Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ARM Allroad built off  (gelezen 8138 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #15 Gepost op: 02-01-2015, 19:31 »
laten we eens beginnen met 2 wielen...
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #16 Gepost op: 02-01-2015, 20:00 »
Een relatief universeel platform om vanaf op te bouwen. Iets waarmee in essentie rally gereden kan worden maar ook op vakantie in Frankrijk.
Zal wel injectie op zitten dus met een paar verschillende mappings af te stellen op de persoonlijke voorkeur.


Vervolgens afhankelijk van het gebruik een aantal modules ontwerpen waaruit gekozen kan worden. Navigatie unit, verlichting, brandstoftank(s)...
Op een manier dat er naderhand nog keuzevrijheid is voor het toevoegen en aanpassen van het een en ander.


Het geheel opgezet niet vanuit commercieel oogpunt maar om een groep te voorzien van iets moois. Door de groep voor de groep.
Tekeningen en ontwerpen open-source met eventuele arrangementen met fabrikanten voor het vervaardigen van de onderdelen.


Ik roep maar wat  :D



Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #17 Gepost op: 02-01-2015, 20:33 »
Dan kom je toch al gauw op een ktm 450 / 690 met producten als rally raid etc.

Voor veel minder knaken is het denk ik niet realiseerbaar, of je moet gaan knutselen en dan worden het ''gewoon'' one off pieces
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #18 Gepost op: 02-01-2015, 20:51 »
Gelukkig bestaat die ideale bike niet, stel je voor; 1 bike kopen en die gewoon voor de rest van je leven houden...
De zoektocht ernaar is voor mij een groot deel van 't plezier.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #19 Gepost op: 02-01-2015, 20:58 »
Dit draadje dreigt te ontsporen  ;D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #20 Gepost op: 02-01-2015, 20:59 »
Misschien inderdaad topic opsplitsen naar ccm en ARM open community design shizzle rallyadventure creatie
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #21 Gepost op: 02-01-2015, 21:03 »
Ja sorry ik zit al dagen half geleiders te researchen, liet me een beetje gaan.  ;D
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #22 Gepost op: 02-01-2015, 21:46 »
OK dan. N.a.v. het 'Ideale Allroad' topic en het CCM 450 Adventure draadje dat dreigde te ontsproen is hier dan het ARM Allroad built off topic.


Het werk zo: je zoekt op internet een plaatje van het onderdeel dat je er aan wilt schroeven en verteld ook waarom.

Post Merge: 02-01-2015, 21:48
Brandstoftank onder het zadel:





maar dan wel met de opening aan de zijkant ivm bagage er op. Dus: een F800GS tank
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #23 Gepost op: 02-01-2015, 21:55 »
Ikke volgen, leuk topic. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #24 Gepost op: 03-01-2015, 13:38 »
Tankdop NIET onder of achter het zadel


Ik vond de TDM met oliepeilen bij warme motor onder het zadel al vervelend op vakantie omdat je dus geen olie kunt peilen met zadeltassen en/of roltas er nog op. Niet kunnen tanken met zadeltassen er nog op is helemaal vervelend.


Ideaal is de LC8 adventure configuratie, dan kan zelfs je tanktas blijven zitten.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #25 Gepost op: 03-01-2015, 14:04 »
Een kleine voortank met bijbehorende fijne vulopening die gekoppeld is aan een grote achtertank. Vul je aan de voorkant maar hij loopt achter ook vol.


Ik wil wel een achterbrug en pro-link zonder naaldlagers (kunststof?)  :)  (En als ze er toch in zitten met een maatvoering die goed verkrijgbaar is  :D  )


Het luchtfilter het liefst een beetje hoog en redelijk goed bereikbaar, zonder alle bagage/rekken etc te moeten verwijderen.





Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #26 Gepost op: 03-01-2015, 19:28 »

Ik twijfel zelf een beetje, maar CCM garandeert dat dit blokje slechts 1 keer per 10.000 km olie en onderhoud nodig heeft, en dan komt dit toch wel heel erg in de buurt. Toch?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #27 Gepost op: 03-01-2015, 20:13 »
Tankdop NIET onder of achter het zadel


Ik vond de TDM met oliepeilen bij warme motor onder het zadel al vervelend op vakantie omdat je dus geen olie kunt peilen met zadeltassen en/of roltas er nog op. Niet kunnen tanken met zadeltassen er nog op is helemaal vervelend.


Ideaal is de LC8 adventure configuratie, dan kan zelfs je tanktas blijven zitten.


Vandaar ook de F800GS oplossing:





Tank onder het zadel ivm laag zwaartepunt wat de handelbaarheid, ook tijdens off-road rijden, ten goede komt.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 188
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #28 Gepost op: 03-01-2015, 20:34 »
Iets waarmee in essentie rally gereden kan worden maar ook op vakantie in Frankrijk.
Lyndon Poskitt uitgezonderd, wie doet dat nou echt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: ARM Allroad built off
« Reactie #29 Gepost op: 03-01-2015, 20:52 »
Lyndon Poskitt uitgezonderd, wie doet dat nou echt?


Daar gaan we het hier niet over hebben, tenzij je er een onderdeel bij noemt en motiveert waarom (bv. vanwege bovengenoemde reden).
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!