Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: New africa twin  (gelezen 99334 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: New africa twin?
« Reactie #135 Gepost op: 23-07-2015, 20:14 »
Doe mij maar zo'n semi automaat! Die schakelpook is voor mensen die nu ook nog via een 14k4 modem online proberen te zijn.  Waarom blijven hangen bij oude technieken? Je strijkbout staat ook nog op het kolenfornuis?
De techniek is al geruime tijd in gebruik en Honda gaat er echt niet net als KTM mee door als er ergens problemen mee zijn. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: New africa twin?
« Reactie #136 Gepost op: 23-07-2015, 21:04 »
Tja en dan het ZADEL daar is die ene met dat zwarte haar op afgestudeerd. Knopje op t stuur. S=soft, H, L, H, vul het zelf maar in. Stelletje wijve billen.  Beetje staan kan toch geen kwaad, filmpje. Als ie maar smal is tussen de benen. Krijg je dat EXC gevoel van, zijn ze ook niet vergeten. Zeg maar de bonus. De bloopers hebben ze er beslist afgelaten, scheelt 5kg.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: New africa twin?
« Reactie #137 Gepost op: 23-07-2015, 21:14 »
Met die specs komt-ie in de hoek van 800 GS en Tiger 800. Lichte(re) reisenduro's. Zonder echte voordelen ten opzichte van die behoorlijk succesvolle dingen. Tenminste ik zie ze nog niet. Wel zwaarder (214 vs. 232), en een 18 inch achtervelg.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: New africa twin?
« Reactie #138 Gepost op: 23-07-2015, 21:30 »
Met die specs komt-ie in de hoek van 800 GS.
Zeg maar gerust in de hoek van de 1200GS, zelfs die is nog lichter.
Niet dat ik het een lelijke brommert vind hoor, zeker niet. Maar zwaar vind ik hem wel.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: New africa twin?
« Reactie #139 Gepost op: 23-07-2015, 21:54 »
Yep maar als je m daar tussen zet wordt-ie sowieso met huid en haar opgevroten. Door idd o.a. jouw GS maar wat bijvoorbeeld offroad te denken van de 1190R. Ik snap Honda al een tijd niet echt meer en dit helpt niet echt zeg maar. Maar goed specs zijn maar specs, wachten op de praktijk.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: New africa twin?
« Reactie #140 Gepost op: 23-07-2015, 22:48 »
1200GS 205kg dry dus dat maakt 3 kilo zwaarder.... dat is niet echt een verschil, de 1200GS Adventure is 232kg...
Maar goed, vering en een smaller blok kunnen dan de race winnen.
Een 200kg DR Big kan redelijk goed het zand in waar een GS het heel zwaar heeft, gewicht bepaalt niet hoe goed een tuf in t zand is ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 164
Re: New africa twin?
« Reactie #141 Gepost op: 24-07-2015, 07:59 »
Een 1200gs droog zit rond de 230 kilo en rijklaar rond de 240, een 800 GS zit wel rond dat gewicht.
Was een 1200 maar rond de 200  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: New africa twin?
« Reactie #142 Gepost op: 24-07-2015, 08:03 »
Rijklaar 228 kg, Wouter. Tenminste "ons" model 1200GS (2004-2013)  :)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: New africa twin?
« Reactie #143 Gepost op: 24-07-2015, 09:18 »
Doet blijkbaar pijn, die nieuwe AT  :D




Ik had eigenlijk gehoopt dat hij qua design meer bij de bemodderde sneak-preview was gebleven!


Dat DCT lijkt mij ook wel lachen, eigenlijk.
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: New africa twin?
« Reactie #144 Gepost op: 24-07-2015, 09:22 »
ZO heel veel anders was die sneakpreview niet meen ik, alleen zitten er nu alle (wettelijke) extra's op waar je niet onderuit kan (langer achterspatbord, alle knipperlichten, uitlaat om emissie eisen te halen, etc). Verschil is wel een hoger zadel en hij lijkt wat hoger op de poten te staan. Maar je kan een nieuwe altijd nog in die camouflage kleuren lakkennatuurlijk :-)


En discussie over precieze gewicht is niet zo belangrijk, het gaat niet om een kilo meer of minder, maar vooral over waar dat gewicht zit (zwaartepunt en handelbaarheid) en hoe dat gewicht door de vering wordt opgevangen. Nu was vering bij de AT/TA nou niet echt geweldig, ben vooral benieuwd hoe ze dat aangepakt hebben, dat zal voor een groot deel de kwaliteit van de motor bepalen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 164
Re: New africa twin?
« Reactie #145 Gepost op: 24-07-2015, 09:27 »
Rijklaar 228 kg, Wouter. Tenminste "ons" model 1200GS (2004-2013)  :)
225 leeg en ik dacht 242 kg rijklaar. Volgens diverse testen die de motor gewogen hebben.
Staat ook verschillend op diverse sites, maar 225 is echt te licht ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: New africa twin?
« Reactie #146 Gepost op: 24-07-2015, 09:39 »
203 kg droog, check je eigen kenteken op RDW.nl of kijk hier: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/BMW_R_1200-serie .

En anders geloof je het niet, ook prima ;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 164
Re: New africa twin?
« Reactie #147 Gepost op: 24-07-2015, 10:22 »
Zal er best staan, maar dat is kaal zonder opties een zooi erin. Op adv was toen ook een topic waar mensen hun 2005-2007 gs aan het wegen waren geweest, kwam allemaal rond de 240 kilo uit met benzine/ ABS/ HVV enz.
De kixstart had toen ook een test met 242 kg wat ze zelf gewogen hadden.
Maar anders geloof  het niet ;)

Mijn gegevens zeggen wat anders, 225 leeg en 232 rijklaar. Maar dat zal zonder opties zijn. Dus dan is rond de 200kg voor de Honda toch wel een stuk lichter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: New africa twin?
« Reactie #148 Gepost op: 24-07-2015, 10:28 »
Gelukkig, zijn we het iig een soort van eens ;-)
Het gewicht volgens de fabrikant is m.i. mij het enige waar je vanuit kunt gaan, net als bij alle andere motoren.
Of zou iemand die ook nagewogen hebben?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin?
« Reactie #149 Gepost op: 24-07-2015, 10:53 »
Weet me nog te herinneren dat bij de introductie van de 1200GS schande werd gesproken over de gewichtsopgave van BMW. Dat ding bleek tientallen kg's zwaarder te zijn dan de fabrieksopgave.
M.a.w. voor het gewicht kun je maar één ding geloven en dat is een weegschaal en zéker niet de rabrieksopgaven.. Dat zal voor Honda ook gelden.
Bottom line is dat Honda nu iets neerzet dat voor mij ongekend dichtbij mijn ideaalbeeld van een allroad komt, aangezien KTM met de 1190R een met sensoren volgehangen slagschip heeft gemaakt.
Als deze Honda ook zo'n rijdende ipad blijkt te zijn dan ga ik wel zoeken naar een verse 950adv..   ;D
Atic#1007,  TCN#397