Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: New africa twin  (gelezen 99343 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: New africa twin?
« Reactie #150 Gepost op: 24-07-2015, 13:31 »
De  officiële aankondiging is een feit;
 
http://www.advpulse.com/adv-bikes/honda-crf1000l-africa-twin-specs/
 
Belangrijkste specs; 94pk en 208 kilo droog en 212 kilo met ABS
 
Dit onderste stukje zegt genoeg;
 
2016 Honda Africa Twin May Not Be What We Hoped
 
Many have hoped that the new Africa Twin will fill a void in the liter-class Adventure Bike category left by the discontinued KTM 990 Adventure R. Looking at these leaked specs, the Honda seems to be down on power, has less suspension travel and isn’t any lighter than the 990 R.
Assuming these are the final specs, the 2016 Honda Africa Twin will not be the revolutionary off-road-capable adventure bike we were hoping for — a lighter KTM 990 Adventure R with Honda reliability. The bike still looks like a good off-road performer though, with a mildly tuned engine for greater reliability and a 270° crankshaft that will give it a pleasing exhaust note. The bike looks stunning and it is a welcome change from the bigger and heavier Adventure Bikes that have been introduced to compete with the BMW R1200GS in recent years.
But there’s really only one company that is likely to create a replacement for the KTM 990 Adventure R, and that’s KTM. Hopefully, KTM will have a surprise for us in 2016 and we’ll get the light, powerful, middle-weight, off-road capable Adventure Bike that they’ve been rumored to be working on.


Post Merge: 24-07-2015, 13:32
De mooiste kleur  ;)
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: New africa twin?
« Reactie #151 Gepost op: 24-07-2015, 13:51 »
En Jeroen, al besteld?  ;D


Het zadel is wat laag en ik vind de aansluiting van de kuip naar de tank wat vreemd met dat grijze vlak ertussen (vormt niet 1 geheel qua design), maar verder vind ik 'm erg mooi! Waar de tiger/GS toch dicht tegen elkaar aanzitten kiest Honda voor een ander design.
Ben wel benieuwd hoe die rijdt en wat het kosten moet, maar dat komt later

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin?
« Reactie #152 Gepost op: 24-07-2015, 14:15 »
Heb em op de beurs in utrecht al zo ongeveer besteld! :-)
Dat ze bij adv rider op een motor hoopten die lichter zou zijn dan ee n 990 met meer vermogen en de betrouwbaarheid van Honda, daar moet ik wel een beetje om lachen...
Dat is vragen om een driehoekige cirkel.. ;D

Post Merge: 24-07-2015, 14:20
Kleurtje is inderdaad wel leuk, al vinnik de rode ook errug gaaf (beetje rally linkje)
Of deze.... :-)



Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: New africa twin?
« Reactie #153 Gepost op: 24-07-2015, 14:41 »
Iemand al iets van prijzen gezien ergens?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: New africa twin?
« Reactie #154 Gepost op: 24-07-2015, 14:52 »
Iemand al iets van prijzen gezien ergens?

Citaat
There will be several versions of the CRF1000L Africa Twin, with prices starting from €12,100 (prices vary according to local taxes) in Europe.

Ze hebben met die DCT dus echt wel iets anders gedaan dan m,et die andere DCT fietsen die ze nu lp de markt hebben:

Citaat
Dual Clutch Transmission (DCT)

Honda’s unique Dual Clutch Transmission (DCT) will be available as an option on the CRF1000L Africa Twin, with the use of a common crankcase keeping the width the same as the manual transmission version.

It features the standard manual mode—allowing the rider to operate gear shifts through triggers on the left handlebar—and two automatic modes. D mode offers the best balance of fuel efficiency and comfort cruising. S mode gives extra levels of sport performance, with three different shift patterns to choose from: S1, S2 and S3.

In certain situations on the road, such as during low-speed maneuvers, the DCT partially disengages the clutch to reduce the effect that quick throttle movements have on the chassis. Of course, DCT for the CRF1000L Africa Twin is also fully equipped to operate in an adventure environment. With the G switch on in any riding mode, the connection between the throttle and the rear wheel is more direct, which can be desirable in certain off-road situations.

Further new functionality for the DCT system comes in the form of incline detection. During ascents, upshifts are delayed in order to allow a higher rpm to be held; on descents, downshifts happen earlier to enable better engine braking.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin?
« Reactie #155 Gepost op: 24-07-2015, 15:20 »
Heb iets gehoord van € 13.890 in NL maar de bron weet ik nog ff niet.
En dat zal dan wel de 'kale' versie zijn vermoed ik..
Op de beurs zeiden ze ook al dat ze hem onder de 14 wilden houden.


