Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: New africa twin  (gelezen 99359 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: New africa twin?
« Reactie #75 Gepost op: 15-05-2015, 13:37 »

Dit is het 700 parallel twin blok van Honda met DCT.
Je kunt zien dat er twee koppelingen achter elkaar zitten. Daar wordt heet blok iets breder. Verder is het een gewone tandwielenbak.


Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: New africa twin?
« Reactie #76 Gepost op: 15-05-2015, 13:45 »

Zou dat misschien verklaren waarom ik de rechterkant van het blok zo ver uit vond steken op deze foto ?


wel een verschil met die eerste foto!


maar "I get the picture"

als er ooit een leuke enduro komt met V-riem, is dat wellicht iets voor mn vriendin...  :-X
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: New africa twin?
« Reactie #77 Gepost op: 15-05-2015, 15:41 »
Vering moet je toch naar je eigen zin maken

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: New africa twin?
« Reactie #78 Gepost op: 15-05-2015, 16:24 »



Eindelijk de ideale offroad..........?....

[/size]           http://indefinitelywild.gizmodo.com/2016-honda-crf1000l-africa-twin-leaks-1704644496
[/size]
[/size]

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: New africa twin?
« Reactie #79 Gepost op: 15-05-2015, 20:09 »
Hoe rijd zon koppeling langzaam, stapvoets, techniesch stukkie?

Op scooter is dat namelijk kut, omdat je het aangrijppunt met de gashendel vinden moet.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: New africa twin?
« Reactie #80 Gepost op: 15-05-2015, 20:59 »
De crux zit 'm niet zozeer in het 'automatische', maar vooral in het naadloze overschakelen; dus zonder verlies van aandrijving: er is immers altijd 1 koppeling 'gekoppeld' terwijl de andere ontkoppeld voor het overschakelen naar de volgende versnelling. Zie filmpje voor werking: http://world.honda.com/motorcycle-picturebook/DCT/detail3/


Da's in het terrein zeker niet verkeerd. Zelf schakel ik ook zonder koppeling op om maar zo weinig mogelijk momentum te verliezen, maar je moet toch ff van het gas af. Bij DCT hoeft dat niet.


Wat wel wennen zal zijn is dat je niet meer met de koppeling kunt doseren en dus alles op het gas moet doen  ???
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: New africa twin?
« Reactie #81 Gepost op: 15-05-2015, 21:18 »
Wat wel wennen zal zijn is dat je niet meer met de koppeling kunt doseren en dus alles op het gas moet doen  ???


Met 100+ pk's heb je geen koppeling nodig om te doseren denk ik.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: New africa twin?
« Reactie #82 Gepost op: 18-05-2015, 22:43 »
Weer zo`n dikke GS kloon ,200kg plus natuurlijk.....

Dit is de Adventure bike van de toekomst:



https://www.youtube.com/watch?v=Pwrk49kDCZ0#t=41

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: New africa twin?
« Reactie #83 Gepost op: 19-05-2015, 12:40 »
DSG of DCT is niet hetzelfde als een automaat!!


Het grote verschil zit hem in de directheid van de aandrijflijn.
Automaat => koppelomvormer (vloeistof in twee "turbinewielen" zorgt voor overbrenging)
DSG (oid) => koppelingsplaten en dus een starre overbrenging in dubbele uitvoering dus altijd de volgende versnelling paraat.
CVT => starre, maar continu variabele overbrenging.


De autowereld heeft de duidelijkheid zelf een beetje verneukt door automaatbakken handmatig schakelbaar te maken en die als "sportief" te bestempelen.
Wat ze probeerden te imiteren waren gerobotiseerde handbakken die automatisch ontkoppelden...

Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: New africa twin?
« Reactie #84 Gepost op: 19-05-2015, 12:46 »
De autowereld heeft de duidelijkheid zelf een beetje verneukt door automaatbakken handmatig schakelbaar te maken en die als "sportief" te bestempelen.

heb ooit een peugeot 208 (?)gehad, iig een recent model,
was zo'n ultra groene dieselmotor met versnellings/ automaat bak.. tjongejonge..
wat een ramp EN levensgevaarlijk, inhalen.. daar moet je eerst goed over na denken of je dat wilt, of kruispunt vlot oversteken..
LEVENSGEVAARLIJK!!!!!

sorry, moest t even van mij afschrijven..

iemand al iets gehoord/ gelezen over verkoppprijs? :-\
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin?
« Reactie #85 Gepost op: 19-05-2015, 13:31 »
Verkoopprijs is het LAATSTE dat ze bepalen.
Er is verder nog haast niks bekend, geen gewicht, veerwegen..
Er zijn zelfs mensen die denken dat het een V-twin wordt en dat dit allemaal een rookgordijn is.
Plaatjes genoeg intussen. Zelfs van de onderkant!
Zal piccies vanavond ff hier posten, lukt niet op mn werk.

http://www.motorcyclistonline.com/more-2016-honda-crf1000l-africa-twin-news-patent-photos-leaked-adv-adventure-touring-to-speed
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: New africa twin?
« Reactie #86 Gepost op: 19-05-2015, 14:10 »
Bleh vieze uitlaat
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin?
« Reactie #87 Gepost op: 19-05-2015, 14:28 »
Tja, met een mooie uitlaat horen ze je aankomen en dat zou veuls te veilig zijn..
Stel je voor..
Mallerd.  ;D
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: New africa twin?
« Reactie #88 Gepost op: 19-05-2015, 15:18 »
DCT = optie,

als ABS etc uit te schakelen is..
gewicht, ik gok op 190+kgs..

prijs zal wel richting de 16K zijn..  :o
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin?
« Reactie #89 Gepost op: 19-05-2015, 15:42 »
Denk niet dat ie duurder gaat worden dan de KTM 1050...
Die is 14.700
Vent op de beurs zei dat het beleid is om geen concurrent in eigen huis te creƫren en dat ie daarom hoopte dat ie onder de crossrunner zou uitkomen en die is 13.500
De crosstourer is 17.000 dus dat is ook een heel gat tussen die twee...
Ik heb persoonlijk liever dat ie wat duurder is en ze er knappe vering onder schroeven.
Maja, allemaal koffiedik kijken..
Laat ze eerst maar ns met specs komen.
Atic#1007,  TCN#397