Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?  (gelezen 52335 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #210 Gepost op: 26-02-2017, 22:19 »
In 2016 wel, in 2017 heeft de Huski hetzelfde blok als de 690 Duke.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1023
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #211 Gepost op: 26-02-2017, 22:43 »
De KTM toch meer power als de Husky??
http://www.motorcyclistonline.com/husqvarna-701-supermoto-vs-ktm-690-duke-motorcycle-comparison-test


Opeens is deze 'oude' test weer in en hij wordt opeens weer gebruikt om 'verschil' te laten zien :-)

De titel had ook kunnen zijn: De 2016 KTM 690 Supermoto versus de 2016 KTM 690 Duke.

De 2016 Husky heeft het zelfde blok als de 2016 KTM 690 Enduro/moto.

De 2017 Husky heeft het 2016 Duke blok uit deze 'oude' test.


Ik had de 2016 Husky wat een geweldige machine was en al een maand of drie heb ik de 2017 wat ook een geweldige machine is. Zelfs iets beter :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #212 Gepost op: 13-03-2017, 12:14 »
Staat een mooie bijna nieuwe in Nijkerk bij Brouwer. Wel 2016.
Rondje omheen gelopen zo goed als nieuw 😱

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #213 Gepost op: 04-02-2018, 10:38 »



Afgelopen week een dagje een 701 gehuurd en wat gespeeld in het gebied tussen Marrakech en Atlas met Marco (marokkomaatwerk).
Wat een GEWELDIG fietsje. En dan is zo'n huurkarretje nog niet eens afgesteld op mij qua vering.
Alles wat je wilt is er: super blokje, veel power maar ook perfecte gasrespons, licht, wendbaar, vering "vreet" gewoon alles moeiteloos op.
Het gaat allemaal zo makkelijk en vertrouwenwekkend dat je na wat gewenning vooral jezelf moet afremmen (ik ken mijn beperkingen  ;) )


Een goeie motor maakt je een betere rijder. Dit is een ERG goeie motor  :D 8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7965
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #214 Gepost op: 04-02-2018, 10:54 »
Mooi speelgoed.
Mooie foto.
Wat is de huur van zo.n 701 en waar ?
Klinkt intressant.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #215 Gepost op: 04-02-2018, 11:52 »
Goed adresje: http://www.loc2roues.com/


Ze hebben 2 Husky's staan, veel Honda 250 en nog meer BMW's o.a. Sertao en diverse GS-en.


Prijs van die 701 voor 1 dag was 1300 Dh is net geen 120 euro. Is goedkoper bij meer dagen.


Zoiets kan je zelfs in een lang weekend doen, Marrakech is minder dan 4 uur vliegen, buiten het seizoen goedkoop.


Dat gebied is verrassend leuk, veel tracks en een geweldig uitzicht op de Atlas.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7965
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #216 Gepost op: 04-02-2018, 12:12 »
Dank je man
Dit is wat ik zoek.
Kan ik mijn vrouw een keer kennis laten maken met Marokko
Vind het een prachtig land.



Post Merge: 04-02-2018, 12:17
de 701 staat nog niet op de site maar denk dat de Honda xr250 ook veel plezier geeft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1077
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #217 Gepost op: 04-02-2018, 14:31 »
Zal dit eens onthouden.  Wellicht ook wat voor ons samen met vrouw en dochter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1023
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #218 Gepost op: 04-02-2018, 17:42 »
Leuk! Dat het een leuk fietsje is weet ik want dit is mijn 2e 701 maar effe vliegen en dan een paar dagen rijden op een huur 701 lijkt me wel wat!
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7965
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #219 Gepost op: 04-02-2018, 18:00 »
Je 2e
Huh slijten ze zo hard dan.
Dan maar ff wachten op de nwe. 690 van ktm :P

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #221 Gepost op: 13-02-2018, 21:34 »
http://www.radegarage.com/parts/ktm-701-fairing-kit/

Dit is wel zo'n beetje de perfecte ADV brommer geloof ik.... :-)

Alleen eigenlijk moet er een carbo op ipv al die euro4 injectie geintjes... maar das ook weer wat lastiger nu er een 50mm ride by wire gasklephuis op het 701 blok zit.
Je hebt de Mikuni HSR 48 vlakschuif carb... maar met die diameter krijg je wel problemen met teveel gas geven en verneveling vd brandstof, (vandaar het ride-by-wire systeem)...
Van de andere kant...ik heb de Mik HSR 45 op mijn xr650r en dat werkt gewoon perfect. :D

En de ontsteking, met twee verschillende curves voor de twee bougies, wordt ook vanuit de ecu aangestuurd, dus daar moet je dan ook iets voor verzinnen.

Lyndon Postkitt heeft ook gewoon een FCR41 (41mm zelfs) op zijn 690 rally, geloof dat die zo worden afgeleverd af-ktm-fabriek... maar dan met 1 bougie en een cross ontsteking module.  :)
Ride the world!

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #222 Gepost op: 14-02-2018, 00:21 »
Ik geloof dat de tijd van carburateurs zo langzamerhand toch echt voorbij is...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #223 Gepost op: 14-02-2018, 08:19 »
Ik geloof dat de tijd van carburateurs zo langzamerhand toch echt voorbij is...


Eens, ik zie 'm ook niet. Hoe ga je om met de input die de sensors aan de ecu geven ...
En injectie is gewoon betrouwbaarder, zuiniger en past zich beter aan aan bijv. hoogte/ijle lucht. Gasreactie van die 701 is gewoon top dus daar hoeft het ook niet voor.


Wel een gave fairing van Rade. Die zou ik dan wel willen (einde fantasie).
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Husqvarna 701 - de KTM 690 killer?
« Reactie #224 Gepost op: 15-02-2018, 20:03 »

Eens, ik zie 'm ook niet. Hoe ga je om met de input die de sensors aan de ecu geven ...
En injectie is gewoon betrouwbaarder, zuiniger en past zich beter aan aan bijv. hoogte/ijle lucht. Gasreactie van die 701 is gewoon top dus daar hoeft het ook niet voor.


Wel een gave fairing van Rade. Die zou ik dan wel willen (einde fantasie).

Betrouwbaarder wanneer gloed nieuw inderdaad.
Lyndon Postkitt is ook blij met zijn 690 met carb, gedurende 3 jaar rond de wereld precies 0 problemen met het brandstofsysteem gehad.

Ik vind injectie ook fijn! Heb zelf ook een injectie systeem gebouwd op een 1977 Kawasaki z650 met turbo.
Maar vind het niks in afgelegen gebieden van de wereld...
En de tijd van de carb is voorbij, omdat we euro4 normen hebben gekregen. Een motor met een carburateur krijg je daar niet doorheen.

Waarvoor heb je een ECU en sensoren nodig, wanneer je er een carb op bouwt? Dat kan er allemaal af...  :D
Je hebt alleen maar een ontsteking systeem nodig van een andere ktm met carburateur, of een aftermarket module zoals ignitech... en het probleem van de dubbele bougies zul je moeten oplossen. De meeste mensen gebruiken alleen de center bougie wanneer ze deze ombouw doen.
Ride the world!