Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
This topic
This board
All-road algemeen
All/Off-road ritten en evenementen
All-Road Equipment
Technische Vraagbaak
Trial Online
"Onder ons...."
The English part
Entire forum
Google
Index
Help
Zoek
Kalender
Recent Topics
Inloggen
Register
FAQ
Unread
Allroadmaniacs
»
AllRoad-Forum
»
All-road algemeen
(Moderator: member) »
Maatje groter...950 Super Enduro R
1
...
7
8
[
9
]
10
11
Omlaag
Auteur
Topic: Maatje groter...950 Super Enduro R (gelezen 22572 keer)
member
KTM 950 Adv / Husqvarna WR360
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #120
Gepost op:
30-10-2017, 16:53 »
Ik heb toen ik de LC8 kocht 7 van de 8 kleppen kunnen stellen (dealeronderhouden, jeuj..
), daarna is het eigenlijk maar 1 klep (rechter uitlaat achterste cylinder) die een beetje verloopt.
Maar ik heet geen GezwindeSpoed
Gelogd
member
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #121
Gepost op:
04-11-2017, 12:54 »
Ik zou gewoon een Carterplaat maken waar een liter of meer in kan heb je mooi warme voeten en er is koeling door rijwind en water van de ondergrond 4 Mm Alu gaat ook niet lek
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
member
NC750X; FE570; 950SE
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #122
Gepost op:
17-11-2017, 07:37 »
Is geen slecht idee om de olietank en de karterplaat te combineren, paar flinke koelribben er op:
Maandagavond lichten getest. Nu Trailtech X2 HID. Voldoende licht om in een donker glibberig bos redelijke snelheid aan te kunnen houden
!
No longer available
Small
|
Large
Gelogd
None of us is as strong as all of us.
member
In order to go faster - go slower
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #123
Gepost op:
17-11-2017, 08:41 »
Video no longer available?
Gelogd
member
NC750X; FE570; 950SE
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #124
Gepost op:
17-11-2017, 12:12 »
Gewoon op klikken, geen idee waarom dit er staat.
Gelogd
None of us is as strong as all of us.
member
NC750X; FE570; 950SE
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #125
Gepost op:
12-06-2019, 07:40 »
Na vorig jaar de vering aangepakt te hebben (voor van 250 naar 300mm en achter van 255 naar 280mm) is het nu weer tijd om het koelingsprobleem op te lossen. Tijdens de
Tuareg rally
van dit jaar weer last van kokende benzine en een warm lopende motor. Het enige idee dat ik nog niet geprobeert heb is terug naar de originele benzinetank ipv de grote Safari, maar dan moet ik wel op een andere manier meer brandstof mee kunnen nemen. Laat nu net
Rage Garage
de underseat tank in de aanbieding hebben. Voor net iets meer dan €200 4.5L extra peut in huis.
Eerst de originele voortank erop: wouw wat een verschil, lijkt wel of er 5kg van de voorkant is en er een breder stuur op zit. Kantwisselingen zijn zoveel makkelijker en het voorwiel is veel makkkelijker over obstakels te krijgen. Je voelt dus duidelijk dat bij de Safari tank de benzine meer naar voren en lager zit.
Van het weekend begonnen met het monteren van de achtertank, schiet al aardig op.
Gelogd
None of us is as strong as all of us.
member
Adventure is my middle name
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #126
Gepost op:
12-06-2019, 10:03 »
monteer dan ook meteen een 2009+ schoepenwieltje en deksel van de waterpomp.
Radiateur is schoon (van binnen) neem ik aan.
Volgende keer, demi water only? en een setje verstelbare meng schroeven. heel rijk zetten waar mogelijk met range, scheelt ook flink temperatuur.
Owja, mijn luchtfilter is met iso folie zo afgeschermt dat de motor altijd lucht ademt welke niet al door de radiateur heen getrokken is.
