Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Maatje groter...950 Super Enduro R  (gelezen 21237 keer)

Offline member

Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #105 Gepost op: 30-10-2017, 14:24 »
Vrijdag eindelijk weer eens gereden. Veel gesleuteld: kleppen gesteld, waterpomp seal vervangen, koeling nagekeken. Heb nu kapjes van de Adventure gemonteerd boven m'n fans. |Nu geen warme lucht meer langs luchtinlaat. Verder koelsysteem gevuld met water en 10% antivries en rubber flapje van fan behuizing vernieuwd.

Rit was super. Bijna een maand niet gereden dus een beetje roestig in het begin. Eerst de koeling getest in zwaar zand. Na 5min langzaam ploegen ging het rode lampje aan maar na 8min nog steeds geen kokende motor. Dat was de vorige keer wel anders, toen had ik na 5min al de motor aan de kook. Test is niet helemaal objectief want buitentemp. was een stuk lager en heb ik wel net zoveel gas gegeven, maar het is een indicatie dat ik op de goede weg ben. Nu nog water wetter toevoegen en dan moet het voldoende zijn. Daarna naar onze Oosterburen voor de betere lange paden. Echt genoten, ook omdat het heerlijk weer was.
! No longer available

Klinkt goed.... bij mij was het ook meteen opgelost na vervangen waterpomp seal, olie en oliefilter....
Ik heb echt nog nooit oliedruk problemen of dichte olie filters gehad met een van mijn 6 motoren... maar de meeste hebben een overdruk klep in het midden van het filter waar de olie doorheen gaat wanneer het filter niet genoeg olie meer door laat.
Dus misschien hebben die het stiekem ook wel...

Moet ook nog even offroad banden onder mijn 950 monteren... nog niet echt geschikt voor zand nu.  :-X

Was dat kleppen stellen nodig? En na hoeveel km?
Ik had er nog even geen zin in...  ;D
Ride the world!

Advertentie: