Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: New africa twin  (gelezen 99358 keer)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: New africa twin?
« Reactie #90 Gepost op: 19-05-2015, 18:00 »
bij honda heb ik geen connecties...  :-[
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin?
« Reactie #91 Gepost op: 20-05-2015, 00:06 »




[/size]



[/size]
[/size]




[/size]
















Post Merge: 20-05-2015, 00:10


Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 250
Re: New africa twin?
« Reactie #92 Gepost op: 20-05-2015, 11:00 »
 :o Dat oogt wel naar mijn smaak!

Ik hoop dat hij 'in het echt' niet zo tegen valt als de Super Tenere destijds: Die was toch een stuk kleiner en zwaarder dan op de foto's  :'( , met alle respect 'slechts' een BMW GS-concurrent.

Zolang hij nog niet bij de dealer staat geniet ik nog even van mijn droom: Dat ik er met mijn bijna 2 meter comfortabel op pas, dat het ding het in het land goed doet maar ook als woonwerk- en vakantie/reis-fiets te gebruiken is (de ideale allroad).

Dat er ook een versie komt met 'niks': Geen DCT, geen ABS, geen TCS, wat mij betreft ook geen injectie. 70pk uit een 1000cc blok in ruil voor gaat-nooit-stuk-heid en koppel, laat het ze maar durven!

Nét zo robuust als de XRV650, die met een tiende van het voorgeschreven onderhoud na dertig jaar nóg rondrijdt en praktische dingen als een mega-sterk (sub)frame, twee radiators die om te leiden zijn zodat je nog thuis komt als je er één stuk zou maken. Okee dat is misschien een tikje geromantiseerd, de 650 heeft ook een paar dingetjes die notoir stuk gaan, maar die zijn te fixen.

En dat geheel dan over een paar jaar voor een prikkie op de kop kunnen tikken :P

Laat mij maar dromen  :P

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: New africa twin?
« Reactie #93 Gepost op: 20-05-2015, 11:08 »

Laat mij maar dromen  :P

Geen ABS gaat denk ik zeker niet lukken, dat is tegenwoordig toch verplicht op nieuwe motoren??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin?
« Reactie #94 Gepost op: 20-05-2015, 11:17 »
Samengesteld
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: New africa twin?
« Reactie #95 Gepost op: 20-05-2015, 11:31 »
Geen ABS gaat denk ik zeker niet lukken, dat is tegenwoordig toch verplicht op nieuwe motoren??

Je mag het er wel afhalen, moet alleen software technisch mogenlijk zijn natuurlijk.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: New africa twin?
« Reactie #96 Gepost op: 20-05-2015, 11:43 »
Op bepaalde modellen gaat dat gewoon de-actieveer-baar worden. Gewoon ff vragen voordat je je handtekening onder de koopovereenkomst zet.
Net zo als start-stop op een auto dat is, verplicht binnen milieu classificeren, als je op een 15% helling staat wil je ook ff niet dat de motor uit gaat terwille van het milieu.
Is je contact uit geweest, dan is het gewoon weer terug actief.
Slechts de rijke landen zijn verzadigd van asfalt, de rest doet het gewoon met aardtapijt, daar moet je natuurlijk ook veilig kunnen rijden.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: New africa twin?
« Reactie #97 Gepost op: 20-05-2015, 11:49 »
De 690 heeft alleen met een extra dongel continue voor uitgeschakeld, of bij elke start alles uitgeschakeld door de knoppen in te drukken. Verwijderen kan, maar dan heb je geen snelheidsmeter meer, die info komt namelijk van de ABS unit af wat natuurlijk logisch is want daar heb je toch al snelheidsinfo en dan ga je niet nog ergens anders een sensor bouwen en bedraden.
Als dit model toch ook wel erg weggericht gaat worden zal geheel zonder ABS waarschijnlijk niet kunnen, maar we zullen zien.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: New africa twin?
« Reactie #98 Gepost op: 20-05-2015, 12:49 »
ik denk niet dat ie erg hoog (= comfortabel 85+ cm) zal zijn..

en op al die afbeeldingen, lijkt het enige wat steeds aanwezig is (groter lijkt te worden) = de demper, kanone, wat een apparaat!!! ::)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: New africa twin?
« Reactie #99 Gepost op: 20-05-2015, 12:52 »
Tis een soort van nationale sport om welke voorziening dan ook te faken.
Fabrikanten anticiperen hier op is ook in hun voordeel als je het beter doet als je tegenhanger.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: New africa twin?
« Reactie #100 Gepost op: 20-05-2015, 18:12 »
Geen injectie kanje ook wel vergeten  8)
Verder ziet ie er goed uit, ben heel benieuwd straks

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: New africa twin?
« Reactie #101 Gepost op: 20-05-2015, 20:44 »
eerste investering..

andere demper!
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: New africa twin?
« Reactie #102 Gepost op: 21-05-2015, 08:43 »
en voorspatbord en ws ander zadel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: New africa twin?
« Reactie #103 Gepost op: 21-05-2015, 12:52 »
Het eerste wat me opvalt is hoe je 'in' deze motor zit in plaats van 'erop'. Al wil je graag, je kunt niet eens van positie wisselen op zo'n zadel. Fijn voor cruisen over het asfalt, maar of zoiets in het veld(wegen) nou echt lekker stuurt? Die ontwikkeling zie je trouwens ook bij KTM. De 950 adventure zat je nog echt bovenop. Alle modellen daarna gaat de tank omhoog en het zadel naar achteren en beneden.  ::)


My 2 cents.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: New africa twin?
« Reactie #104 Gepost op: 21-05-2015, 14:09 »
Wat mogelijk wel weer te verhelpen is met een ander ''rechter'' zadel. Maarja, we willen een bike zonder aanpassingen die nodig zijn!
ARM facebook HIER