Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Federico, Around the world on a cb250  (gelezen 835 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Federico, Around the world on a cb250
« Gepost op: 07-06-2015, 17:55 »
   


In oktober 2013 bij de start van mijn 3.5 maand door Zuid Amerika ben ik Federico tegen gekomen. Toevallig had ik het hostel uit gekozen waar hij korte tijd wat centen probeerde te verdienen. We hebben elkaar destijds maar kort gesproken, maar contact gehouden op facebook. Zijn plannen destijd waren te blijven reizen tot de zin en/of geld op zou zijn. Ik ben al weer meer als een jaar thuis, denk soms nog met heimwee terug aan de mooie tijd. Federico is nog steeds onderweg, de cb250 heeft er al verschrikkelijk veel kmters opzitten.


Een kleine maand terug is hij aangekomen in Engeland. Daar heeft hij onverhoopt toch zijn motor blok moeten vervangen vanwege problemen met de cilinderkop. Na een maand verblijf, de motor weer aan het rollen. Nu onderweg via Schotland, Frankrijk richting Nederland. De rest van Europa zal volgen en wie weet waarna toe nog meer??
Zijn manier van reizen waardeer ik enorm, geen spaarpot geen luxe. Man een motor, paar tassen de kaart in de hand opzoek naar mooie verhalen en bijzondere ervaringen. Om deze reis, avontuur een verder vervolg te kunnen geven zal er in de aankomende maanden minimaal 3 gewerkt moeten worden. Federico heeft het geluk in het bezit te zijn van een Italiaans paspoort.  Dat zou het vinden van een tijdelijke baan stuk eenvoudiger moeten maken.


Nu kan ik zo niet één twee, iets verzinnen waar hij aan de slag zou kunnen. Vandaar deze lap tekst, 2 weten meer als 1. Hij heeft de voorkeur om iets te gaan doen in de techniek, zou graag naast werk ook iets van de bezigheden opsteken en leren.  Elk ander aanbod, word serieus overwogen het blijft tenslotte werk.  Wie van hier heeft een idee of ziet mogelijkheden?


Ik zou het leuk vinden als zijn zoektocht naar werk iets oplevert, kan jij jezelf daarin vinden laat even een reactie achter. Al is het maar om te topic te kicken en onder de aandacht te krijgen.
Federico houd geen blog of verslag bij, maar heeft wel veel foto's en video's. Mogelijk dat we daar nog iets mee kunnen doen.


GRT Jonathan
www.jonathantravels.nl
















Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Federico, Around the world on a cb250
« Reactie #1 Gepost op: 09-07-2015, 11:24 »
Weet je toevallig of Federico bepaalde papieren/diploma's heeft waar hij op kan terug vallen? Dit zou het zoeken gemakkelijker kunnen maken.

In de industrie (chemie en petrochemie) is genoeg werk, zeker in het najaar i.v.m. de gebruikelijke grote onderhoudsstops (Turn Arounds). Hiervoor worden via uitzendbureaus kleine legertjes sleutelaars ingevlogen die wel allemaal in het bezit zijn van een certificaat voor flensmonteur. Geen raketwetenschap en ook geen grote uitdaging maar wel brood op de plank. Als gecertificeerd fitter of lasser is er in de industrie ook altijd genoeg werk.