Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: New africa twin  (gelezen 99272 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: New africa twin
« Reactie #405 Gepost op: 14-09-2016, 07:27 »
Ik ken nog veel meer en dat allemaal voor een vies zoet drankje  ;)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: New africa twin
« Reactie #406 Gepost op: 14-09-2016, 10:28 »
Ja. Die filmpjes zijn dan wel weer MONSTERLIJK mooi. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 363
Re: New africa twin
« Reactie #407 Gepost op: 14-09-2016, 11:01 »
Als je zo een beetje rondneust op MP dan zie je dat er voornamelijk "hand"(=voet) geschakelde bakken in NL worden aangeboden. Wil niemand in NL een DTC? Ik zou zelf zeker de DTC willen (als ik zoveel centjes had  :confused:)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 647
Re: New africa twin
« Reactie #408 Gepost op: 15-09-2016, 08:54 »
Dat allemaal voor een jas..
He, ik zou ook elk excuus aangrijpen om die rit te maken.  ;D
Beheerder van Noppenforum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: New africa twin
« Reactie #409 Gepost op: 15-09-2016, 14:27 »
Als je zo een beetje rondneust op MP dan zie je dat er voornamelijk "hand"(=voet) geschakelde bakken in NL worden aangeboden. Wil niemand in NL een DTC? Ik zou zelf zeker de DTC willen (als ik zoveel centjes had  :confused:)

Ik hoorde dat er iemand ongewenst fly-by-wire ging vliegen toen hij flink optrok en de automatische bak de koppeling vol dumpte op een kruising. T.k.a. zo goed als nieuwe Africa Twin, 12 miles!

In tegenstelling tot een Rekluse, waar nog een koppeling aan het stuur zit, zit er bij die DTC helemaal niets meer. Zoveel vertrouwen heb ik toch ook weer niet in kompjoeters ;D Zeker niet na dat verhaal van die kruisingwheelie in de USA.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: New africa twin
« Reactie #410 Gepost op: 15-09-2016, 15:26 »
Kruisingwheelies zijn de max... :D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: New africa twin
« Reactie #411 Gepost op: 15-09-2016, 21:53 »
Maar in Europa gebeurt zoiets toch niet, zoiets kan alleen in Amerika gebeuren ...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 363
Re: New africa twin
« Reactie #412 Gepost op: 16-09-2016, 10:44 »
Sommige mensen krijgen alles kapot ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 647
Re: New africa twin
« Reactie #413 Gepost op: 19-09-2016, 08:51 »
Maar in Europa gebeurt zoiets toch niet, zoiets kan alleen in Amerika gebeuren ...
Toch vind ik dat soort dingen wel opvallend. Het lijkt daar meer te gebeuren dan hier... Maar goed, misschien gaf hij ook in een keer vol gas zonder nadenken. Dat laatste, nadenken, schijnt dan toch wel een probleem te zijn. ;)
Beheerder van Noppenforum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: New africa twin
« Reactie #414 Gepost op: 19-09-2016, 10:00 »
Misschien deed hij wel een wedstrijdje dragracen tegen een Porsche of zo. Kijk, dat wordt natuurlijk in het hele verhaal niet gemeld!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 363
Re: New africa twin
« Reactie #415 Gepost op: 19-09-2016, 11:14 »
Ik kan me zo voorsellen dat als je veel gas geeft, het moeilijk kan worden om het gas dicht te draaien omdat het stuur op dat moment teveel aan je armen trekt, heb ik ook wel eens meegemaakt. De koppeling is dan de enige optie om weer controle te krijgen. In zo'n geval zou je de koppeling wel missen ja.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin
« Reactie #416 Gepost op: 19-09-2016, 13:19 »
Maar in Europa gebeurt zoiets toch niet, zoiets kan alleen in Amerika gebeuren ...
Was in Groot Britanië.
Die persoon stond stil voor een kruizing te wachten toen het toerental (in zn vrij) ineens heel hoog opliep en de dct vervolgens de koppeling er ineens vol opklapte waardoor die vent op zn achterwiep de kruizing overvloog.
Werden door veel mensen vraagtekens bij gezet maar ondertussen heeft die persoon een nieuwe motor aangeboden gekregen van Honda en zijn er technici uit japan naar GB gekomen om die motor te onderzoeken.
Doen ze niet zomaar lijkt me..
Intussen zijn er wel meer meldingen van storingen in de dct, maar dat zijn gevallen waarbij de dct gewoon niks meer doet.. En je dus gewoon langs de weg komt te staan.
Tja, computers...
Uiteindelijk blijf ik erbij;
Een automaat is voor automobilisten.. LUIE automobioisten zelfs..
Maar das mijn mening..  :D
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: New africa twin
« Reactie #417 Gepost op: 19-09-2016, 13:38 »
Op het moment dat de CPU de bak laat schakelen en die procedure voltooid door de koppeling op te laten komen.
Ben je zoiets van 1 seconde verder.

In onze auto's die ook DCT achtig zijn, is dat steeds oppassen als je in zijn 1ste een parkeer vak nadert, één auto wil nog wel eens naar de 2de schakelen als je VLUG in parkeert, als je dan niet vlug bent met de rem. heb je brokken.
De andere auto heeft parkeergarage effecten, die gaat opschakelen als je de korte parkeergarage uitrij klim doet.

Eigenlijk het zelfde effect.

De eerste keren schrik je je de pleuris.

Klassiek is wel bij trial, dat als je je de pleuris schrikt, vol het gas opendraait, effect motor vliegt van jou weg.

Ik vindt zo'n robotstofzuiger eigenlijk al gek genoeg.


Als je normaal doet met zo'n DCT zal het ongetwijfeld gewoon goed zijn.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: New africa twin
« Reactie #418 Gepost op: 20-09-2016, 09:01 »
Op het moment dat de CPU de bak laat schakelen en die procedure voltooid door de koppeling op te laten komen.
Ben je zoiets van 1 seconde verder.

In onze auto's die ook DCT achtig zijn, is dat steeds oppassen als je in zijn 1ste een parkeer vak nadert, één auto wil nog wel eens naar de 2de schakelen als je VLUG in parkeert, als je dan niet vlug bent met de rem. heb je brokken.
De andere auto heeft parkeergarage effecten, die gaat opschakelen als je de korte parkeergarage uitrij klim doet.

Eigenlijk het zelfde effect.

De eerste keren schrik je je de pleuris.

Klassiek is wel bij trial, dat als je je de pleuris schrikt, vol het gas opendraait, effect motor vliegt van jou weg.

Ik vindt zo'n robotstofzuiger eigenlijk al gek genoeg.


Als je normaal doet met zo'n DCT zal het ongetwijfeld gewoon goed zijn.

En de klassieke oplossing is altijd je achterrem kunnen intrappen en de koppeling kunnen pakken. Dat laatste wordt een error met die twin.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 363
Re: New africa twin
« Reactie #419 Gepost op: 20-09-2016, 10:36 »
En de klassieke oplossing is altijd je achterrem kunnen intrappen en de koppeling kunnen pakken. Dat laatste wordt een error met die twin.
Aan de linkerkant van het stuur zou dan de achterrem moeten zitten i.p.v. de koppeling: probleem opgelost!