Wijs op Reis > Reis-voertuigen met 2+ aandrijving

Suzuki Samurai, ervaringen, tips?

<< < (2/6) > >>

Rembeau:
Net ff op "bikini topje" gezocht en ik heb nu wel een redelijk beeld van hoe Dutchie indertijd door Amsterdam sjeesde  :o

TravelmaniacsGert:

--- Citaat van: Dutchie op 26-04-2015, 20:22 ---
Was super, een echte chick magnet

--- Einde van citaat ---

Zit ik echt op te wachten  ;D

m@rco:
Heb de voorloper er van gehad, de SJ410. Spartaans ding, na de eerste weken word de spierpijn vanzelf minder...., je zit erg gespannen alle hobbels op te vangen (proberen althans). Kwestie van wennen.
In het terrein (bijna) onverslaanbaar, laag gewicht, grote bodemvrijheid.

Hier stonden nogal eens Samurai's te koop;
http://www.suzisplace.nl/occassions.html

Grootste probleem is dat ze nogal gevoelig zijn voor roest aan de wielkasten en de kokerbalken.
Steeds moeilijker om vandaag de dag nog een knappe te vinden, dan word het eerder een Jimny.

Heb poosje terug ook nog regelmatig gekeken voor zo'n apparaat voor erbij, maar nooit een knappe gevonden en daarom
maar de plannen gewijzigd...
Post Merge: 26-04-2015, 21:01premoved ?
Wtf ?
Autospelling ineens ??¿¿

crazybond700:
Premoved, dat is voordat je verhuist bent? ;)

DesertRat:
Al twee Samurai's echt versleten op off-road parken maar het blijven toppers!!
Als terreinauto bijna niet te verslaan, licht, uitgeballanceerde aandrijflijn en makkelijk en goedkoop te pimpen.
De onderdelen zijn goedkoop en makkelijk verkrijgbaar. ;)

Één groot nadeel bij de 1300 motoren: de carburateur.... na verloop van jaren slijten ze inwendig (en gooi hem dan maar weg!) maar ook daar is een goedkope en simpele oplossing voor. :P
Een zelfgemaakt verloopstuk en een simpele Solex carburateur van een Opel Kadett 1300 erop, hand choke bijbouwen en klaar is "Kees" en weer vele jaren rijplezier!
De Samurai's zijn ook jaren in Spanje onder licentie gebouwd bij Santana :-X

Groetjes
Koos

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie