Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuwe CRF250 rally  (gelezen 8015 keer)

Offline member

  • *****
  • KTM 950S Adv, KTM 525 EXC rally
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #30 Gepost op: 06-12-2017, 21:30 »
Met de nadruk op "beetje" vond ik ...

Offline member

  • *
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #31 Gepost op: 07-12-2017, 09:34 »
Met de nadruk op "beetje" vond ik ...
Dat is prima hoor. Omdat dit model niet populair in Nederland is (iedereen wil een “echte” reismotor met 30l tank of een echte offroad machine, maar dan voor op een aanhangertje), kon ik hem met €780 korting dit jaar kopen. En ben er helemaal blij mee. Heb mijn tweede 600 cc sport toerist na twee weken met de Rally verkocht.

Offline member

  • *****
  • Ride a slow bike fast not a fast bike slow.
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #32 Gepost op: 07-12-2017, 09:52 »
volgens mij weet alleen de importeur de verkoopaantallen
More than two strokes is a wank.

Offline member

  • *
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #33 Gepost op: 07-12-2017, 10:18 »
volgens mij weet alleen de importeur de verkoopaantallen
Tsja. Als de motor het hele jaar bij de dealer in de showroom met 0 km staat en dan met een grote korting verkocht wordt, dan kan je een beetje het idee krijgen hoe populair hij is.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Tiger 900 '96 (E) Futura '04 (NL) Samurai '91 (E)
  • *****
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #34 Gepost op: 07-12-2017, 11:40 »
En in Nederland kopen we uiteindelijk toch een GS  ;)
"You wouldn't be riding a motorcycle if you weren't an optimist." "My favorite bikes are always the ones that everyone likes, but no one buys".

Offline member

Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #35 Gepost op: 07-12-2017, 12:00 »
Met de nadruk op "beetje" vond ik ...
En daarmee doe je deze motor wel een beetje te kort.
(Denk/vind ik )

Offline member

  • *
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #36 Gepost op: 07-12-2017, 13:53 »
En in Nederland kopen we uiteindelijk toch een GS  ;)
Ik zit pas sinds kort op dit forum. Zeg het eens. Is het meer voor < 650 cc dual sports of eerder voor GS eigenaren?

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • XL600V, TT600R, 2x KL250 in bananendozen
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #37 Gepost op: 07-12-2017, 14:12 »
Ik zit pas sinds kort op dit forum. Zeg het eens. Is het meer voor < 650 cc dual sports of eerder voor GS eigenaren?

Lees dit helemaal door en je krijgt een idee.

https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=2161.0
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Tiger 900 '96 (E) Futura '04 (NL) Samurai '91 (E)
  • *****
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #38 Gepost op: 07-12-2017, 15:23 »
Ik zit pas sinds kort op dit forum. Zeg het eens. Is het meer voor < 650 cc dual sports of eerder voor GS eigenaren?


Voor iedereen die lol heeft in allroad motorrijden. En voor alle soorten, maten en merken allroad(achtige) motoren.


Tot zover de theorie.


In de praktijk is de 950/990 LC8 het zwaarste wat hier voorbij komt. Niet dat groter/zwaarder niet kan hier maar het komt/loopt hier niet. Deels heb je daarvoor ook merk/type gespecialiseerde websites zoals GS, XT/Tenere etc.
Allroad wordt hier eigenlijk opgevat als offroad. Daarbinnen breed van enduro tot rally. Vroeger nog wel eens een reisverslagje maar dat komt steeds meer terecht bij onze buren van Motoravonturist en natuurlijk ADVrider.
"You wouldn't be riding a motorcycle if you weren't an optimist." "My favorite bikes are always the ones that everyone likes, but no one buys".

Offline member

  • *
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #39 Gepost op: 07-12-2017, 21:55 »
Dankjewel jongens!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • KTM 950S Adv, KTM 525 EXC rally
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #40 Gepost op: 08-12-2017, 08:52 »
En daarmee doe je deze motor wel een beetje te kort.
(Denk/vind ik )
Gebruikerservaring he, geen mening op papier:-). Ik heb een dag veel plezier gehad op die motor, maar ik krijg gewoon niet die smile op mijn gezicht die ik op andere motoren wel krijg. Ka ook liggen aan verslaving aan veel pk's, vind ik gewoon leuk. Motor is zeker niet slecht hoor, maar kan de naam en looks van een "rally" niet waarmaken, ik vond het een leuke, goedkope (en Honda kennende ongewtijfeld betrouwbare) motor.Waarbij voor offroad met name de vering ernstig tekort schiet.

