Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: crosscountry training  (gelezen 6210 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: crosscountry training
« Reactie #15 Gepost op: 18-09-2015, 14:08 »
Oei,heb je dat nodig dan ?  ik heb mij ook ingeschreven, maar heb geen transponder. het is toch een training, en geen wedstrijd ?
DR650SE-

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: crosscountry training
« Reactie #16 Gepost op: 18-09-2015, 15:52 »
Voor de CC Venlo heb je geen transponder nodig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: crosscountry training
« Reactie #17 Gepost op: 18-09-2015, 18:58 »
oh, gelukkig maar..Hoop dat het wat opdroogt allemaal zondag.


Zal wel stuntelen worden, maar ja moet het toch een keer geprobeerd hebben. :D
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: crosscountry training
« Reactie #18 Gepost op: 20-09-2015, 19:58 »
Heb Femke ook nog gezien.Ik zag haar ook nog wegrijden op de beta die ze ging proefrijden.


Was fantastisch weer. Hier en daar een modderpoel,maar daar kon je wel om heen.Zo'n ronde is niet zo lang, slechts 10km.je begint op de  (mul zand) crossbaan, dan wat hillclimbs, dan wat single track met knippen, stenen, boomwortels, en als laatste het restant v/d crossbaan.
Op deze video kun je dat mooi zien:  https://www.youtube.com/watch?v=k6pVnrMcfnQ

Voor mij uitdagend genoeg. heb 2 rondjes gedaan, toen vond ik het wel weer genoeg (had nog een zeer ribbetje van OTR steenwijk   :D   ).


Maar heel leuk evenement (jammer dat het zo'n pokke eind ver weg is) 80% v/d gasten zijn Limburgse locals
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: crosscountry training
« Reactie #19 Gepost op: 21-09-2015, 07:25 »
Mooi dat het een succes was.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: crosscountry training
« Reactie #20 Gepost op: 21-09-2015, 08:41 »
Op deze video kun je dat mooi zien:  https://www.youtube.com/watch?v=k6pVnrMcfnQ
Jammer dat hij op 5.27 het linker spoor neemt. Rechts was een kleine vrije val.
Leuk dagje. Nog even met Maurice gereden.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: crosscountry training
« Reactie #21 Gepost op: 21-09-2015, 09:37 »
Dat videootje is trouwens niet van mij. Die stond al op youtube (was de rit van 13 september).
Tijdens de start werd er al gezegd dat de eerste ronde er iemand staat om je te wijzen of je naar links of rechts gaat.
Ik heb natuurlijk rechts gekozen.
klein vrij valletje inderdaad. Later gingen veel rijders de makkelijkere weg zoeken door links te gaan. Een aantal gingen zelfs onder het lint door om bochten af te snijden ?? :(  Tsja, als je geen cross country wilt rijden had je beter thuis kunnen blijven.
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: crosscountry training
« Reactie #22 Gepost op: 21-09-2015, 09:56 »
Helemaal eens Rubberbut, veel crossers die meerreden wilden zo snel mogelijk de ronde maken en zitten te dringen op de crossbaan en op de knippen maar bij de technische stukken kiezen ze de makkelijkste weg.


Op zich wel fijn, rechts stond nooit file :)





Hopelijk blijft het een groeiend evenement en kunnen ze het parcours nog een keer uitbreiden naar een echte OTR. Er is daar in de omgeving in ieder geval genoeg mogelijk.
Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: crosscountry training
« Reactie #23 Gepost op: 21-09-2015, 10:02 »
Volgens mij waren er inderdaad veel crossers die eigenlijk alleen op de crosbaan willen rijden. Er waren opmerkelijk veel rijders die ik alleen maar bij hun tentje zag zitten met koelboxen en de hele hebbe en houwe  ::)


2 bochtjes na die "vrije val"zag ik de fotograaf staan. Helaas door te weinig snelheid viel ik in het zand  :o  Volgens mij had hij daar een foto van gemaakt :o .


leuke foto trouwens, het lijkt heel wat, maar achteraf stelde het niet zo veel voor...
DR650SE-

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: crosscountry training
« Reactie #24 Gepost op: 21-09-2015, 10:35 »
Oei,heb je dat nodig dan ?  ik heb mij ook ingeschreven, maar heb geen transponder. het is toch een training, en geen wedstrijd ?

Sorry we zitten eigenlijk op twee onderwerpen nu ;) Ik zal kijken of ik dit topic handig kan opsplitsen.

A.s weekend is er dus een ''wedstrijd'' in Varsseveld
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: crosscountry training
« Reactie #25 Gepost op: 21-09-2015, 10:44 »
leuke foto trouwens, het lijkt heel wat, maar achteraf stelde het niet zo veel voor...
Klopt, is met alles zo. Bij Bastiaan in CZ die hoge klim gedaan... Angstzweet op mijn rug vooraf. Eenmaal boven stelde het niet zoveel voor.
Totdat het misgaat...  ???  Dan is het ineens weer heel moeilijk....
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: crosscountry training
« Reactie #26 Gepost op: 21-09-2015, 12:26 »
Klopt, is met alles zo. Bij Bastiaan in CZ die hoge klim gedaan... Angstzweet op mijn rug vooraf. Eenmaal boven stelde het niet zoveel voor.
Totdat het misgaat...  ???  Dan is het ineens weer heel moeilijk....

JAAAAAAHHHHH die heb ik ook gedaan..... En gezien wat er gebeurd als het (een beetje) fout gaat  :D ;D ;D
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: crosscountry training
« Reactie #27 Gepost op: 21-09-2015, 14:18 »
JAAAAAAHHHHH die heb ik ook gedaan..... En gezien wat er gebeurd als het (een beetje) fout gaat  :D ;D ;D
Deze, vanaf 1.40 minuut?:




KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: crosscountry training
« Reactie #28 Gepost op: 21-09-2015, 15:03 »
yep... en toen was het ook nog redelijk nat....... laat ik zeggen dat diegene blij was met zijn heeeele lange benen ;)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: crosscountry training
« Reactie #29 Gepost op: 26-09-2015, 21:25 »
Vandaag samen met simon (zumos) de crosscountry wedstrijd in Varsseveld gereden. Was de eerste rit sinds drie jaar op crossbaan/OTR. Ging eigenlijk hardstikke leuk. Elk rondje tussen de 8 en 9 minuten gereden (inclusief brilpoetsen elke ronde).

Leuk spelletje! Kan nog stuk sneller op de crossbaan secties, maar waren hoop geulen en modderpartijen, is erg wennen. Opstakels waren leuk en heb ik netjes elke ronde gereden, twee keer net na de betonnen buizen af laten slaan, en een ''neerleg''je gehad, voor de rest netjes constant rond gehobbeld. Ik was benieuwt hoe dat was 1,5 uur getimed rijden, maar ik had eigenlijk nog puf over aan het eind dus volgende keer kan het iets sneller.

Super weer, super evenementje! Totaal geen last gehad van andere rijders. Je komt elkaar weinig tegen en de hele snellen roepen ff wat als ze achter je zitten en die kunnen er dan zo voorbij.

Mijn doelstelling was heel blijven, en (constant) uit rijden en dat is top gelukt!

Post Merge: 27-09-2015, 20:52

en bewijs
ARM facebook HIER