Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Windows10 tablet navigatie  (gelezen 24495 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
!
« Reactie #61 Gepost op: 27-12-2015, 20:35 »
....... Als hier ook geen apparaten bij staan die nog geel zijn (bij de sensoren of elders), dan zit er gene GPS in.

De Locatie onder privacy is een generieke privacy setting over het delen van je locatie met internet diensten (ook via Webbrowser Edge) en applicaties, staat los van wel/geen GPS. Als er GPS is zal er gebruik van gemaakt kunnen worden door locatie services, anders wordt alleen Wi-Fi gebruikt.


Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken!!
Ik kan slechts concluderen dat er gene GPS in het apparaat zit :-(


Ik heb nog een andere driver set geïnstalleerd die ik via de links van Gert vond (SP72148.exe).
Deze werd probleemloos geïnstalleerd, maar nog steeds heb ik geen GPS zichtbaar via device manager ;-)


Het enige dat ik nu nog kan doen is terug naar Windows8.1 en dan naar HP om dit brok ellende terug te geven.
Na een dag Hard Ploeteren zullen ze bij HP wel blij zijn als ik jullie allemaal het advies geef geen HP apparaat te kopen want zoooo veel klachten kunnen ze vast niet aan!


Wat de Locatie onder Privacy betreft werkt dat bij WindowsPhone 8.1 dan wezenlijk anders dan in Windows10?
Onder WindowsPhone8.1 moet ik wel degelijk onder Privacy de Locatie service activeren om te kunnen navigeren met MapFactor.
En ook daar is geen schuifje om een GPS te activeren ofzo.
Maar goed, eerst terug naar 8.1
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #62 Gepost op: 27-12-2015, 22:30 »
Als HP de GPS met 3g combineert zou je ook een SIM kaart sleufje moeten zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G870F met Tapatalk

Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #63 Gepost op: 27-12-2015, 23:06 »
Inmiddels weer terug bij af, Windows 8.1 staat er weer op, maar ook dat werkt niet met MapFactor.
In de wat vreemde 8.1 Device Manager is ook geen GPS device te vinden.


Het gaat om deze: [size=78%]http://store.hp.com/NetherlandsStore/Merch/Product.aspx?id=H9X03EA&opt=ABH&sel=TBL[/size]
Er staat toch duidelijk GPS/AGPS.
Dat moet gewoon werken als GPS.
Daar zou toch geen SIM kaart voor nodig hoeven zijn?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #64 Gepost op: 28-12-2015, 10:26 »
Bij apparaatbeheer, dan tab " beeld " staat daar ook " verborgen apparaten weergeven" en dan deze aanklikken/aangevinkt.
Standaard staat dat bij elke keer uit. En moet ik dus elke keer aanvinken.


En dan nog eens kijken of gps er bij staat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #65 Gepost op: 28-12-2015, 11:49 »
Zojuist bijna 2 uur met de HP helpdesk gebeld waar ik zeer vriendelijk (en geduldig) werd geholpen.
Gedurende de hele remote sessie heb ik eigenlijk geen scherm voorbij zien komen dat ik zelf al niet eerder had gezien.
Nou ja OK ééntje dan, de BIOS update had ik zelf niet gedaan.

Uiteindelijk wordt de Tablet morgen opgehaald voor reparatie :-)

Ben benieuwd wanneer en hoe ik 'm terug krijg.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #67 Gepost op: 22-01-2016, 22:23 »

http://tweakers.net/nieuws/107482/microsoft-maakt-windows-10-mobile-geschikt-voor-smartphones-met-intel-socs.html

Geweldig dit soortgeruchten!
Waar of niet waar, het maakt niet uit.
Het geeft in ieder geval aan in welke richting de markt zich zal gaan ontwikkelen.
Het is een kwestie van tijd dat alle apparaten op Windows draaien en dat een Phone / Tablet of PC alleen iets zegt over de 'formfactor' en niets meer over het OS.
Dat zou het leven toch zoooo veel gemakkelijker maken.

Helaas voorspel ik al jaaaaren een glorieuze toekomst voor Windows en blijkt dat jaar na jaar weer een verkeerde voorspelling.....
.......maar DIT jaar gaat het gebeuren ;-)


Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #68 Gepost op: 22-01-2016, 22:48 »
Dit is vrijwel zeker geen gerucht meer. Nu nog wachten op de eerste smartphone die "legacy" windows progjes kan draaien  8)

Ik hou toch meer van keuze. Rond het millennium was Apple op sterven na dood, had MS bijna de hele markt. Mochten we het doen met ME2000, Vista en soortgelijke meuk. Nu kun je kiezen uit van alles en jaagt de concurrentie de innovatie al jaren aan. Misschien wat meer keuzestress maar wat mij betreft beter voor de consument.
 
