Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gezocht doubletake mirror  (gelezen 2520 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Gezocht doubletake mirror
« Gepost op: 11-11-2014, 20:13 »
Zal wel moeilijk worden, want bijna iedereen wil die dingen zelf hebben.


Ik heb onlangs zo'n spiegel met ram knijper en RAM bolletje 10mm besteld, samen met andere spulletjes bij procycle.us.
Ben alleen zo stom geweest om maar 1 spiegel te bestellen. Ik had er 2 willen hebben. Maar ja ik zag het te laat (toen het spul thuis werd afgeleverd).


Nu kan ik er wel weer 1  bestellen, maar dan zijn de verzendkosten in verhouding redelijk hoog. Als het echt niet anders kan moet het maar. maar ik probeer het hier te vragen.
Is er iemand die ze niet meer nodig heeft, of misschien 1 extra heeft die hem kwijt wil ?
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #1 Gepost op: 11-11-2014, 21:34 »
Die van mij krijg je niet, maar ik heb ze besteld bij adventurespec, zal allicht in prijs schelen, maar je hebt niet ook nog eens kans op die belachelijk hoge Douane kosten.

Denk niet ik heb `t binnen, ik kreeg 4 maanden na dato nog een betalingsverzoek van TPG om douanekosten en heffing te betalen over een US zendinkje.
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #2 Gepost op: 11-11-2014, 22:54 »
Bedrijf wat in de UK zit ?   Heb ik in ieder geval geen douanekosten. Maar vanuit de USA kost het $ 72.50. tel daar 20% douane kosten bij op , dan kom je op € 69.
Vanuit de UK betaal ik 54 pond, dat is dus € 68. Hmmm ? :P   Maakt dus niet zo veel uit.  Wat een bedragen toch allemaal voor 1 spiegeltje...


En dan na 4 maanden TPG nog betalen ??  Ik zou dan ineens niet meer weten dat ik iets gehad hebt.  Doet TPG of PostNL ook wel eens  :(
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #3 Gepost op: 11-11-2014, 22:57 »
Misschien vind je iemand die er ook een of meer wil hebben? Kun je de verzendkosten delen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #4 Gepost op: 11-11-2014, 23:03 »
Dat zou mooi zijn ja...Maar ja waar zijn die spiegel liefhebbers dan ?? ;D
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #5 Gepost op: 11-11-2014, 23:10 »
Iedereen die zijn wazige Acerbis spiegeltje helemaal zat is?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 472
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #6 Gepost op: 12-11-2014, 06:34 »
Heb laatst via Amazon spiegels besteld
Ging top met 4 dagen in huis en geen extra kosten dan het verzenden
Zou ook eens daar kijken

Gr brutus

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #7 Gepost op: 12-11-2014, 09:34 »
Maar vanuit de USA kost het $ 72.50. tel daar 20% douane kosten bij op , dan kom je op € 69.
Vanuit de UK betaal ik 54 pond, dat is dus € 68. Hmmm ? :P   Maakt dus niet zo veel uit.  Wat een bedragen toch allemaal voor 1 spiegeltje...

Als 72,50 dollar de prijs is incl. verzenden, dan berekend de overheid 21 % btw over product met verzending, 58,09 euro +21 % BTW 12.20 euro  is 70,29 euro, je hoeft geen invoerrechten te betalen (product bedrag is onder 150 euro), maar dan ben je er nog niet de vervoerder rekent inklaringskosten om de BTW te innen voor de overheid zeg 13 euro dan zit je bij normale procedure op 83 euro.

Overweeg de spiegel ergens los te bestellen, product prijs is meen ik 25 dollar, dat is 20,04 euro en dus onder de grens van 22 euro, dan hoef je geen BTW af te dragen en heb je ook geen inklaringskosten.

postnl:
Citaat
Voor EMS-zendingen (Express Mail Service) betaalt u € 17,50 inklaringskosten. Voor overige postzendingen betaalt u € 13




Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #8 Gepost op: 12-11-2014, 12:19 »
He weer wat geleerd. Dat van die € 150 grens wist ik dus niet. Ook niet die laatste tip.
De spiegel is dacht ik inderdaad $ 25. die ram knijper en bol kan ik ook wel bij Waypoint kopen. Die bol kost daar € 10 en de knijper € 20
Even kijken hoe het zit met de verzendkosten, als ik alleen de spiegel bestel..


