog wel eens een keertje proberen; ik zal onze vergelijkingscriteria naar ze opsturen. Daar zit een categorie "Ergonomie" in, waar ze nog wel eens van zouden kunnen opkijken ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #86 Gepost op: 10-02-2007, 16:55 »
Ik heb ze opgestuurd plus mijn nog niet gepubliceerde artikel. De Lynx kwam er niet zo goed uit. De Vector zou de opvolger moeten worden die speciaal voor de rallymarkt bedoelt is/wordt.

Ze hebben me beloofd dat ze 1 van de 10 pre-productieversies gaan opsturen ter test. Ben benieuwd (of het ook aankomt).

Nu heb ik een IMO als hoofdcomputer en de Lynx was backup. Even wisselen en klaar, verwacht ik.

Noppy

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #87 Gepost op: 11-02-2007, 15:44 »
Nog niet tegen gekomen in dit onderzoek.

DET 100

http://www.det-motorrad.de/

Te koop bij motozoom.
Uitvoering, functie's en prijs vind ik ok.
Iemand hier ervaring mee.



Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #88 Gepost op: 11-02-2007, 16:14 »
Hangt er vanaf. Waar zit de afstandsbediening?

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #89 Gepost op: 02-03-2007, 21:03 »
Nog niet tegen gekomen in dit onderzoek.

DET 100

http://www.det-motorrad.de/

Te koop bij motozoom.
Uitvoering, functie's en prijs vind ik ok.
Iemand hier ervaring mee.

Even wat prijzen opgezocht:
159 bij www.motozoom.nl
149 bij www.louis.de
129 op www.ebay.de

You do the math  ;)