Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: crosscountry training  (gelezen 6209 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
crosscountry training
« Gepost op: 16-09-2015, 08:59 »
Ik las dit net op Enduro.nl. Ik kan zelf niet rijden, maar misschien dat er hier nog gegadigden zijn. in dat geval. Veel plezier! ;) [/size][/color][/size]Zondag 20 september:[/color][/size]Nog plaatsen beschikbaar, aanmelden kan weer digitaal via het aanmeldformulier!![/color][/size] [/color][/size]Vanaf 13:00 uur kan er gereden worden tot 17:00 uur.[/color][/size] [/font][/font][/size][/color]Graag tot ziens, tot OTR in Venlo - Blerick![/font][/font][/size]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: crosscountry training
« Reactie #1 Gepost op: 16-09-2015, 09:06 »
Yep,had het al gezien.heb mezelf al ingeschreven  :D
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: crosscountry training
« Reactie #2 Gepost op: 16-09-2015, 15:48 »
veel plezier! wordt vast gaaf om te doen. lekker met de 2takt blären.  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: crosscountry training
« Reactie #3 Gepost op: 16-09-2015, 20:41 »
Ja hoop toch wel dat het minder gaat regenen als vandaag, anders zie ik het niet zo zitten ?
Ik heb al eens in de blubber gereden op de crossbaan Rutten , en dat is niet mijn ding.
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: crosscountry training
« Reactie #4 Gepost op: 16-09-2015, 20:49 »
Afgelopen zondag was er in Venlo ook al zo'n trainingsdag, ik heb me er heel goed vermaakt! Het is maar een kleine ronde van nog geen 10 km maar wel gevarieerd en redelijk technisch. De crossbaan zelf was het gemakkelijkste van de hele ronde vond ik

zie http://www.trialfoto.nl/gallery/2015/enduro/otr_venloblerick13-9-15/

Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: crosscountry training
« Reactie #5 Gepost op: 16-09-2015, 21:24 »
Heb ook Venlo gedaan verleden jaar, als hobbyrijder weet je gelijk hoe je ervoor staat, werk aan de winkel zeg maar.
Toffe opzet daar, beslist aanrader.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: crosscountry training
« Reactie #6 Gepost op: 17-09-2015, 00:53 »
Ziet er interessant uit, maar helaas geen tijd dit weekend. Maar nu we het toch over cross country hebben, zaterdag 26 september is er ook eentje in Varrseveld. Ik heb me daar vorig jaar goed vermaakt en heb me nu ook ingeschreven, gaan er meer mensen? Je hebt nog twee dagen om in te schrijven.

Van de site:  http://vamac.nl/page/197/info-26-september.html

CROSS COUNTRY ENDUROCROSS 26 SEPTEMBER VARSSEVELD
 


Aan de vooravond van het enduroseizoen, op zaterdag 26 september, organiseert de VAMAC Varsseveld op en rond het GP motorcross-circuit "De Vennebulten" ’s morgens voor solo’s en’s middags voor teams een cross country.


De eerste cross wordt verreden van 9.00 uur tot 11.00 uur, dit zijn de solo's, welke in het bezit zijn van een startlicentie, de tweede solo klasse start om 11.15-12.45 uur uur, dit zijn de hobbyrijders zonder startlicentie NIEUW: van 13.00-14.00 uur de jeugd, 65 en 85cc, solo o in teamverband. Van 14.00 uur tot 17.00 uur kunnen de teams hun energie kwijt.   Er is geen training vooraf, de baan kan vooraf enkel te voet verkend worden.


Er kan gereden worden als solorijder, of in een team van maximaal 2 rijders met 1 of 2 motoren.


De grote crossbaan is voor deze cross-country-wedstrijd uitgebreid met bijna anderhalve kilometer bospaden en singletracks.


Er wordt gestart volgens het cross country reglement (met stilstaande motor) in 3 rijen van 20 rijders, indeling volgt na lotting, motoren dienen 10 minuten voor de start op de startlijn aanwezig te zijn, de tijdwaarneming geschiedt met een normale  AMB-transponder. Per team wordt 1 transponder geregistreerd, welke in de pitsstraat telkens gewisseld moet worden.


Er kan worden gestart met enduro- of crossmotoren. De banden zijn vrij, het uitlaatgeluid mag maximaal 94 dBa zijn. Er wordt geluid gemeten en bij teveel geluid wordt de rijder/het team gediskwalificeerd.


Je dient in het bezit te zijn van een KNMV motorcross/districtslicentie/offroadlicentie of endurolicentie.


Het inschrijfgeld bedraagt  € 30,00 voor de soloklasse en € 40,00 per team/transponder.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: crosscountry training
« Reactie #7 Gepost op: 17-09-2015, 10:29 »
Oei, das wel een zware als eerste rit, maar klinkt wel heel leuk! Wat kan ik daarvan verwachten? Relatief klein rondje met veel obstakels etc?

Heb je plekje vrij Zumos?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: crosscountry training
« Reactie #8 Gepost op: 17-09-2015, 10:42 »
Venlo jaar terug
over de crossbaan das easy dat is eigenlijk het herstelstuk voor mij
single track op das xtrem pittig, die is diep en knippig tussen de dennen, gelijk armpump
dan rondje om de plas meen ik, deels snel deels klapzand je bent dan nog niet hersteld van de single track, paar steile stukjes, paar smalle stukjes, je moet wel bij de pinken blijven of je tuimelt omlaag of je ligt in de plas
bovenstaande in mijn geval als 40+ hobby rijder
ik heb er uiteraard getrainden gezien die het met 2 vingers in de neus doen
je moet doorrijden ander heb je een file achter je de helft is namelijk smal
wat ik me herinner
wel leuke atmosfeer
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: crosscountry training
« Reactie #9 Gepost op: 17-09-2015, 10:50 »
File is voornamelijk hun probleem, zolang het maar schappelijk wordt opgelost.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: crosscountry training
« Reactie #10 Gepost op: 17-09-2015, 11:15 »
Ik zet m gewoon ff aan de kant en dan kunnen de heethoofden voorbij.
Een enkeling zie je verderop toch weer terug opkrabbelend.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: crosscountry training
« Reactie #11 Gepost op: 17-09-2015, 13:05 »
Ik heb me ingeschreven :) we zien wel! stoeltje mee voor bij de kar uit te heigen :P
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 162
Re: crosscountry training
« Reactie #12 Gepost op: 17-09-2015, 13:30 »
Is een echt leuk rondje om te trainen met van alles erin (uitgezonderd extreme dingen).
Een rondje is ongeveer 20 minuten en op die 4 uurtjes rijden wij er ongeveer 10.

Onderstaand filmpje geeft voor mijn gevoel nog het beste de sfeer aan van het rondje aan:

! No longer available

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: crosscountry training
« Reactie #13 Gepost op: 17-09-2015, 22:53 »
....
je moet doorrijden ander heb je een file achter je de helft is namelijk smal
wat ik me herinner
wel leuke atmosfeer
Herkenbaar. Ik ben vorig jaar ook een keer geweest. Crossbaan was erg lekker, de andere stukken inderdaad technischer. Stukken waarbij de minder ervaren rijders soms in de moeilijkheden komen. Met als dieptepunt een rijder die vaststaat op een stuk helling, en een "held" die de rij voorbij rijdt en er langs probeert te komen. Met als gevolg dat ze beiden onderaan in de bosjes liggen...


Daardoor waren de technischer stukken de eerste ronden voor weinigen lekker. Later op de middag werd het gelukkig beter.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: crosscountry training
« Reactie #14 Gepost op: 18-09-2015, 12:28 »
Transpondertje geregeld :)
ARM facebook HIER