Gelogd
Met een honda kom je er wel, maar met de KTM ook nog eens met fun en snel!
member
Op zoek naar avontuur
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #127
Gepost op:
12-06-2019, 22:37 »
Citaat van: StevenD op 12-06-2019, 10:03
monteer dan ook meteen een 2009+ schoepenwieltje en deksel van de waterpomp.
Dat is dus ook een goede modificatie voor de 2006 990 Adventure? Die van mij krijgt het ook wel eens te warm......
Gelogd
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3
member
Adventure is my middle name
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #128
Gepost op:
12-06-2019, 22:49 »
Zeker. Bedenk me nu dat je misschien ook de as mee moet vervangen, ben er even niet zeker van. Dan de part nummers van het koppeling deksel even vergelijken.
Gelogd
Met een honda kom je er wel, maar met de KTM ook nog eens met fun en snel!
member
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #129
Gepost op:
12-06-2019, 23:53 »
Asje is ook anders. Is 1 millimeter groter of kleiner bij de 2009+ modellen.
Gelogd
KTM 990 Adventure R
member
NC750X; FE570; 950SE
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #130
Gepost op:
13-06-2019, 07:26 »
Ik rij met 20% antivries ipv 50 wat al veel scheelt, maar dan moet ie natuurlijk nog steeds de warme lucht ergens kwijt. Heb al kappen van de Adventure boven de fans zodat ie de warme lucht niet nogmaals inademd. Iets rijker ga ik proberen. Probleem blijft het testen, ik heb hier geen 35°C en zandduinen
.
Gelogd
None of us is as strong as all of us.
member
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #131
Gepost op:
13-06-2019, 18:35 »
en testen met lang heel langzaam rijden , als op de kruip door sluip door paadjes?
Met die omstandigheden loopt de 690 behoorlijk warm , de 950e ook ?
Gelogd
member
Rustig rijden en genieten
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #132
Gepost op:
13-06-2019, 23:10 »
Gewoon 2 stoepbandjes meenemen als ballast en touw achter de motor aanslepen door mul zand.
Afsmoren die 95pk of wat is het?
Gelogd
member
NC750X; FE570; 950SE
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #133
Gepost op:
09-07-2019, 08:37 »
Tank gemonteerd en proefrit gemaakt. Benzine kwam bij volle tank uit ontluchting die ik met een klein slangetje aan de achterhandgreep had gemaakt. Nu ontluchting naar balhoofd verplaatst. Vanavond weer testen.
Gelogd
None of us is as strong as all of us.
member
NC750X; FE570; 950SE
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
«
Reactie #134
Gepost op:
13-07-2019, 21:38 »
Nu onbeperkt garagetijd (kids en vrouw de hort op) dus mijn nieuwe luchtfilter gemonteerd en carbs aangepast. Paar jaar terug de ITG filter geprobeerd maar ik vond de afdichtingen niet goed en hoe de filter op de onderplaat gemonteerd was. Dit is een beter doordacht ontwerp.
Loopt als de brandweer, net aan de arme kant bij cruisen maar reageert super op het gas bij boomstammetjes en voorwiel liften op het gas. Vol gas vind ik lastig testen (op nat gras met versleten achterband), maar voelde niet gevaarlijk arm. Start met beetje choke dus onderin lijkt het me oke wel een aarzeling bij gas lomp open gooien, maar niet bij rollend het gas open draaien. Er zit ook nog een stofhoes bij waarmee je het meeste stof eraf kan kloppen en zo de echte filter langer schoon houdt.
Vond wel weer flink wat Sahara zand bij de vacuum schuiven, je kon zien dat dit langs de luchtsproeier kap is gekomen, dus nu die gemonteerd met wat vaseline. Motor liep ook slecht de laatste tijd omdat de schuiven nogal stroef gingen, nu weer soepel.
Gelogd
None of us is as strong as all of us.
1
...
7
8
[
9
]
10
11
Omhoog
Allroadmaniacs
»
AllRoad-Forum
»
All-road algemeen
(Moderator: member) »
Maatje groter...950 Super Enduro R
Advertentie: