Eens, ik zie 'm ook niet. Hoe ga je om met de input die de sensors aan de ecu geven ...
En injectie is gewoon betrouwbaarder, zuiniger en past zich beter aan aan bijv. hoogte/ijle lucht. Gasreactie van die 701 is gewoon top dus daar hoeft het ook niet voor.
Wel een gave fairing van Rade. Die zou ik dan wel willen (einde fantasie).
Betrouwbaarder wanneer gloed nieuw inderdaad.
Lyndon Postkitt is ook blij met zijn 690 met carb, gedurende 3 jaar rond de wereld precies 0 problemen met het brandstofsysteem gehad.
Ik vind injectie ook fijn! Heb zelf ook een injectie systeem gebouwd op een 1977 Kawasaki z650 met turbo.
Maar vind het niks in afgelegen gebieden van de wereld...
En de tijd van de carb is voorbij, omdat we euro4 normen hebben gekregen. Een motor met een carburateur krijg je daar niet doorheen.
Waarvoor heb je een ECU en sensoren nodig, wanneer je er een carb op bouwt? Dat kan er allemaal af...
Je hebt alleen maar een ontsteking systeem nodig van een andere ktm met carburateur, of een aftermarket module zoals ignitech... en het probleem van de dubbele bougies zul je moeten oplossen. De meeste mensen gebruiken alleen de center bougie wanneer ze deze ombouw doen.