Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: oplossing gezocht  (gelezen 14867 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
oplossing gezocht
« Gepost op: 16-07-2006, 18:35 »
Zoals in een ander toppic vermeld hebben wij sinds kort een 4 voeter erbij die iets te groot is om achterop in een kissie mee te gaan.
Nou zijn er allerlei oplossing om het beest mee op vakantie te nemen.

1) de Vito ombouwen tot camper zodra de BPM te betalen is. We hebben besloten dat te doen als we 65+ zijn :), dus geschrapt.
2) een honden aanhanger achter de motor. Heeft iemand hier ervaring mee?
3) een zijspan aan een reismotor. We willen binnenkort eens les nemen of ons dit wat lijkt, iemand ervaring?

Iemand tips of ervaring hiermee?

Bedankt, Margrieta

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: oplossing gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 16-07-2006, 19:13 »
Hond dusdanig opvoeden dat ie een hele dag thuis kan zijn. en dat gaat prima en IS niet zielig (hond weet niet beter)
Ga je langer, dan naar een goed hondenpension (liefst eentje die maar 8-10 honden herbergt.) EN dit is ook niet zielig gewoon doen bij het weggaan niet achterom kijken gewoon doorlopen (immers als je omkijkt zeg je tegen hem komop we gaan op jacht!, loop je door dan denkt hij ze komen terug met iets lekkers van de jacht!)

Dus niets nada aanhanger/zijspan shit.

Bij ons gaat het ongeveer op bovenstaande wijze, en moet de hond niet jammeren want beter had ie het niet kunnen krijgen :D

Je moet je gewoon afvragen, wil ik het de hond aandoen om uren lang in een te klein aanhangertje/zijpsan opgesloten te zitten bij vaak embargelijke omstandigheden zoals de zon als afegelopen dagen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: oplossing gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 16-07-2006, 20:13 »
Ik denk dat Harold en Margrieta al lang genoeg ervaring hebben met 2 honden in een hok achterop de motor, om te weten wat die honden al dan niet leuk vinden.

Het enige punt is dat er een hond bij is gekomen die ook graag mee wil en niet in het hokje op de motor past.

En ik ken die honden ook en ik weet wel zeker dat die beesten het leuker vinden om met de baasjes mee te gaan op vakantie te gaan, dan om in een vreemd asiel 3 weken in een hokje te zitten.
En ik denk ook dat ze het leuker vinden om met deze temperaturen een paar uurtjes op een dag in het aanhangertje achter de motor te zitten en regelmatig uitgelaten te worden, dan een hele dag in een muffe afgesloten huiskamer of keuken te zitten, omdat baasje 10 uur per dag van huis is om te werken.

Binnen een ander clubje ken ik veel mensen die honden meestal in een zijspan meenemen en die beesten vinden het stuk voor stuk geweldig!

Margrieta,
Zoek ook even contact met Tessa (ex René) , zij is ook bezig met een hondentrailer voor hun herder.
Tessa had het op het GS forum gevraagd en daar werd ook direct beschuldigend gevraagd, of de hond "het wel zo leuk vind als de baas" en heeft de hond geen last van uitlaatgassen van jouw motor.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: oplossing gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 16-07-2006, 20:25 »
oef Roos ik beschuldig niemand, en duf hondelpension kan ik onze hond ook niet aandoen. Dan kwijnt ie echt weg.

We hebben de oplossing gevonden in een goed en klein hondenpension in het bos waar de honden de aandacht krijgen die ze verdienen. Dus de hele dag om een veld in het bos of weiland, en kan jezeggen dat ie ons dan allaaaaaang vergeten is ::)

Maar ieder voor zich.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: oplossing gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 16-07-2006, 22:54 »
Casper en Odi gingen altijd mee weekendjes weg, vakanties, lekker gezellig voor hondjes en baasjes. En ja ze vonden dat geweldig, springen zelf op de motor en in het kistje. Das niet zielig. Hondjes vinden Scandinavie en alle vrijheid en ruimte daar heerlijk. 'sNachts lekker bij de baasjes onderin de mummy slaapzak is feest.
Sinds we wat meer allroad gaan kunnen ze inderdaad niet mee en dan gaan ze keurig naar "opa en oma". Vinden ze ook best leuk en opa en oma ook. Voor 1 dagje kunnen ze wel thuis blijven.

Maar, de baasjes willen weer wat meer gaan reizen, weekendjes en vakanties, naast alleen offroad rijden en vinden het wel gezellig als de beestjes dan meegaan, vandaar de vraag. Ik zeg altijd maar zo, een ander laat zijn kinderen ook niet altijd alleen of bij anderen achter. De hondjes zijn onze "kinderen" .

Daarnaast hebben we nu een bus a 90 euro wegenbelasting per maand die eigenlijk niet gebruikt wordt, en heb ik liever een goedkoper vervoersmiddel voor de deur staan, waarmee ik wel de honden of mijn schildersspullen kan vervoeren. Vandaar.


@Roos: kun jij mij per email Tessa haar email adres geven?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: oplossing gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 17-07-2006, 13:32 »
En?? wat wordt ut???
gruss
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: oplossing gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 17-07-2006, 15:30 »






 ;D ;D ;D :P
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: oplossing gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 17-07-2006, 15:35 »
Retestrak  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: oplossing gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 17-07-2006, 15:43 »






 Wat een hondenleven op de motor 8)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: oplossing gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 17-07-2006, 15:43 »
Helaas wordt er hier gevraagd naar een oplossing en niet naar mijn menig. :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: oplossing gezocht
« Reactie #10 Gepost op: 17-07-2006, 17:33 »




Deze helm staat waarschijnlijk beter op een Duitse herder :-X
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: oplossing gezocht
« Reactie #11 Gepost op: 17-07-2006, 18:05 »
Ja dat kistje oogt stoer voor Casper en Odi, ben bang dat Guapa daar niet in past :(
Dat helmpje zou haar wel passen denk :D
Grappig hoe mensen met ideeen/oplossingen komen leef je uit zou ik zeggen.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: oplossing gezocht
« Reactie #12 Gepost op: 17-07-2006, 18:37 »
Ik denk met jullie mee luitjes.

Jullie willen motorrijden he? En een beetje gravel zou ook niet erg zijn he? Hoe je het ook wendt of keert, ik kan me niet voorstellen dat je naast die twee kleine beestjes ook Guapa nog mee zou kunnen nemen op twee wielen. Lijkt me dat als je het motorgevoel wilt houden je toch ergens een concessie moet doen.

Ik zou persoonlijk iets als onderstaand "nemen" (alsof het gratis is, maar goed). Ipv. die gesloten kist zou je een mand met een kooi eromheen kunnen maken, welliicht ook groter dan op de foto. Dit span hangt naast een BMW (uiteraard ;) ), maar zou wmb net zo goed een AT of Guzzi Quota mogen zijn. Grof, ruig en misschien wel hardstikke leuk voor de beessies!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: oplossing gezocht
« Reactie #13 Gepost op: 17-07-2006, 18:42 »
Als ik zie hoe graag de Bouvier hierzo thuis met de auto mee gaat (steevast met zijn kop uit het open raam) geloof ik graag dat er zat honden zijn die het geweldig vinden met de motor mee te gaan.

Zo een GS (GelandeGespann  ;)) lijkt me schitterend, met een AT eraanvast ofzo. Lijkt me top!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: oplossing gezocht
« Reactie #14 Gepost op: 18-07-2006, 10:24 »
 8) 8)

Stern gespan service heeft zo iets zoals hierboven is echt super dan met een AT of LC8.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!