Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rallycomputers, het onderzoek  (gelezen 21996 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #105 Gepost op: 27-11-2007, 20:51 »
Eerst Memotours even afwachten tot alles er is, Zij leveren het geheel. Die houder is helemaal af. Mooi carbon met alu.

Dat ik deze larie noch uitbreng,back to the roadboek ritjes. Laat de rally's maar komen. :P

Wanneer is er weer een arm rally weekend ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #106 Gepost op: 28-11-2007, 07:49 »
Klaas,

Hoe ga je het bevestigen aan je brommer? Aan de kroonplaten of maak je iets aan je balhoofd?

Johan
KTM 450 exc, en nu leren rijden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #107 Gepost op: 28-11-2007, 08:41 »
Aan het stuur.

Wanneer ik het klaar heb laat ik het zien. Mooie oplossing,er moet waarschijnlijk nog een kleine aanpassing komen zodat je driehoek krijgt, nu heb je overal draaipunten en dat gaat waarschijnlijk los trillen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #108 Gepost op: 28-11-2007, 09:29 »
Aan het stuur.

Wanneer ik het klaar heb laat ik het zien. Mooie oplossing,er moet waarschijnlijk nog een kleine aanpassing komen zodat je driehoek krijgt, nu heb je overal draaipunten en dat gaat waarschijnlijk los trillen.

Kan je of iemand anders dit verduidelijken en hoe ik driehoeks verbindingen moet voorstellen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #109 Gepost op: 28-11-2007, 13:30 »
Een constructie waarbij je een driehoek maakt d.m.v. van een steun kan niet verdraaien.

Wellicht kan Erwin Dobbelaar een paar foto''s maken bij van Erp. Hij heeft er één op een lelijke foets zitten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #110 Gepost op: 28-11-2007, 13:50 »
ik heb nog nooit een lelijke foets gezien bij v. Erp....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #111 Gepost op: 04-12-2007, 17:21 »
Brommervrienden,

Inmiddels 36 ribben uit mijn lijf minder, maar wel in het bezit van een MD roadbook. Ik ben voornemens ook een ICO te kopen. Inmiddels ken ik de plussen en minnen van zowel de ICO als de IMO. Deze keuze nog te maken.


Zijn er ervaringsdeskundigen die 1 ICO gebruiken en derhalve tijdens het rijden van scherm veranderen gezien de dagstand en totaalafstand, je kunt tenslotte maar kiezen voor 1 weergave gelijktijdig. Werkt dat handig in de praktijk? 2 ICO's wordt me toch echt te gortig!

Overigens heel geschikte jongens daar bij RBC, wat een spullen... en goed advies.

Ik hoor het graag.

Johan
KTM 450 exc, en nu leren rijden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #112 Gepost op: 04-12-2007, 17:36 »
Ik heb 1 Ico, maar wel naast mijn KTM originele teller, die weer 2 tripmeters heeft.

In de praktijk schakel ik de ico ook wel eens op een ander schermpje, om even  de tijd te bekijken ofzo. Ik zie daar het probleem niet in.
2 Ico's is eigenlijk alleen maar voor rally, om heel zeker te zijn dat je bij uitval altijd een back-up hebt. (maar daarvoor heb ik mijn KTM teller dus).

Ico werkt erg goed, enige nadeel vind ik de naar mijn idee wat knullige magneetsensor: je hebt best een sterke magneet nodig, en als de puls te kort is mist ie hem: bij mij slaat de ico nog steeds over boven de 150km/h, en dan mis je dus afstand en das kl*te!

grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #113 Gepost op: 04-12-2007, 17:43 »
Dat is een geruststellende gedachte 150 km en hoger... ;) dat komt dus helemaal goed.

Overigens hoe en waar heb je het magneetje gelaten. Ik heb net even gekeken bij de EXC, maar dat wordt nog lastig. Het zou kunnen in plaats van het huidige magneetkabeltje. Het is dezelfde bevestiging, maar dan mis ik de urenteller en overige functies van het instrument. Mogelijk op de 2 klembouten op de voorpoot aan de voorzijde, maar dat is weer kwetsbaar...

Johan

KTM 450 exc, en nu leren rijden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #114 Gepost op: 04-12-2007, 18:59 »
en als de puls te kort is mist ie hem: bij mij slaat de ico nog steeds over boven de 150km/h, en dan mis je dus afstand en das kl*te!

grts


Korter bij de as plaatsen, word de omtreksnelheid nogal wat lager van. Enfin, dat weet jij ook ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #115 Gepost op: 04-12-2007, 19:42 »
Mogelijk op de 2 klembouten op de voorpoot aan de voorzijde, maar dat is weer kwetsbaar...

zo zit ie bij mij al "sinds altijd" op m'n XR. (wel een IMO kabel, geen ICO, mocht de kabelkwaliteit schelen)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #116 Gepost op: 04-12-2007, 20:46 »
Korter bij de as plaatsen, word de omtreksnelheid nogal wat lager van. Enfin, dat weet jij ook ;)

Jep, weet ik ook.

Sensor zit in de 'brug' van de remklauw geschroefd, daar zat al eenpassend gat etcetc. Magneet zit net buiten de naaf...

De 'betere'plek, aan de binnenkant van de vork is al bezet door de originele KTM sensor: Deze pikt de 6 (niet magnetische) boutjes van de remschijf op middels een hallsensor met zijn eiegn magneetje: Een veel mooier systeem.

Eerlijk gezegd vind ik die KTM constructie zo betrouwbaar dat ik al een paar keer heb overwogen om dat signaal maar gewoon aan de ICO te gaan voeren. Dan maar geen backup sensor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #117 Gepost op: 04-12-2007, 21:00 »
Nu we het daar toch over hebben.

Als ik het simpele reed relais signaal van de originele Huskie teller op een sigma zet werkt het, no problem.
Als ik nu de originele teller ook aansluit, parallel aan de sigma, telt de sigma niet meer. Alsof de originele teller altijd een doorverbinding heeft (en toch in staat is het reed relais uit te lezen) Raadsel.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #118 Gepost op: 04-12-2007, 21:43 »
Mja.. meten is weten.

Kan zijn dat het signaal nu niet meer 'hoog'genoeg wordt voor de Sigma om een puls te zien.

grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallycomputers, het onderzoek
« Reactie #119 Gepost op: 10-12-2007, 23:58 »
Voor 'iedereen' die een Lynx of een Vapor van Trailtech heeft: als je belt en je zegt dat je geïnteresseerd bent in het upgraden van je computer, dan ruilen ze 'm gratis om voor een Vector (de rally versie) incl. een nieuwe afstandsbediening. Bron: review op Thumpertalk!