Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...  (gelezen 17668 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #30 Gepost op: 21-04-2015, 19:58 »
Nou, dus niet... Kijk eens wat ik zojuist toegestuurd kreeg? Zonder borging. Nou ja, kan in ieder geval weer verbinding maken met de computer...
De marketing zit in elk geval goed in elkaar daar, op kabeltjes verdienen ze waarschijnlijk fortuinen!




Verkeerd besteld of verkeerd geleverd?


 ;)
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #31 Gepost op: 21-04-2015, 20:19 »
Ik heb er ééntje, komt toch van Tripy hoor!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #32 Gepost op: 21-04-2015, 20:35 »
 :D  Je moest eens weten hoe jaloers ik daarop ben...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #33 Gepost op: 21-04-2015, 20:42 »
ECHT?....ik wil wel ruilen met je hoor, ik heb dit echt niet nodig.
Het mijne is spiksplinternieuw, nog nooit gebruikt! (ik heb meerdere Tripy's)

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #34 Gepost op: 21-04-2015, 20:47 »
Ja ECHT! Heb jij hem echt niet nodig? Dat van die meerdere Tripy's weet ik, heb je weleens gesproken bij ritten van Ad Ketelaars. Als je hem wilt ruilen zou ik je heel dankbaar zijn want voor mij zou het echt een grote aanwinst zijn!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #35 Gepost op: 21-04-2015, 20:48 »
Als ik je daar blij mee kan maken...................Zeg maar hoe je het wil regellen,
ik zal je kontacteren via de gewone e-mail
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #36 Gepost op: 21-04-2015, 21:33 »
Heel blij Marcel, dank je! Heb je net een berichtje terug gestuurd.  :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #37 Gepost op: 27-04-2015, 15:57 »
Hahaaa, en nu het volgende onverwachtse probleem... Mijn Tripy komt nu ineens niet meer in de COMM-modus en wordt door de computer niet meer herkend?? Hij geeft wel melding dat er iets is ingeplugd, maar het gaat dan steevast over een Unknown Device. Stuurprogramma's niet te vinden, ook niet handmatig. Ook de Tripy software herkent niet dat er een Tripy II is aangesloten. Vreemd, zou de kabel dan toch iets anders zijn?


Denk dat ik volgende week toch maar eens bij Tripy langs rij en er eens naar laat kijken. :-[

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #38 Gepost op: 27-04-2015, 18:12 »
 ::)  zeg niet meer, ik heb de kabel nooit gebruikt maar zou niet kunnen denken waarom hij anders zou zijn.
Harry, ik denk dat ik om te beginnen jou kabeltje (dat ik vandaag heb aangekregen) maar terug naar jou verstuur  :-\
Langs rijden bij Tripy???....da's een heel end hoor.
Ik bel je even straks!
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #39 Gepost op: 27-04-2015, 18:19 »
Als die kabel sec als voedingskabel bedoeld is, bevat de kabel "intern" wellicht alleen de voedings-draden en dus geen data-draden. Komt vaker voor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #40 Gepost op: 27-04-2015, 18:53 »
Dat zou het kunnen zijn Rembo,
Harry probeer de lader er eens aan en kijk is of hij de Tripy oplaad.
wie zou nu denken dat daar verschil in zit  :-X
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #41 Gepost op: 27-04-2015, 20:15 »
Marcel, het kabeltje is dus aangekomen? Mooi!


En dan nu de update, je zult het niet geloven maar ik heb mijn oude kabeltje weer op gang gekregen door er een nieuw USB plugje op te solderen en er is dus inderdaad verschil, hiermee herkent de computer de Tripy wel. Dat kabeltje met de schroefconnector mist kennelijk intern de data-overdracht en dient dus puur als voeding.


Al met al klein beetje puzzelen, maar ik heb nu -dankzij Marcel- een werkend voedingskabeltjekabeltje en een werkend datakabeltje. Perfect zo!  ;D
Al doende leert men ook hier weer!


Kabeltje terugsturen is dus niet nodig...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #42 Gepost op: 27-04-2015, 20:29 »
Marcel, het kabeltje is dus aangekomen? Mooi!


En dan nu de update, je zult het niet geloven maar ik heb mijn oude kabeltje weer op gang gekregen door er een nieuw USB plugje op te solderen en er is dus inderdaad verschil, hiermee herkent de computer de Tripy wel. Dat kabeltje met de schroefconnector mist kennelijk intern de data-overdracht en dient dus puur als voeding.


Al met al klein beetje puzzelen, maar ik heb nu -dankzij Marcel- een werkend voedingskabeltjekabeltje en een werkend datakabeltje. Perfect zo!  ;D  Al doende leert men ook hier weer!
Gelukkig zijn we er allemaal wat wijzer mee geworden (is het toch niet voor niets geweest ;) )
thx Harry

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #43 Gepost op: 27-04-2015, 20:43 »
Nee, absoluut niet voor niets geweest! Wellicht hebben andere Tripy gebruikers ook iets aan deze info. Het is wel bewijs dat je niet blind het advies van Tripy hoeft te volgen. Beetje zelf experimenteren met defecte onderdelen kan geen kwaad.
Overigens: setje van 5 USB pluggen uit China kost ongeveer 1 euro, gratis verzenden. (Ebay) Die prijs van 29 euro voor een nieuwe, officiële Tripykabel is echt niet gerechtvaardigd. Dat spul wordt origineel gewoon als massaproduct in China gemaakt. Per kabeltje van 29 euro is dat 28 euro winst.


En die kabel 9020? Wel, volgens mij beter een 12/5 volt adaptertje kopen, voor iets van 2 euro bij iedere automaterialenzaak verkrijgbaar, en daarin gewoon de USB van de bestaande kabel steken. Adaptertje stuk? Hup, een nieuwe. Beter dan zo'n kabel met ingegoten adaptertje voor veel te veel geld.


Alleen weet ik nog steeds niet welk type plug er nu precies als Tripy apparaatstekker gebruikt wordt.  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Tripy II apparaatstekker. Wie het weet...
« Reactie #44 Gepost op: 28-04-2015, 11:37 »
Ik heb nog een Tripy 1. zou daar ook een losse stekker voor te krijgen zijn zodat ik hem op de boardspanning kan aansluiten?
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3