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 647
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #69 Gepost op: 25-01-2016, 07:22 »

Het geeft in ieder geval aan in welke richting de markt zich zal gaan ontwikkelen.
Het is een kwestie van tijd dat alle apparaten op Windows draaien en dat een Phone / Tablet of PC alleen iets zegt over de 'formfactor' en niets meer over het OS.
Sorry, maar nee. Dat wordt hem niet. iOS, OS X en Android hebben een te groot deel van de markt in handen. Daarbij is W10 een prima stap voorwaarts, maar nog geen stap die anderen volledig in de schaduw zet. Microsoft gaat op dit moment wel sneller vooruit dan Apple en Google met innovaties, maar ze zijn er nog lang niet. Natuurlijk is Microsoft nu ook bezig om Android apps direct op je nieuwe Windows 10 te laten draaien. Dat scheelt alvast in de beschikbaarheid van apps. En er is een porting app voor iOS apps, zodat die snel van iOS naar de Windows store kunnen worden gebracht. Maar Windows 10 heeft op tablets en smartphones nog lang niet het marktaandeel om ze interessant te maken. Veel nieuwe functies van externe partijen komen toch eerst (en vaak exclusief) uit voor iOS of Android. En dat terwijl de XL950 die naast mij ligt best een leuk toestel is. En de Surface Pro ook. Maar mijn iPhone en iPads werken gewoon vlekkelozer. Nog steeds.
Beheerder van Noppenforum

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #70 Gepost op: 25-01-2016, 10:05 »
En dan de keuze van overheid scholing, tot een bepaald systeem, een generatie wordt opgelegd op een bepaald systeem te kiezen. Je koopt zelf of je huurt het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #71 Gepost op: 25-01-2016, 10:12 »
Ik ben er wel enthousiast over! Voor app-bouwers is het ideaal, en als gebruiker is het ook fijn om ongeacht je device dezelfde applicatie te kunnen gebruiken.
Zelf ben ik opgegroeid met PC's, grote schermen, toetsenbord en muis. Maar m'n kinderen kunnen alles op tablet en 4-inch mobieltje. En onderweg vind ik het ook wel gemakkelijk om gewoon door te gaan op een ander device.
Ook al dit je via applicaties en data in de cloud ook bereiken, toch zie ik absoluut grote voordelen in compatibiliteit tussen PC's, tablets, telefoons en andere devices. Apple en Google (Android, Chromebook) zijn er ongetwijfeld ook mee bezig. Maar als Microsoft dit als eerste goed werkend krijgt, geeft dat ze - in combinatie met de sterke positie op PC gebied - een goede positie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4276
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #72 Gepost op: 29-01-2016, 20:52 »
Type device en os is irrelevant in computing 2.0.
Alles browser/web en cloud based is de toekomst. Met offline mogelijk als het ff kan...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #73 Gepost op: 29-01-2016, 21:03 »
Ik noem dat computing 5.0  (ben al wat eerder begonnen in ict land :) )


Windows Continuum is nog steeds een extra kastje, maar maakt de boel al wel windows universeel. Nu nog 1 voor OSX. Want ik wil helemaal geen Windows op me telefoon, ik wil OSX op me telefoon :) ;)
En fotos en video's bewerken is nog veel te lastig in de cloud, veel te langzaam, in NL gaat het wel onze internet thuis is snel genoeg in de meeste gevallen, maar de rest van de wereld? 

Tenzij het echt in de Cloud wordt, maar dan is OS en performance van je telefoon/tablet totaal niet meer relevant, want dan is alles een vorm van Remote Desktop geworden en kunnen we stoppen met de race voor snelste performance. Vraag me alleen af of dat wel gaat lukken of mensen dit wel willen (kunnen altijd, maar willen?)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #74 Gepost op: 29-01-2016, 21:13 »
Ik denk dat de mensen dat willen, en dat IT'ers begrijpen dat dat de enige juiste weg voorwaarts is. Maar dat de praktijk toch anders is. De (consumenten) IT wereld is versnipperder dan ooit, met 3 mobiele/tablet platformen en 3 grote pc platformen zonder enige onderlinge compatibiliteit.


Cloud is leuk en de toekomst, maar ik denk dat wij - allroaders - daar achteraan in lopen. Spotify, Netflix, Webmail, Google apps, ... , allemaal leuk en aardig. Maar bij wat je op de motor in de rimboe op de motor wil, wil je niet afhankelijk zijn van snelle, betrouwbare verbindingen.