Toen ik vorig jaar uit Mosbach terug kwam met de Transalp (50pk), kwam ik een man tegen die zijn Transalp had verkocht voor een NC700X die er eigenlijk spijt van had, omdat hij op de snelweg toch nog steeds wat power tekort kwam. Dat gevoel had ik met de Transalp ook, dus vandaar dat ik ook een stapje groter wilde.
Heb jij hem ook op de snelweg geprobeerd, of rij je dat eigenlijk toch niet echt? Dat kan ook natuurlijk.
[in kop modus]dan is die upgrade van toen 50 naar straks 70 pk een hele vooruitgang[/in kop modus]
Rij met de 690 ook regelmatig snelweg en asfaltritjes. Kan niet echt zeggen dat ik met 63 pk te klagen heb. Ok wat verder vooruit kijken en op tijd terug schakelen op de snelweg als ik even een sprintje wil trekken. Kruissnelheid van 130 / 140 kan de motor prima aan, de berijder na een tijdje niet zo. Maar dat is een ander verhaal. Op provinciale en lokale wegen zijn er niet veel die mee kunnen/durven komen
Als ik het goed heb gelezen wordt die Hando een 2 cilinder met 70 pk. Mamaloe hier heeft een 2 cilinder 650 gs, ook iets van 70 pk en die is ook rap van zijn plek, veel koppel etc. etc. 150 pk is leuk, maar wordt over het algemeen ook weer elektronisch in de hand gehouden. En er zijn er maar weinig die al dat vermogen gebruiken.........
Ben zeer benieuwd, ondanks dat ik KTM rijdt toch altijd wel een zwak gehad voor die Africa Twin