Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: New africa twin  (gelezen 99312 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: New africa twin?
« Reactie #255 Gepost op: 02-12-2015, 10:23 »
Quote uit deze test:
Final, final thought: This doesn't replace your 950 or 990. That bike is still the one to beat off-road.


Pffff, gelukkig!
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: New africa twin?
« Reactie #256 Gepost op: 03-12-2015, 20:42 »
Citaat
It is certainly light-years ahead of the aged 950 I had arrived on. Even the latest 1190 can’t compete against the Africa Twin when it comes to the quality feel of the materials and the precise gaps where metal, plastic, and glass meet.

Citaat
The gearbox is more accurate than that of any KTM or BMW I have ridden.

Citaat
It had more than enough power and could easily outperform my KTM 950S

Citaat
The seat is infinitely more comfortable than the 950S I rode in on


Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: New africa twin?
« Reactie #257 Gepost op: 03-12-2015, 22:00 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: New africa twin?
« Reactie #258 Gepost op: 04-12-2015, 09:28 »
Op het asfalt zijn er meer fietsen die de KTM verslaan, maar de testen wijzen nu wel uit dat ik voor het offroad deel van mijn km's (50%) de 990 niet hoef in te ruilen.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: New africa twin?
« Reactie #259 Gepost op: 04-12-2015, 10:39 »

Citaat
The gearbox is more accurate than that of any KTM or BMW I have ridden.

[/size]Sorry dat ik ga zeuren, maar ik heb een hekel aan selectieve quotes die maar het halve verhaal vertellen. Al zijn recenties in de pers meestal toch al redelijk gekleurd door journalisten die voor hun mooie bestaan afhankelijk zijn van fabrikanten die hen die proefritjes moeten gunnen. Anyway: Ik zal de rest van de alinea er ook even bij zetten:
Citaat
This six-speed gearbox uses a gear shift cam and a slipper clutch. CRF250R and 450R owners will already be familiar with this device. It works well enough; most of the other journalists loved it but I hit a few false neutrals which spoiled it for me.
Since I was the only one to complain, it appears that the fault is mine alone. On second thought; I’m going to blame the rusty hinges on my Sidi Crossfire boots.

Changing up or down using the clutch was not a problem. The gearbox is more accurate than that of any KTM or BMW I have ridden.
There are no loud clunks and every shift clicks a gear in the right order (if you use the clutch just like my pappy taught me to)
Bij de volgende quote:
Citaat
It had more than enough power and could easily outperform my KTM 950S
was je de rest van de zin vergeten:
Citaat
.... on paved surfaces.
Ik denk dat Honda een mooie reismotor heeft neergezet en het stoere imago wil gebruiken om een grotere doelgroep aan te spreken. Maar voor offroad is hij nog steeds te veel een compromis. Maar ja, dat was Sjaak's R1 ook...

Off topic en over R1's gesproken: als een KTM 500EXC 115kg weegt en de Panigale/R1/Fireblade 180 kg (zonder brandstof), waarom is het dan zo moeilijk om een 150kg tweecilinder super-SM/enduro/funbike te bouwen... Een kruising tussen de Aprilia SXV-550 en de Husqvarna Nuda 900.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: New africa twin?
« Reactie #260 Gepost op: 04-12-2015, 10:53 »
Ik denk dat True Adventure erg graag wil dat wij het een hele goeie motor vinden  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: New africa twin?
« Reactie #261 Gepost op: 04-12-2015, 11:07 »
Maar kun je hem van een berg af gooien, halverwege de helling oprapen en naar beneden rijden? Want lopen vond ik maar niks.


Anders blijf ik bij mn Alpje. :-X
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: New africa twin?
« Reactie #262 Gepost op: 04-12-2015, 11:10 »
Waarom in al die verschillende markt segmenten maar aangeklooid wordt met kilo's is mij ook een raadsel.

Er zijn zelfs merken die het helemaal worst is.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: New africa twin?
« Reactie #263 Gepost op: 04-12-2015, 11:17 »

Off topic en over R1's gesproken: als een KTM 500EXC 115kg weegt en de Panigale/R1/Fireblade 180 kg (zonder brandstof), waarom is het dan zo moeilijk om een 150kg tweecilinder super-SM/enduro/funbike te bouwen... Een kruising tussen de Aprilia SXV-550 en de Husqvarna Nuda 900.
Die is er in Duitsland, Husqvarna Nuda 900 RR, door de importeur als serie verkocht.
Kost wel wat...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space - No Fear

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: New africa twin?
« Reactie #264 Gepost op: 04-12-2015, 11:44 »

Er zijn ook merken die altijd licht zijn, o.a. Duc heeft daar prioriteit op zowat alle modellen. Is in elk geval een "gewichtig" consistent merk. Wat ik jammer vindt is dat ze dan weer helemaal een soort van dwaling krijgen, die allroad is een soort poppenhuis op wielen als je het mij vraagt.

Die is er in Duitsland, Husqvarna Nuda 900 RR, door de importeur als serie verkocht.
Kost wel wat...
Ik ga d'r wel kleurenblind van worden van AL die Husky site's.
Daar is nog wel wat werk te verrichten.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: New africa twin?
« Reactie #265 Gepost op: 04-12-2015, 12:24 »
Ik denk dat True Adventure erg graag wil dat wij het een hele goeie motor vinden  ;)
Gezien zijn avatar zou je best eens gelijk kunnen hebben.

Moet kunnen, daar is het een forum voor. Maar ik kon niet laten om toch even te reageren  :D


Die Zupin Nuda 900RR.... is wel lelijk! En waarschijnlijk nog steeds aan de zware kant. Maar wel het dichtst bij een KTM SuperEnduro.


Met een beetje geluk komt KTM binnenkort met de 800cc paralleltwin en maken ze daar een soort LC4-achtig model van. Maar met al die modulaire bouw van tegenwoordig, wordt het geheel al snel te zwaar, omdat het allemaal bagage en duo-proof moet zijn. Alhoewel, dat zijn de R1 en Panigale deels ook, met hun 200pk, 300km/h en toch maar 180kg leeggewicht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: New africa twin?
« Reactie #266 Gepost op: 04-12-2015, 12:38 »
Ach, de nieuwe AT is een mooie motor, absoluut. En het is vast ook een goede allrounder. Laat het ding zichzelf maar eens rustig bewijzen in de dagelijkse praktijk, wie weet is het dan ook iets voor mij in de toekomst.

Voorlopig ruim ik mijn Tenere er niet voor op. En als ik mijn 950 Adventure S nog had gehad, zou ik die er ook niet voor opruimen. Puur en alleen omdat een ander zegt dat hij ergens beter in zou zijn? Nogal suggestief lijkt me. :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: New africa twin?
« Reactie #267 Gepost op: 04-12-2015, 18:16 »
Hahaha het lijkt wel een KTM forum hier.  ;D 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd japanse motoren en auto's gehad heb. De kwaliteit spreekt mij enorm aan.
Bij gebrek aan een moderne japanse adventure heb ik ooit een KTM adventure 950 S aangeschaft. Geweldige motor voor offroad, maar ook zeer zeker voor het betere bochtenwerk op straat. De rijeigenschappen zijn fenomenaal. Je merkt aan alles dat het een motor is die ontwikkeld is in en voor de Dakar. Een oversized crossmotor. Geweldig!


Helaas heb ik hem toch weer verkocht. Ik vond de bouwkwaliteit gewoon zo slecht. Hij viel nog net niet vanzelf uit elkaar van ellende. Wat een ongelofelijke rammelbak. In elkaar geflanste rommel. Alleen al de manier hoe schroeven vastzitten (clips) WTF. Zelftappers om kappen vast te zetten WTF. Benziene tanks die op magische wijze gewoon uitzetten waardoor ze niet meer op de originele bevestigingspunten passen WTF. Velgen die bij de minste impact deuken oplopen. Schroeven die aan alle kanten lostrillen. Waterpompen die gaan lekken. Zadels die inscheuren door een constructiefout. Ik kan zo nog wel even doorgaan. En dan te bedenken dat je daar fucking 16k voor betaald. Voor mij nooit meer een KTM. Ik heb altijd gedacht, had Honda maar een nieuwe versie van de africa twin. Toen ik hoorde dat die droom in vervulling zou gaan was ik zo blij als een kind. Mijn leven had opeens weer zin.


Ik ben zelf ook enorm benieuwd hoe de Africa Twin het gaat doen tov de KTM. Gezien de zeer positieve reviews heb ik hoge verwachtingen.


Hier trouwens nog een review door VisorDown



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: New africa twin?
« Reactie #268 Gepost op: 04-12-2015, 18:52 »
Met de oude kon al veel.


(Momentje van zelfbevlekking ;) )

Heb het idee dat de nieuwe nog meer kan offroad..

Hoop het wel.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: New africa twin?
« Reactie #269 Gepost op: 04-12-2015, 19:26 »
Dan is het wel zo eerlijk om te vergelijken met modellen van nu,  bijv de 1190R

Verstuurd vanaf mijn SM-G870F met Tapatalk

Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain