Ik las 'ergens' dat het zadel in hoogte verstelbaar is/wordt, maar dat maakt hem nog niet vlak en dat is inderdaad een goed punt. Ik heb eens een weekje op een xt660z gezeten en het zadel waarop je niet kon verzitten vocht om maximale-irritatie-score met het aan/uit-gedrag van de injectie.
De demper op de nieuwe twin is zo groot omdat ze de katalysator niet onder het blok hebben willen plaatsen, wat geen gekke gedachte is. Dat er een katalysator op móet is weer een heel ander punt...
Straks zijn alle nieuwe motorfietsen net als de vroege(?) straatlegale KTM's: Alles dat er vanwege de regeltjes op moet maar wat je toch niet wilt omdat het niet samen gaat met het hele punt van (off/allroad) motorrijden komt er bij-wijze-van-spreken met het beschermfolietje mee af: knipperlichten, lomp zware demper, restrictie ivm emissie-eisen etc. Vervolgens vanwege de commercie nog een aantal onderdelen die iedereen toch wil vervangen: Zadel, vering, banden, kuipruit. Als de echte zeikerd (ik zei de gek) dan ook van de abs, tcs, (d)cbs en wat allemaal niet meer af wil moet'ie maar wat meer moeite doen, want het is de bedoeling dat je vanwege die ingewikkelde dingen vooral naar de dealer blijft komen.
Ik maak me geen illusies hoor, ook dit zal niet mijn ideale fiets zijn. Maar het gaat wel (weer) de goede kant op!
Wat anders: Dat dual-clutch ding. Ik begrijp dat er altijd één van de twee 'ingeknepen' is, geeft dat geen extra slijtage?