Bij Procycle.us zijn de verzendkosten $ 25. Met spiegel kom ik dus op $50 ofwel € 40.
Die grens van € 22 om geen BTW te hoeven betalen geldt dat alleen voor de goederen , of voor het totaal ?


Bij 1 spiegel+verzendkosten, moet ik dan wel of geen BTW betalen  ???
DR650SE-

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #9 Gepost op: 12-11-2014, 12:58 »
Vragen aan verzender of hij op de vrachtbrief zet: "Gift" of "Replacement parts"


Heeft voor mij al een aantal keren heel wat kosten bespaard... ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #10 Gepost op: 12-11-2014, 13:10 »

Bij Procycle.us zijn de verzendkosten $ 25. Met spiegel kom ik dus op $50 ofwel € 40.
Die grens van € 22 om geen BTW te hoeven betalen geldt dat alleen voor de goederen , of voor het totaal ?


Bij 1 spiegel+verzendkosten, moet ik dan wel of geen BTW betalen  ???
http://www.dualsportarmory.com/doubletake-mirror-1/ lastig om verzendkosten te achterhalen.

moet ik belasting betalen

Citaat
Waarde van de zending (exclusief verzekerings- en vervoerskosten)
Uit een niet-EU-land

Tot € 22
 Geen douanerechten
 Geen omzetbelasting


Dus als de prijs van product goed overgenomen wordt dan hoef je geen btw en inklaringskosten te betalen.
Als het een grensgeval is welke omrekenkoers gebruiken ze. (Bij bepaling grenswaarde , inkalringsbureau)

Dat vervoerskosten uitzoeken en opvragen is wel een punt.
Kan het in een brief of moet het in een pakket, welke vervoerder aangetekend of niet met wel of niet tracking gewicht


Ik had laatste een US onderdeel nodig, vervoerkosten best wel hoog vanuit US, overtreft het product, was wat verder aan het zoeken en heb het in hongkong besteld, daar stoppen ze goedkoper in een envelop.  ;) Daar kom je zomaar eens achter.
Wil niet zeggen of dat voor dit ook op gaat.

Bij sommige sites moet je ook even kijken of er acties zijn, dan worden er coupons korting aangeboden met een code.
Of dat bij de winkels met de spiegels ook zo is weet ik niet.

Wat als amazon gaat leveren in NL. Op het ram mount spul?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #11 Gepost op: 12-11-2014, 13:21 »
Ik heb zojuist alleen de spiegel besteld bij adventure spec (in de UK). Met verzendkosten komt het op 29,93 pond ofwel  € 38.
de ram spullen heb ik besteld bij de gps snelbalie van Waypoint. Dat kost € 35 incl.verzending. In totaal € 73 dus. Iets goedkoper als vanuit de US, alleen vanuit de UK heb ik het iets sneller in huis.


Tsja, je moet er wat voor over hebben voor een inklapbaar enduro spiegel die niet zo gauw afbreekt  ;)


DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #12 Gepost op: 12-11-2014, 13:30 »
En beeld geeft, anders ben je klaar met een Acerbis van €15 :)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #13 Gepost op: 12-11-2014, 14:24 »
Maaar,  :-\  Je moet niet achterom kijken, toch?  :D
Heb zelf gewoon dodehoekspiegeltjes in m'n handkappen gefixt. Zitten d'r toch spiegels op... 8)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Gezocht doubletake mirror
« Reactie #14 Gepost op: 12-11-2014, 15:00 »
Ik rij regelmatig voorop met 2-3 man achter me aan.
Dan is het krek hendig als je in 1 oogopslag kunt zien of je nog een beetje bij elkaar bent, zonder achterom te hoeven kijken.
Om het inderdaad over de dode hoek maar niet te hebben :)