Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Spanje Pyreneeën allroad tips  (gelezen 12131 keer)

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Spanje Pyreneeën allroad tips
« Gepost op: 21-01-2015, 18:02 »
De barreltrip zal dit jaar naar Spanje afreizen en naar de pyreneeën... We willen net zo genieten als ons allroad-avontuur in de Alpen en ik ben weer de lul als het op de route aankomt. We gaan begin juli dus ik hoop dat er dan geen sneeuw meer ligt.

Ik zit me nu suf te downloaden via wiciloc maar voel me een beetje een kipzonderkop. er is maar weinig te vinden over de 'niet te missen' route's zoals in Italie de LGKS... Heeft iemand tips? En dan niet tracks kopen, de reis wordt al een rib uit me lijf. GPX is welkom maar ook namen van toppen of een weg tussen plaats A en B.

Tot nu toe staat Andorra op het programma en eventueel een route van Barcelona naar/door Montenegre (nee niet montenegro) en eigenlijk lijkt me Monegros ook leuk maar ik denk dat we dat niet halen binnen de tijd die we hebben.

Help?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2015, 18:33 »
Zoek even contact met Martijn, zit hier ook op het forum.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2015, 18:47 »
Op wikiloc staat gewoon de transpirenee die al een paar keer door een ARM groepje gereden is, de vibraction roadbooks zijn bij sommigen populair en dan heb je nog MDMOT populair in de heimat.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2015, 20:55 »
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=2023577

Ik wil die ook gaan rijden rond oktober ergens.

Ik zoek nog mens(en) om mee te rijden. Mijn plan is zoveel mogelijk offroad, lekker genieten van de omgeving daar! Er heen met auto :-X
ARM facebook HIER

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2015, 21:28 »
Ik begin al een beetje een beeld te krijgen aan de hand van de tips. Misschien het eerste stuk van de tranpyredinges en dan vanuit andorra naar beneden of andersom. Het hangt ervan af hoe de twee watjes die niet met auto of motor erheen gaan (motor op transport en dan zelf vliegen). Ik ga misschien op de moto of met motor in bus of op aanhanger. Tis ook wel heel veel snelweg daarheen. Vibraction lijkt mij ook leuk maar 65 euro of zelf prutsen met mapsource...

Oh ja tips om je auto veilig te stallen?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2015, 21:38 »


Oh ja tips om je auto veilig te stallen?

Gewoon bij een boer.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2015, 23:14 »
Als je wat meer "on the road" wilt
en je Spaans wat op peil is
TransPirene Guia Viajera ISBN 978-84-8216-350-5
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #7 Gepost op: 21-01-2015, 23:22 »
Als je wat meer "on the road" wilt
en je Spaans wat op peil is
De verbindingen zullen wel genoeg road zijn denk ik en mijn spaans is eh :confused: :-X
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2015, 09:31 »
Karlijne en ik hebben voor dit jaar ook Andorra en Spanje op de agenda staan.
In verband met het aantal dagen is alles op de motor doen dan beperkt tot All paved road.
Of met de aanhanger en allroad motoren die kant op.


Is het een idee om een avond af te spreken zodat we energie kunnen bundelen?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2015, 10:07 »
De verbindingen zullen wel genoeg road zijn


... wat totaal geen straf is daar, integendeel! Als inmiddels redelijk ervaren Spanje allroader weet ik dat de vele lege kronkelige asfalt stuurweggetjes daar echt super zijn. Perfect asfalt, mooie omgeving, helemaal voor je zelf. Aan de zuidkant van de Pyreneeën lopen een aantal van de mooiste stuurwegen van Europa. Zeker met bijvoorbeeld een Alp gaat dat top. Dus: allroad is niet per definitie offroad voor een berg motorplezier  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 360
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2015, 11:52 »
Oh ja tips om je auto veilig te stallen?
Hier heb ik de auto als eens een week gestald: super plek!
 
http://camping.merenslesvals.fr/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2015, 12:40 »
Is het een idee om een avond af te spreken zodat we energie kunnen bundelen?
Best. Ergens centraal midden Nederland? Of in Brabant...geintje...

