Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OTR mc havelte 4 oktober  (gelezen 11868 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #30 Gepost op: 05-10-2015, 09:41 »
Tijd voor een roll-off Floor? :-)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #31 Gepost op: 05-10-2015, 11:15 »
Tijd voor een roll-off Floor? :-)

Dat helpt slecht voor de binnenkant, vaak is dat degene die beslaat.

Ik had laatst in Varsseveld met de countrycross ook last van beslaan. Heel goed schoonmaken van de voren, en bewerken met anti fog oid wil ook wel veel uitmaken. Uiteraard was ik dat vergeten en was hij eigenlijk nog vies.

En je hebt ook varianten (=duur) met dubbel achtig glas enzo en dat werkt toch aanzienlijk beter als die cheapie varianten.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #32 Gepost op: 05-10-2015, 11:58 »
Mooi hoor zo'n 250 2takt, maar heb je nu dan  ook een aanhanger of busje ?

Wel een aanhanger, maar auto/busje is afhankelijk van de anderen die ook (wel/niet) thuis zijn.  ::) Met de drz rij ik gewoon naar de ritten, met de ktm heb ik me voorgenomen dat niet te doen, dus die mocht gisteren op de aanhanger!  ;) 90 km heen en 90km terug is zonde met zo'n tweetakt. Ruurlo en Albergen moet de DRZ er wel weer aan geloven. Motortje warm rijden op de heenweg en rustig afkoelen op de terugweg.  ;D

Tijd voor een roll-off Floor? :-)

Of ik moet me gewoon niet zo aanstellen.  ;D Maar was idd voornamelijk de binnenkant en als je een keer aan het vegen gaat met net wat smerige handen dan wordt het er niet beter van.  :-X Achja. Volgende keer beter. Was wel mooi in ieder geval.

Derde rondje was het heel rustig. Reed hele stukken zo'n beetje in mn eentje, dus mooi de ruimte om wat te prutsen met die ktm met bochtenaansnijden en knippen rijden. En het zonnetje scheen toen ook nog eens. Heulemaal prima.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #33 Gepost op: 05-10-2015, 12:01 »
Een brilpoets lappie meenemen dus! en schoon zien te houden.

Verder helpt bij mij zo kort mogenlijk voor het wegrijden opdoen (of met wegrijden) en direct af als ik stop. Ik heb zon quickstrap, dat voorkomt ook dat je als je de bril naar beneden doet je er in loopt te heigen.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #34 Gepost op: 05-10-2015, 12:45 »
Bij een rit in Belgiƫ zag ik iemand die een wasbol op zijn stuur gemaakt had met daarin een natte microvezeldoek, dat kan natuurlijk ook!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #35 Gepost op: 05-10-2015, 12:49 »
Al denk ik dat je hem juist zo droog mogenlijk wil hebben. Vocht zorgt immers voor de condens. Nu zal dit grotendeels komen door hijgen/zweten, maar ik denk dat je het dus juist zo droog mogenlijk wil deppen met een droog brillen doekje.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #36 Gepost op: 05-10-2015, 12:54 »
Bij droog zand krijg je dan vooral krassen, een natte lap werk imho beter dan.
Condens zit (behalve bij mist) eigenlijk alleen maar aan de binnenkant.
Een droge lap werkt volgens mij vooral/alleen bij neergeslagen mist.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #37 Gepost op: 05-10-2015, 13:04 »
De binnenkant is dus meestal het probleem. Hier in ieder geval wel. Net als in de auto.

Overigens helpt harder rijden ook, alleen is dat misschien niet altijd de beste oplossing ;)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #38 Gepost op: 05-10-2015, 14:08 »
Gewoon alleen rijden met mooi zonnig weer en stoppen als je begint te zweten. Opgelost. Ik word mooi weer rijder.  ;D :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #39 Gepost op: 05-10-2015, 16:02 »
Ik heb al jaren brillen met dubbel "glas". Zowel Scott als ProGrip levert dit. Dubbel glas kan je van ProGrip in ieder geval los kopen en zo in je bestaande bril klikken. Werkt perfect, nooit meer een beslagen bril.


Zoiets:
http://www.morabe.de/Progrip-Products/Replacement-Glass-other/Replacement-glass-for-glass-double-yellow-3256-Progrip-goggles::472.html?language=en

KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #40 Gepost op: 05-10-2015, 16:09 »
Scott heeft ook thermopane lenzen in het assortiment, werkt prima!
Alleen helaas niet te gebruiken i.c.m. roll-off.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #41 Gepost op: 05-10-2015, 16:24 »
Zitten trouwens een binnen en buitenkant aan (ook bij de normale lensen) voor mensen die dat niet wisten.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #42 Gepost op: 05-10-2015, 20:38 »
Alles nog heel, spalken zelfs niet nodig. Doen ze zelf wel zo strak gezwollen zijn mijn duimen. Lijken wel drumsticks ;-)


Voel me alsof ik van een motor ben gestuiterd, dat wel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #43 Gepost op: 05-10-2015, 22:31 »
Ik heb al jaren brillen met dubbel "glas". Zowel Scott als ProGrip levert dit. Dubbel glas kan je van ProGrip in ieder geval los kopen en zo in je bestaande bril klikken. Werkt perfect, nooit meer een beslagen bril.


Zoiets:
http://www.morabe.de/Progrip-Products/Replacement-Glass-other/Replacement-glass-for-glass-double-yellow-3256-Progrip-goggles::472.html?language=en


hier ook al jaren dubbele glaasjes. Vrijwel onmogelijk om te laten beslaan van binnen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
Re: OTR mc havelte 4 oktober
« Reactie #44 Gepost op: 05-10-2015, 23:04 »
Beetje slechte kwaliteit door een beslagen gopro, maar was jij dit toevallig? aan de rechterkant allemaal paaltjes, groepje van 5 man ofzo die je hielpen?