Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016  (gelezen 32185 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #90 Gepost op: 27-05-2016, 21:27 »
Ik geloof best dat het na zo'n tijd weer ff wennen is, André.
Maar hé, je hebt tenminste weer gereden...
Volgende keer weer een stukkie verder, komt vanzelf goed!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #91 Gepost op: 27-05-2016, 21:29 »
Heerlijke rit, genoten.
Maar sinds wanneer lopen koeien hier vrij rond  ???
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #92 Gepost op: 27-05-2016, 21:46 »
Midden-Brabant is zo'n beetje het Wilde Westen van Nederland, daar gebeurt dat nog gewoon :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #93 Gepost op: 27-05-2016, 22:23 »
Ik geloof best dat het na zo'n tijd weer ff wennen is, André.
Maar hé, je hebt tenminste weer gereden...
Volgende keer weer een stukkie verder, komt vanzelf goed!

Geloof ik ook wel.
Maar als je je niks probeert, weet je zeker dat het niet gaat.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #94 Gepost op: 28-05-2016, 08:32 »
Ik was op de enduro fiets dus heb een andere route gereden.
Weer was goed, bodemonstandigheden prima om hard te rijden.
Had 230 km in 4 en een beetje uur. leuke route!

Was om 2 uur terug en had geen zin om een aantal uur te wachten op de rest, dus ben op tijd naar huis gereden.

Groeten Leroy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #95 Gepost op: 28-05-2016, 14:47 »
Ik was op de enduro fiets dus heb een andere route gereden.
Weer was goed, bodemonstandigheden prima om hard te rijden.
Had 230 km in 4 en een beetje uur. leuke route!

Was om 2 uur terug en had geen zin om een aantal uur te wachten op de rest, dus ben op tijd naar huis gereden.

Groeten Leroy
Mooi dat je het naar de zin had @Leroy. Het waren prima omstandigheden dus.
Knap dat je de rit in zo weinig tijd hebt gereden man! Ben jaloers op je rijkunsten.


Maarrrr....: ik ben bang dat het idee van deze ARM rit een beetje uit het oog verloren bent. Met jouw snelheden loop je juist de grootste kans om overlast te veroorzaken op de route. Het stof is dan nog maar èèn van de oorzaken. Een "niet motorrijder" zal je al snel een wildcrosser noemen en grote kans dat hij/zij egrens gaat klagen... Juist om overlast wat te beperken hebben we (Ad en ik eigenlijk)ooit besloten om de rit op een vrijdag te houden. Het word n.l. steeds lastiger om dit soort evenementen in Nederland te organiseren moet je weten! Klachten van derden gaan ons daarbij niet helpen... :-[ :-\
Eigenlijk heb ik nu ook al weer spijt van de beslissing om enduro's toe te laten. Het was ooit juist als GEZELLIGE TOERTOCHT voor allroads snap je?.
Voor de goede orde: ik houd (hield) ook wel van vlot doorrijden hoor. Maar ca 50Km/u gemiddeld in een offroad toertocht lijkt me binnen dit forum niet de bedoeling...
Misschien kun je je beter richten op de OTR's van KNMV en MON, de crossbaan en/of evt (buitenlandse) rally's?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #96 Gepost op: 28-05-2016, 23:18 »
Geweldig genoten mooie route met de nodige ingredienten om het leuk en een beetje spannend te maken
fesh fesh, flinke plassen, bagger, koeien alles zat erin.
Ook ik had een een kennis met een enduro meegenomen maar die is gewoon met ons (allroad) meegereden.
zo kan het dus ook.
Was wel een lange dag maar de moeite waard, 6.15 liep de wekker af en s'avonds om 19.30 weer thuis toen
was het kaarsje wel opgebrand.
Misschien kan Pierre nog de foto met de koeien plaatsen Leuk. 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #97 Gepost op: 30-05-2016, 20:40 »
Mooi dat je het naar de zin had @Leroy. Het waren prima omstandigheden dus.
Knap dat je de rit in zo weinig tijd hebt gereden man! Ben jaloers op je rijkunsten.


Maarrrr....: ik ben bang dat het idee van deze ARM rit een beetje uit het oog verloren bent. Met jouw snelheden loop je juist de grootste kans om overlast te veroorzaken op de route. Het stof is dan nog maar èèn van de oorzaken. Een "niet motorrijder" zal je al snel een wildcrosser noemen en grote kans dat hij/zij egrens gaat klagen... Juist om overlast wat te beperken hebben we (Ad en ik eigenlijk)ooit besloten om de rit op een vrijdag te houden. Het word n.l. steeds lastiger om dit soort evenementen in Nederland te organiseren moet je weten! Klachten van derden gaan ons daarbij niet helpen... :-[ :-\
Eigenlijk heb ik nu ook al weer spijt van de beslissing om enduro's toe te laten. Het was ooit juist als GEZELLIGE TOERTOCHT voor allroads snap je?.
Voor de goede orde: ik houd (hield) ook wel van vlot doorrijden hoor. Maar ca 50Km/u gemiddeld in een offroad toertocht lijkt me binnen dit forum niet de bedoeling...
Misschien kun je je beter richten op de OTR's van KNMV en MON, de crossbaan en/of evt (buitenlandse) rally's?

