Ha, leuke discussie dit
Wat KTM met de 1290 doet (en de andere producenten van dikke "allroad/adventure" bikes) heeft weinig met adventure te maken maar veel met GS jaloezie. Als er een merk is dat jaloersmakend veel munt weet te slaan uit de avontuur
beleving is dat BMW. Blijkbaar kan het dus erg goed om via de adventure suggestie en de verkoop van een hoop spullenboel (tot en met beschermkapjes voor de beschermkapjes) een groot marktaandeel en dito omzet te krijgen. Totdat de consument ook de adventure trend moe wordt en iets anders wil, daar zijn al de nodige voortekenen van te zien.
En trouwens wat is avontuur. . Alles is al gereden en gedaan, je kunt overal tracks vinden of via Earth tekenen, heb je aan 1 gps niet genoeg dan neem je er 3 mee, enzovoort. Je moet het avontuur tegenwoordig zelf maken. Op ADV rider zijn ze nog maar je moet goed zoeken.
P.S. Blijkbaar kan mijn 17 jaar oude, desintegrerende 620 nog goed mee in de definitie van "echte" adventure bike, op de injectie na dan. Toch maar weer 'ns grondig gaan opknappen