Offline member

Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #41 Gepost op: 08-12-2017, 16:37 »
Dat ie tam is zal best.. kan ook een voordeel zijn.
Dat de achterschokbreker offroad tekort schiet.. zal wel.. heb je geprobeerd die te verstellen? (kan dat?)
Voor het bedrag dat dit, qua uiterlijk übergeile, ding kost kun je er nog wel wat aan de vering verspijkeren als je dat nodig vindt.
De CRF250L wordt ook door hele volksstammen als reismotor gebruikt, zijn die dan allemaal gek?..

Ik blijf t een heel gaaf ding vinden en leuk dat Honda dit überhaupt op de markt brengt.
En als je persé een motor wilt met 'rally' in de naam en die dat ook echt is dan weet je vast ook wel dat je daarvoor bijna 6 CRF250rally's kunt kopen...
Oh er is ook een R1200GS-Rally en een Yamaha MT09-streetrally
Die zijn nóg minder geschikt om een rally te rijden...  :P

Hieronder wat plaatjes van een die de Gibraltar race heeft gereden, die is 9.000 km lang over 14 dagen.
Volgens mij is dit gewoon een ideaal ding voor een MS1000 Brabo600 of Springride500!








Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #42 Gepost op: 08-12-2017, 18:02 »
Nog een mooi voorbeeld van wat een geweldige reisfiets zo'n CRF250 kan zijn:
Getty en Sander van Winden die vorig jaar van Nederland naar Azie zijn  gereden op twee CRF250's. Ze hebben 38.000km gereden tijdens hun reis. Zie:    https://www.facebook.com/gettyvanwinden/posts/1221710664551236?pnref=story

Ik heb zelf met 12 gehuurde CRF's, 4000km door Thailand en Myanmar gereden. Helemaal goed! Superzuinig, volstrekt betrouwbaar, prima de hele dag 100-110 kruisen, wanneer nodig nog iets harder, weinig trillingen, redelijk comfortabel en redelijk geschikt voor offroaden, met aanpassingen zelfs heel goed te krijgen. Er zijn wel een paar zaken waar je wat aan moet doen als je er mee op reis gaat: vering, zadel kan beter, meteen zadelriempje verwijderen, actieradius vergroten, radiateur aan linkerkant beter beschermen met een beugel o.i.d (raakt wel eens lek bij valpartijen. Enige zwakke punt dat ik ken is de schakel as: bij valpartijen naar links kan deze afbreken. Oplossing: opklapbaar schakelpedaal en/of reserve-as meenemen. Verder: bomvrije fiets die buiten onze Europese wegen snel genoeg is,... ennnn voor weinig.

Offline member

  • *****
  • Adventure is my middle name
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #43 Gepost op: 08-12-2017, 22:00 »
Iets is al gauw snel genoeg, daar heb je niet veel voor nodig. Maar ik ben het met Jos eens, wat kracht en mogelijkheden met de motor om jouw grenzen te verleggen staan mij ook beter dan een motor waar je constant tegen de grens van de techniek aan loopt. Zij het veerring of vermogen.
Als ik nog eens ga woon werken tegen minimale kosten in een 3e wereld land zal ik serieus naar deze motor kijken. Nu, nee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Met een honda kom je er wel, maar met de KTM ook nog eens met fun en snel!

Offline member

Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #44 Gepost op: 08-12-2017, 22:37 »
Ik ken maar weinig fietsen die af fabriek goed afgeveerd zijn op een 90kg wegend gemiddelde veertiger/vijftiger. Maar dat is vrij eenvoudig opgelost. Al is het maar met alleen een andere veer, wat kost dat nou?


Voor wat betreft het vermogen, er schijnt een 305cc big bore kit voor de CRF250L te bestaan  :P


Advertentie: