Net even in Uithoorn wezen kijken (nee ik ben niet in de markt, gewoon even gezellig)
Wat me opviel:
- Hij is in het echt net zo als op de plaatjes. Sommige motoren zijn in het echt mooier of lelijker.
- Frontje met die koplampjes super mooi gedaan. Echt top vormgeving. (luisteren jullie mee bij BMW
)
- Stalen frame: mooi qua "repareerbaarheid". Maar helaas zit het eveneens stalen achterframe er aan gelast. Dus bij schade niet even makkelijk te vervangen.
- Uitlaatbochten zitten kwetsbaar, ook met carterplaat
- Radiatortjes zitten pal achter de zijkappen waar je op valt. Valbeugeltjes lijken wel een must
- Zit is laag, ook in de hoogste zadelstand. Te laag voor mijn 1.92m maar vast fijn voor velen.
- Kont is weer relatief hoog. Je ziet veel mensen bij op- en afstappen met hun been/voet blijven haken.
- Startknop en dodemansknop zijn in 1 knop opgelost, waarom is dit niet 30 jaar eerder bedacht.
- Erg mooi dashboardje. Wel kleine symbooltjes soms.
- Hij is relatief simpel gehouden (gaskabels! koppelingskabel!)
- Zeker rond het blok zijn er bijna geen slangen of kabels te zien. We liepen daarna even langs (bijvoorbeeld) de nu erg populaire nieuwe V-Strom en dan zie je het bizarre verschil. Raar naar voren stekende uitlaatbocht en oliefilter (ja echt)
- Rood zwart met zwarte wielen is een mooie kleurstelling. Blauw wit met gouden wielen en stuur ziet er wat "ouderwets" uit.
- Bij de DCT het je geen koppelingshendel maar een parkeerrem hendel. Daar zou ik me geheid een keer mee gaan vergissen. Goed dat ze dat ding zo ver mogelijk weg hebben gemonteerd. Hoewel als je kolenschoppen hebt ....
- Ruitjes zijn in twee versies, gewoon en hoog. Beide niet verstelbaar.
- Alle lampjes zijn LED, behalve het bolletje van de kentekenverlichting (hoorde ik iemand van MotoPort zeggen)
- Tank doet klein aan voor een ADV bike. Van metaal.
- Traditionele spaakvelgen! Binnenbanden! Weet iemand van de "jeugd" nog hoe dat moet als je lek rijdt?