Klokken gelijk zetten heeft mijn inziens niet zo heel veel zin. Ieder heeft toch zijn eigen specifiek wensen en planning doorgaans.
Keer bij elkaar komen wel, je wisselt dan toch e.e.a. uit en nog gezellig ook.
Tis wel zo als je voor de eerste keer gaat je totaal geen idee hebt wat je aantreft op locatie, dat is mijn ervaring zowel on the road als off the road.
Overigens verschilt dat het ook wel sterk welke uithoek je zit van Spanje.
Mijn insteek is deze geweest https://thespanishbiker.wordpress.com/ de do's en de don'ts kunnen soms essentieel zijn. Gevonden via http://www.adventurebikerider.com/.
De betreffende persoon heeft er zelfs recent een Ltd voor opgericht, zie http://www.adventurebikerider.com/forum/26-travel/393877-the-spanish-biker-ltd--omg.html?limit=10&start=30#394418.
Tot dus ver ik in 2014 de HISS Aragon gedaan heb kosten gunstig.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2015, 15:10 »
 aantal jaren geleden ook gedaan met daniel ook de basistrack van figueres naar pakweg pamplona of zo die kant op?
Ik kan het zo snel niet vinden timo vroeg er ook om maar ik heb even niet veel tijd om te zoeken. Ook heel veel op de topo kaart gereden en veel leuke spontane onverharde wegen.


Wij zijn andorra uit gereden spanje in  en meteen rechts is een camping daar mocht de auto staan voor een klein bedrag per nacht.
http://www.fronterapark.com/08_Localizacion.php


Als je dan terug naar de grens reed vijftig meter kon je meteen rechts onverhard omhoog de bergen andorra of spanje in dat was zo fijn echt op de grens. Ik zou het de volgende keer anders doen, op zich als je wilt rijden van plek naar plek kan zou je ook VOOR andorra kunnen parkeren in frankrijk  dan hoef je geen twee uur door andorra met de kar dat kost zoveel tijd en brandstof. wij hebbben niet veel in andorra gereden meest in spanje
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/find.do?t=&d=&lfr=&lto=&src=&act=38%2C&q=andorra

Alleen getankt in andorra voor bijna niks dat wel.
frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #13 Gepost op: 22-01-2015, 16:05 »
Je hoeft beslist niet door Andorra,
locals rijden vaak via Puigcerda (tunnel) of bergpas, geen grens en kun je dus meenemen wat je wilt (locals),
Wij reden de bergpas in Juli 2014, 10cm dik pak hagel op de weg en Wodan en Thor waren dus lekker bezig.
Wij hadden de  pech dat de tunnel wegens onderhoud gesloten was.
Geluk was toch dat we over de pas gaand wel spectaculaire vergezichten hadden.

Andorra zijn we in 2013 doorgegaan en 2 dagen gebleven.
2014 hadden we op de heen weg grensoversteek Candanchu of Aragnouet gepland, echter wegafsluiting dwong ons Irun te nemen, ook niet verkeerd, weer mazzel hebben we de Oceaan nog even gevoeld en gezien tijdens eetpauze.

Als je net Andorra door bent, krijg je net na Seu dUrgel, Pascuet. Jordi staat open voor alle voorstellen, spreekt prima engels,  beslist de moeite waard om hem om bed and breakfast te vragen eventueel als uitvalspunt ook wel aardig.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7961
Re: Spanje Pyreneeën allroad tips
« Reactie #14 Gepost op: 22-01-2015, 18:40 »
Net de marokko trip gedaan en vervoer via NordCargo.
Motor inleveren in Moerdijk.
Jet naar Malaga
Kosten jet 125
Kosten nordcargo zal 500 zijn
Het is mij goed bevallen.
De vorige keer met de auto gedaan zet je zomaar4600km op de teller bij en ben je 500ltr diesel kwijt plus tol en 2 overnachtingen.
Als ik weer zou gaan is het niet met de auto.
En m,n T4 tdi rijd echt wel fijn.

Post Merge: 22-01-2015, 18:42
Malaga Portugal is een kleine 500km en je kan volgens mij prima rijden in Andalusie.