Post Merge: 24-07-2015, 15:45
Hier leuke plaatjes!!
En de prijs...
http://www.nieuwsmotor.nl/premium-persberichten/21055-alles-over-de-2016-honda-crf1000l-africa-twin
Kan de plaatjes alleen nie pikken :-(

Snap niet helemaal waarom alleen de witte een gudkleurig stuur heeft..
Hadden ze vroegâh allemaal..
Ik wil een rooie met een gouwâh stuur!

Post Merge: 24-07-2015, 15:56












Post Merge: 24-07-2015, 16:11




Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: New africa twin?
« Reactie #156 Gepost op: 24-07-2015, 23:04 »
Uit de link van Jeroen maak ik op dat het verbruik 1:24 zou zijn, dat is wel mooi (ongeveer de helft van het verbruik van mijn 950....).
Weinig info over de vering, in iedergeval niet alle electronische klimbim erbij zoals bij de concurrentie. Lijkt me niet verkeerd, nu hopen dat ie ook goed presteert. Tank biedt zoete zien veel rijwind bescherming. Hoger zadel er op en je bent klaar, ik zie het wel zitten!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 647
Re: New africa twin?
« Reactie #157 Gepost op: 25-07-2015, 08:48 »
Ik vind hem er wel goed uitzien. Ben wel benieuwd hoe hij gaat rijden. Dat wordt wel een proefrit boeken als hij in de showrooms staat. ;)

En ik ben ook benieuwd wat het met de restwaarde van de oude AT's doet. :)
Beheerder van Noppenforum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: New africa twin?
« Reactie #158 Gepost op: 25-07-2015, 10:54 »
Restwaarde oude AT's  word alleen maar meer aangezien je ze niet kan vergelijken en er veel te veel jaren tussen zitten  :D
 
Vind persoonlijk dat Honda wel erg hoog van de toren blaast qua prijs; met ABS en aflevering richting 15.000...
Een 1000 V strom kost 12.500 en is wel stuk minder terreinwaardig (met 6 pk meer) maar toch  ???
Komt nog bij dat een Tiger of GS 800 praktisch hetzelfde vermogen hebben en lichter zijn(maar ook duur...)
 
Deze tekst stond op het topic van Motorforum en kan ik me wel in vinden;
 
"Niets tegen de nieuwe AT, wil eigenlijk dat Honda NL eens wakker wordt en niet dmv prijsstelling een potentieel succes op voorhand de nek omdraait. Niet de eerste keer dat ze in NL op hun prijsstelling terug moesten komen, echter ze vallen graag in hun eigen valkuil "

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: New africa twin?
« Reactie #159 Gepost op: 25-07-2015, 11:28 »

prijs (stunts) daling van caponord

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin?
« Reactie #160 Gepost op: 25-07-2015, 11:40 »
Ach, africa twin was altijd al een dure binnen het honda gamma een wat exclusieve motor. De RD03 was destijds bijna de helft duurder dan een transalp 600 die notabene bijna hetzelfde frame hadden.
Suzuki is altijd al de goedkoopste van de grote japanse fabrieken en dat vind je gewoon terug in de kwaliteit (heb zelf twee suzis gehad), moet je gewoon niet met elkaar vergelijken.

Africa twin is gewoon altijd in verhouding best duur geweest, maar daar krijg je wel een Africa twin voor terug!  :P
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: New africa twin?
« Reactie #161 Gepost op: 25-07-2015, 12:16 »
 :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: New africa twin?
« Reactie #162 Gepost op: 25-07-2015, 12:56 »
prijs (stunts) dalingen van allroads die ik de laatste tijd voorbij zag komen.
bmw
BMW verhoogt juist de prijzen, zie bovenstaande link.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: New africa twin?
« Reactie #163 Gepost op: 25-07-2015, 18:21 »
BMW verhoogt juist de prijzen, zie bovenstaande link.


Vanochtend stond er prijsdaling.
titel van item zegt ook
[size=1.375em]Correctie: BMW Motorrad verhoogt prijzen ruim aantal modellen[/size]


heb mijn posting aangepast

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: New africa twin?
« Reactie #164 Gepost op: 25-07-2015, 18:23 »
De redactie van die website ook, dat scheelt :-p