Die OTR's en rallys lijken me wel vet, hou het alleen nog even op evenementen bij me in de buurt, heb nog geen trekhaak+aanhangwagen.
ik heb een andere route gereden dan de allroad route, samen met nog 2 duitsers die een roadbook bij Ad hadden gehuurd.
Heb er niet bij verteld dat ik me wel volledig aan de "regels" heb gehouden.
Dus rustig/stapvoets langs paarden/mensen ect. en gas pas weer open bij voldoende afstand, en das bij een 250 ook niet heel spectaculair  ;).
Verder is mijn uitlaat stiller dan menig allroad die dag  :D.
Ik zou er mijn geld op inzetten dat ik niemand in de weg heb gezeten, kreeg van verschillende mensen zelfs een duimpje omhoog toen ik voorbij kwam rijden.

Andre, je bent halverwege afgehaakt ivm problemen met je voet?
Hopelijk gaat het wat beter over een tijdje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #98 Gepost op: 30-05-2016, 23:48 »
Mooi dat je het naar de zin had @Leroy. Het waren prima omstandigheden dus.
Knap dat je de rit in zo weinig tijd hebt gereden man! Ben jaloers op je rijkunsten.


Maarrrr....: ik ben bang dat het idee van deze ARM rit een beetje uit het oog verloren bent. Met jouw snelheden loop je juist de grootste kans om overlast te veroorzaken op de route. Het stof is dan nog maar èèn van de oorzaken. Een "niet motorrijder" zal je al snel een wildcrosser noemen en grote kans dat hij/zij egrens gaat klagen... Juist om overlast wat te beperken hebben we (Ad en ik eigenlijk)ooit besloten om de rit op een vrijdag te houden. Het word n.l. steeds lastiger om dit soort evenementen in Nederland te organiseren moet je weten! Klachten van derden gaan ons daarbij niet helpen... :-[ :-\
Eigenlijk heb ik nu ook al weer spijt van de beslissing om enduro's toe te laten. Het was ooit juist als GEZELLIGE TOERTOCHT voor allroads snap je?.
Voor de goede orde: ik houd (hield) ook wel van vlot doorrijden hoor. Maar ca 50Km/u gemiddeld in een offroad toertocht lijkt me binnen dit forum niet de bedoeling...
Misschien kun je je beter richten op de OTR's van KNMV en MON, de crossbaan en/of evt (buitenlandse) rally's?

Je gaat nu wel erg kort door de bocht Marten, ik heb ook AK ritten gereden met mn 200kg+ Suzuki Dr 800 met 55km/u gemiddeld op de teller [ met handmatig roadbook en fietscomputer als teller] en ja dat is vrij vlot maar altijd rustig als er mens of dier in de buurt is.
Dat gemiddelde rijden staat los van een lichte enduro of een zware allroad en overlast veroorzaken, dat jij daar gelijk een conclusie aan verbind slaat nergens op..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #99 Gepost op: 31-05-2016, 08:27 »
@Zappa-suzuki:
Je hebt volledig gelijk. Mijn ondoordachte conclusie slaat inderdaad nergens op. Ik was er immers niet eens bij!
Excuses hiervoor!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #100 Gepost op: 31-05-2016, 08:49 »
Ach soms is het wel prima om een klein beetje de intentie van ''onze'' tripjes aan te stippen. Er komen immers ook wel eens nieuwe ''ARMers'' bij.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #101 Gepost op: 31-05-2016, 09:25 »
Een gepassioneerde evenementen cq ritten rijder wil maar een ding dat is nog lang ritten kunnen rijden en evenementen bezoeken.


Ik heb er totaal niks mee dat je 55 laat blijken of 230in4, beetje averechts.


 Volgens mij is er geen klassement bij ARM, slechts de fun factor telt, tenminste voor mij, voor, tijdens en na de rit.

Laat beter je dB blijken of nakijken maakt wellicht betere indruk, iets waar ik me nog steeds over verbaas, wat niet opvalt houdt langer stand in het platte land.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #102 Gepost op: 31-05-2016, 09:49 »
Hoi Allemaal,


Ook ik heb genoten van de rit, van de omgeving en het aangename gezelschap. Ad en Marten, bedankt nog daarvoor.


Om nog even op geluid terug te komen: wij (2x XTZ 660 en 1xDRZ)werden op een gegeven moment ingehaald door een Yamaha XT660 in Rally uitvoering. Hij trok bij het voorbijgaan en nog lang daarna zijn gas open.....wat een teringherrie kwam er uit dat ding zeg! Dat was echt wel een beetje (te)veel voor de omgeving vermoed ik zo.......






Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #103 Gepost op: 31-05-2016, 15:04 »
@Zappa-suzuki:
Je hebt volledig gelijk. Mijn ondoordachte conclusie slaat inderdaad nergens op. Ik was er immers niet eens bij!
Excuses hiervoor!

Je hoeft je excuses aan niemand aan te bieden, je wilt gewoon zo lang mogelijk offroad blijven rijden.
Dat willen de meeste hier wel volgens mij  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: ARM-AK-Allroad & Enduro - tour 27 mei 2016
« Reactie #104 Gepost op: 31-05-2016, 20:04 »
@Zappa-suzuki:
Je hebt volledig gelijk. Mijn ondoordachte conclusie slaat inderdaad nergens op. Ik was er immers niet eens bij!
Excuses hiervoor!

Excuus is niet nodig maar siert je wel ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl