Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Weer eens een "wat voor motor..." topic  (gelezen 21171 keer)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #15 Gepost op: 20-12-2014, 14:56 »
zoo vaak stormt t nu ook weer niet, dus dat lijkt me een vouwdt ??? uitgangspunt,
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #16 Gepost op: 20-12-2014, 15:11 »
zoo vaak stormt t nu ook weer niet, dus dat lijkt me een vouwdt ??? uitgangspunt,
Nou ja, als ik richting randstad rij, dan rij ik eigenlijk altijd over de Zeelandbrug en dan is een beetje stabiliteit wel lekker. Het waait hier vaak redelijk door in vergelijking met de rest van het land. Dat heb je met al dat mooie water. ;)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #17 Gepost op: 20-12-2014, 15:31 »
Nou ja, als ik richting randstad rij, dan rij ik eigenlijk altijd over de Zeelandbrug en dan is een beetje stabiliteit wel lekker. Het waait hier vaak redelijk door in vergelijking met de rest van het land. Dat heb je met al dat mooie water. ;)

en t waait daar regelmatig, je kan daar dan ook prima zeilen..  stormen..  "I can fart harder than that"  :o
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #18 Gepost op: 20-12-2014, 15:41 »
:) Nou ja, het waait hier wel regelmatig iig.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #19 Gepost op: 20-12-2014, 15:52 »
zeilmotor? :D
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #20 Gepost op: 20-12-2014, 16:41 »

zeilmotor? :D
Nee, ik hou het bij de opties die ik nu al heb. ;)

Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #21 Gepost op: 20-12-2014, 19:24 »
Met de zwaardere motoren kun je prima offroad als je de bandjes er op aanpast. Ik zou zo weer voor de xtz750 gaan. Mag van de baas in huis daar geen noppen meer onder gooien ivm met mijn 2e motor die daar nog beter voor geschikt is. Zijn makkelijk in onderhoud (heb jaaaaren zonder gedaan) en beresterk. Denk ook wel te vinden binnen je budget als uiterlijk minder belangrijk is.
As je maar niet falt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #22 Gepost op: 20-12-2014, 21:24 »
Tot nu toe valt dat wel tegen Giel. Ik heb nog geen XTZ750's gezien rond mijn budget. Ik heb in juni wel een keer een XTZ750 gereden die voor 900 weg mocht, maar die hing van de tiewraps aan elkaar, de carburateurs moesten duidelijk gereviseerd worden en de koppeling had ook zijn beste tijd gehad. Ik weet er nu nog een net boven mijn budget met valschade. Maar ik wil ook gewoon rijden en niet te veel sleutelen en gedoe.

In eerste instantie had ik mijn persoonlijke voorkeur als volgt:
- XTZ 750 (RD04)
- XRV 750
- XTZ 660

Maar intussen ben ik ook wel gecharmeerd van de DR 800 en weet ik een DR 650 in de buurt die te koop staat. Keuzes, keuzes.

In oktober stond er hier vlakbij een nette XTZ750 te koop. Als die nu weer op zou duiken, dan zou ik er wel op springen. Dat wel. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #23 Gepost op: 20-12-2014, 21:49 »
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #24 Gepost op: 20-12-2014, 22:03 »
Bedankt member. Die heb ik vandaag gereden (al was het niet die exacte motor, maar een broertje) en die overtuigde me nog niet helemaal. Maar dit is een leuke prijs voor een KLE.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #25 Gepost op: 21-12-2014, 00:42 »
Misschien toch een Translocatie?
Marcel

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #26 Gepost op: 21-12-2014, 08:07 »
Hij ging akkoord met mijn bod van 700.-
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-yamaha/m864211310-yamaha-xtz-660-tenere.html

Maar ik ga Maandag middag een XT ophalen uit 1999.

Dus bij deze.

Hij is mooi, of hij goed is weet ik niet.
Gezien aan de telefoon, "lijkt "mij verder een goed ding.
Maar de km oeps.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #27 Gepost op: 21-12-2014, 08:12 »
Dat is wel een interessante idd. En op die manier redelijk geprijsd. Ik had hem al wel eens bekeken, maar had niet gedacht dat er zoveel af zou kunnen. Het aantal km is wel behoorlijk idd, maar op de foto's ziet hij er wel goed uit. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #28 Gepost op: 22-12-2014, 18:00 »
Nog niet gebeld naar de aanbieder van de XTZ. Wel vandaag een DR650SE gereden met K&N kit. Op de testbank gaf hij na de aanpassingen 51pk. Wel een lekker fel ding met een mooi geluidje erin. Even een leuk rondje in de buurt over wat dijkjes en een stukje provinciaal tegen ietwat te hoge snelheid. ;) Ik kom er wel achter dat ik misschien toch wel iets meer aan windbescherming zou willen. De Transalp had ook niet veel, maar net genoeg om mij tot mijn schouders wel uit de wind te zetten. zo'n DR heeft zo goed als niets. En ook hier woei hij aardig heen en weer tijdens de rit. Ok, toegegeven, het waait de laatste paar dagen ook wel behoorlijk hard. Ik moet dus ook de wind wel een beetje relativeren. ;) Maar goed, de zoektocht gaat rustig verder. Weer een type erbij voor de rijervaring. Wel een leuk ding om mee te spelen, denk ik. Behoorlijk licht en heel fel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #29 Gepost op: 22-12-2014, 18:53 »
Hm, een K&N filter heb ik ook in mijn GS zitten, waar ik weinig mee door het stof rij. Maar het is (vanwege de veel "opener" structuur) meer een filter voor op de weg dan voor in het zand. Als de vorige eigenaar er veel mee onverhard gereden heeft, zou ik in elk geval eens serieus kijken/vragen naar het olieverbruik. Mócht je uiteindelijk toch met deze DR verder willen :)