Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: New africa twin  (gelezen 99305 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: New africa twin?
« Reactie #300 Gepost op: 18-12-2015, 10:06 »





Als je nu eens het blok van de linker in de rechter lepelt.....  ::)   ;)  :)
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: New africa twin?
« Reactie #301 Gepost op: 18-12-2015, 13:01 »




Als je nu eens het blok van de linker in de rechter lepelt.....  ::)   ;) :)

... dan heb je een te zware slecht afgeveerde motor met goeie looks  ;D
Die oude AT blijft echt geweldig (ik heb er 2 gehad), maar kan toch iet concureren met moderne techniek ben ik bang

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: New africa twin?
« Reactie #302 Gepost op: 18-12-2015, 19:06 »
is de nieuwe lichter dan?

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: New africa twin?
« Reactie #303 Gepost op: 20-12-2015, 13:39 »
Dat zal toch zeker wel... ???
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: New africa twin?
« Reactie #304 Gepost op: 20-12-2015, 14:01 »
De rd03 en rd04 wegen droog 185 kg, de rd07 weegt droog 207 kg, (volgens www.hondaafricatwin.com). ze nemen allemaal 2.6l olie en 23 liter benzine. dus zo'n 26kg extra nat.


de rd07 serie weegt dus inzetgereed, tank vol 233. De nieuwe weegt nat zonder DCT 228 kg en met DTC 242.2 kg. (volgens www.bikespecs.co.za)


wat betreft gewicht zit je dus het best met de RD03/RD04  ;)






Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: New africa twin?
« Reactie #305 Gepost op: 20-12-2015, 14:19 »
Dat gewicht van die nieuwe AT is echt een tegenvaller. Als ik dat vergelijk met de 185kg die m'n Guzzi NTX van de jaren negentig op de schaal zet is er bij Honda toch iets misgelopen denk ik.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin?
« Reactie #306 Gepost op: 20-12-2015, 15:33 »
Wat een slap gelul allemaal over dat gewicht! Is nou al de vierde keer in één topic dat het daarover gaat.
Als je niet overweg kunt met 200+ kg dan kun je ook niet overweg met 100PK, en dan heb je dus veel meer lol met een ééncilinder.
Heeft iemand Lalay of Neveu weleens horen klagen dat die NXR750 volgetankt 250 kg was? En die moesten het doen met maar 75 PK!

Word een beetje simpel van die discussie..

En áls er dan eindelijk eens een fabrikant is die een dikke twin maakt ruim onder de 200kg dan koopt geen enkele van die weightwatchende Sonja Bakkers hier zo'n ding.
Zo'n fabrikant (Highland) laten we lekker falliet gaan en we gaan weer lekker verder zeiken dat dikke twins tegenwoordig zo zwaar zijn.
Honda (en al die andere fabrieken) kunnen makkelijk een dikke twin maken die net zo licht is als een eencilinder. Maar dan koopt niemand hem.
(en, heel gek, dat schijnt redelijk belangrijk te zijn..)
Kortom "we" willen helemaal geen lichte twin, we willen alleen maar zeiken.


De Italiaanse ontwerper van de nieuwe AT wilde heel graag een aluminium frame (lekker licht) maar dat mocht niet van Honda, paste niet in de filosofie van de nieuwe AT! Alleen een alu achterframe dan?? Nee óók niet!


Ohja, nog meer appels en peren:
Ducati (was toch zo licht?) multistrada: 232 kg
Guzzi NTX1200 stelvio: 272 kg
BMW 1200GS : 256 kg
KTM 1050: +/- 240 kg
KTM 1190R +/- 245 kg
En volgens de foldertjes zijn ze allemaal hartstikke licht..


Houd toch ns op over dat gewicht, gaat helemaal nergens over.
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: New africa twin?
« Reactie #307 Gepost op: 20-12-2015, 15:41 »
rd04 was echt geen 185 droog, en was ook niet licht voor het gevoel.


Gaat ook om hoe die zijn gewicht draagt. En op de weg maakt 225 of 250 of 275kg geen drol uit. Offroad wel, en dan koop je geen africa twin of welke 2 cil dan ook. Te veel vermogen en te zwaar. Ook als ie 185 kg met 100pk zou zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: New africa twin?
« Reactie #308 Gepost op: 20-12-2015, 16:39 »
... gaat helemaal nergens over.
Ik begin Sjaak steeds beter te begrijpen met z'n Fireblade en z'n R1. Veel lichter dan al die andere multicilinder "reis"apparaten...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: New africa twin?
« Reactie #309 Gepost op: 20-12-2015, 16:50 »
Suzuki V strom 228 kg

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: New africa twin?
« Reactie #310 Gepost op: 20-12-2015, 16:51 »
Tja. Gewicht. Ik vond de rd04 offroad prima. Maar soms was het gewicht wel eens lastig. De lc4 adventure stuurt makkelijker over boomstammen en het mulle zand van de crossbaan. Op de weg is die weer niet zo comfortabel als de rd04. VIND IK!  ;)
Ik verwacht dat de nieuwe at meer kan in het zand dan de oude. Als dat zo is ben ik fan. :)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: New africa twin?
« Reactie #311 Gepost op: 20-12-2015, 16:52 »
Citaat
En volgens de foldertjes zijn ze allemaal hartstikke licht..


 ;D  Dat heet marketing Jeroen. Legaal klanten voorliegen. En dat doen ze allemaal, alleen de een erger dan de ander.


Goochelen met gewicht (droog, nat, rijklaar, met zonder olie, accu enz)
Selectie en betaling van journalisten
Gechiptunede testmotoren
enz enz


Ik heb 5 jaar op bescheiden niveau het testwereldje van binnen mogen meemaken en ik weet genoeg. Wat er ook gedrukt, geschreven, getest en gefilmd wordt, ik wil het eerst allemaal zelf ervaren.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin?
« Reactie #312 Gepost op: 20-12-2015, 17:52 »
Leuke uitgebreide review, wel in t Duits.




Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: New africa twin?
« Reactie #313 Gepost op: 20-12-2015, 19:41 »
@iedereenbehalvejeroen mijn Gas Gas weegt 69kilo, die wil je dus! (ok hij gaat niet veel verder dan een paar kilometer, en heeft geen zadel :P )

Als je lichter speel ding wil ->een cilinder
Reismotor (comfort, veel km's waarvan óók veel verhard) -->2 cylinder, gewicht is dan bijzaak.
ARM facebook HIER

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: New africa twin?
« Reactie #314 Gepost op: 20-12-2015, 19:47 »
Ik wil een eencilinder reismotor, comfort is dan bijzaak
Ik wil ook een tweecilinder reismotor, gewicht is dan bijzaak
Ik heb dus meer motoren nodig

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain