Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: New africa twin  (gelezen 99352 keer)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: New africa twin?
« Reactie #105 Gepost op: 21-05-2015, 17:59 »
Wat mogelijk wel weer te verhelpen is met een ander ''rechter'' zadel. Maarja, we willen een bike zonder aanpassingen die nodig zijn!

naar ons wordt toch niet geluisterd,
ook iemand van 1.65 moet bij de stepjes kunnen.. :confused:
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: New africa twin?
« Reactie #106 Gepost op: 22-05-2015, 10:29 »
Maken ze de voetsteuntjes verstelbaar ;)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 250
Re: New africa twin?
« Reactie #107 Gepost op: 22-05-2015, 11:35 »
Ik las 'ergens' dat het zadel in hoogte verstelbaar is/wordt, maar dat maakt hem nog niet vlak en dat is inderdaad een goed punt. Ik heb eens een weekje op een xt660z gezeten en het zadel waarop je niet kon verzitten vocht om maximale-irritatie-score met het aan/uit-gedrag van de injectie.

De demper op de nieuwe twin is zo groot omdat ze de katalysator niet onder het blok hebben willen plaatsen, wat geen gekke gedachte is. Dat er een katalysator op móet is weer een heel ander punt...

Straks zijn alle nieuwe motorfietsen net als de vroege(?) straatlegale KTM's: Alles dat er vanwege de regeltjes op moet maar wat je toch niet wilt omdat het niet samen gaat met het hele punt van (off/allroad) motorrijden komt er bij-wijze-van-spreken met het beschermfolietje mee af: knipperlichten, lomp zware demper, restrictie ivm emissie-eisen etc. Vervolgens vanwege de commercie nog een aantal onderdelen die iedereen toch wil vervangen: Zadel, vering, banden, kuipruit. Als de echte zeikerd (ik zei de gek) dan ook van de abs, tcs, (d)cbs en wat allemaal niet meer af wil moet'ie maar wat meer moeite doen, want het is de bedoeling dat je vanwege die ingewikkelde dingen vooral naar de dealer blijft komen.

Ik maak me geen illusies hoor, ook dit zal niet mijn ideale fiets zijn. Maar het gaat wel (weer) de goede kant op!

Wat anders: Dat dual-clutch ding. Ik begrijp dat er altijd één van de twee 'ingeknepen' is, geeft dat geen extra slijtage?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: New africa twin?
« Reactie #108 Gepost op: 22-05-2015, 12:17 »
Honda slaagt er wel weer in om een hoop 'buzz' te creeeren om hun nieuwe motor. Doet me denken aan de laatste Yamaha Tenere - en dat vind ik geen goed voorteken. Dat is - met alle respect - geen motor voor echt offroad, en ze hadden de hype hard nodig.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: New africa twin?
« Reactie #109 Gepost op: 22-05-2015, 12:27 »
En die hypes zijn mogelijk omdat er een grote wens is bij een deel van de motorrijders, maar mogenlijk is dit deel te klein, of willen ze niet een te ideale fiets afleveren omdat ze anders de komende 20 jaar niks verkopen?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: New africa twin?
« Reactie #110 Gepost op: 22-05-2015, 12:42 »
als ik dit zo lees allemaal dan is de 800gs zo gek nog niet. alleen de vering aanpakken en je bent al heel ver.


voor de reisfanaten al als adventure met grote tanks beschikbaar. zadel is goed (vlak) en de nieuwste vering is geloof ik ook al een stuk beter dan de eerste versie.


abs staat bij elke rit uit. dat is ff knoppie indrukken en klaar.


basis van de honda is erg vergelijkbaar. alleen onnodig veel cc's.


het is wel mooi dat er nu meer keus is. honda bmw, en nu ktm nog met een '890' staande twin met ready to race vering en dan heeft iedereen wat te kiezen.[size=78%] [/size]


Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: New africa twin?
« Reactie #111 Gepost op: 22-05-2015, 12:55 »
Tuurlijk komt Honda niet met een ''ideale'' ARM fiets.


Dan worden er maar 4 verkocht  :D
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: New africa twin?
« Reactie #112 Gepost op: 22-05-2015, 17:32 »
Tuurlijk komt Honda niet met een ''ideale'' ARM fiets.


Dan worden er maar 4 verkocht  :D

Wie van de deelnemers hier (in dit topic) heeft er wel eens een splinternieuwe motor gekocht?
en wie heeft er ooit een nieuwe AT aangeschaft?
Voor mij geld dat ik ooit een AT heb gehad(  maar niet nieuw), en heb tussen 2008 en 2013 vijf keer
een (nagel)nieuwe motor gekocht maar nooit met een hogere aanschafwaarde dan 10k gewoon  omdat
dat voor mij veel te duur is/wordt.
Dus hoe mooi en goed deze At ook zal zijn, aanschaffen doe ik hem niet dus wellicht zit je met 4 stuks al
hoog in de schatting  ;D

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: New africa twin?
« Reactie #113 Gepost op: 22-05-2015, 18:42 »
Wie van de deelnemers hier (in dit topic) heeft er wel eens een splinternieuwe motor gekocht?
en wie heeft er ooit een nieuwe AT aangeschaft?
yep,  it was me...  En nog een @ ook
Hij was zelfs zo speciaal dat de gehele internetcommunity er een speciaal symbool voor bedacht heeft

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin?
« Reactie #114 Gepost op: 22-05-2015, 20:02 »
 ;D ;D ;D
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: New africa twin?
« Reactie #115 Gepost op: 22-05-2015, 20:06 »
Wie van de deelnemers hier (in dit topic) heeft er wel eens een splinternieuwe motor gekocht?
en wie heeft er ooit een nieuwe AT aangeschaft?
Voor mij geld dat ik ooit een AT heb gehad(  maar niet nieuw), en heb tussen 2008 en 2013 vijf keer
een (nagel)nieuwe motor gekocht maar nooit met een hogere aanschafwaarde dan 10k gewoon  omdat
dat voor mij veel te duur is/wordt.
Dus hoe mooi en goed deze At ook zal zijn, aanschaffen doe ik hem niet dus wellicht zit je met 4 stuks al
hoog in de schatting  ;D


Ik kocht de mijne van 96 in 97. Die dingen kostten toen al 24 gulden ruggen. De 1150GS was de eerstvolgende die daar overheen ging met 25. Reken, 20 jaar geleden he, was dat idioot veel voor een motor!


Hoe dichter dit ding blijft bij de sneak-specs en looks, hoe groter de kans dat ik hem koop. Echter, hoe meer hij gaat neigen naar die pas geposte zwart-wit patent pics.. mjaaaa.
Avonturier!

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: New africa twin?
« Reactie #116 Gepost op: 01-06-2015, 21:20 »
Wat nu over het net gaat.







Frankfurt
Research and Design Centre
emissie tests
Honda’s Research and Development facility in Offenbach near Frankfurt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: New africa twin?
« Reactie #117 Gepost op: 01-06-2015, 21:24 »
Da's meer Varadero dan Africa Twin  :-X

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: New africa twin?
« Reactie #118 Gepost op: 01-06-2015, 21:34 »
Vrij laaag lijkt hij wel.

En de grafics vind ik niet zo mooi ::)
ARM facebook HIER

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: New africa twin?
« Reactie #119 Gepost op: 01-06-2015, 22:19 »
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....