Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: piedmonte  (gelezen 1242 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
piedmonte
« Gepost op: 24-07-2006, 20:11 »
Binnen een maandje piedmonte.... Welk type band leg ik best op? Ik dacht aan een MT21 pirelli..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: piedmonte
« Reactie #1 Gepost op: 24-07-2006, 20:50 »
Tera II  :) Slijt amper, heeft goed grip op gladde stenen en rotsen plus de muddy herfst is in aantocht...

Tegen de lente is hij waarschijnlijk nét versleten...

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: piedmonte
« Reactie #2 Gepost op: 24-07-2006, 23:26 »
Tera II  :) Slijt amper, heeft goed grip op gladde stenen en rotsen plus de muddy herfst is in aantocht...

Tegen de lente is hij waarschijnlijk nét versleten...

Noppy
Ik rij nu NOG met dat ding... Voor de herfst is hij wel vervangen dus ik denk nog een maand
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: piedmonte
« Reactie #3 Gepost op: 25-07-2006, 07:02 »
Heb je wel genoeg in een rotsachtige omgeving gereden?

In Noord Frankrijk waren er van die rotsvelden uitgestort over honderden meters. Normaal zou ik afgestapt zijn er er rustig omheengereden en gelopen zijn.

Ik had echter vriend Jan voorop rijden en die ragt werkelijk overal doorheen.

Stuurdemper vol aan en op hoop van zegen. Voorwiel en achterwiel maken diverse zijstapjes, willekeurige kanten op. Rotsen zijn superscherp; als je omvalt met 0 km/u heb je al een blessure. Je 'surft' als het ware over zo'n veld.

's Avonds liet Jan zien dat er zo'n rots een hapje uit zijn Desert gesnoept had. De Tera gecontroleerd en helemaal gaaf.

Op gravel vind ik 'm trouwens behoorlijk eng, hij maakt dan zijstapjes zodra je het gas te ver open trekt ::)

Noppy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: piedmonte
« Reactie #4 Gepost op: 25-07-2006, 09:44 »
Ik ben in September ook daar en heb er MT21 op gelegd.
Vorig jaar (zelfde omgeving) had ik T63 van Michellin, maar die loste de kleefmodder erg slecht.

Ben benieuwd hoe deze bevallen, heb er pas een keer mee gereden dus nog weinig ervaring met deze banden.

Groeten Jan Willem
Vallen, opstaan en weer doorgaan
BMW R1150gs Adventure, Suzuki DR350s

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: piedmonte
« Reactie #5 Gepost op: 27-07-2006, 17:25 »
Teraflex probeer ik ooit nog wel eens....... Maar daarvoor moet ik eerst een "echte" moto hebben .....  ;D En DAARVOOR moet ik eerst weer een "echte" man worden......Kan nog wel wat duren  :D


Het wordt de MT21..... Kan ik daar niks mis mee doen denk ik.....

Greetzzz, Villard


Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: piedmonte
« Reactie #6 Gepost op: 28-07-2006, 13:09 »
Ik had een maand geleden in Piedmonte (omgev jafferau) een  Heidenau K60 achter en een conti TKC 80 voor zitten op mijn twin. Reed perfect, kon nog leuk de asfalt bochten nemen maar het gravel ging ook erg goed. Helaas 2x de voorband lek gereden maar omdat ik de motoren op een aanhanger achter mijn camper had, had ik ook mijn set extra wielen mee met stonemaster achter en enduromaster voor.

Die heb ik er toen maar op gezet. Je moet toch wat doen 's avonds op de camping niet? 

Dat rijdt heel anders. Voor veel beter op gravel, achter meer grip, maar als het uitbreekt achter  dan breekt het ook meteen goed uit achter. eigenlijk reden de heidenau en conti makkelijker. En ja op het asfalt maar rustig aan gedaan met die 2e set. Vlot een asfalt pas naar beneden en steeds vol in de ankers daar wordt de enduromaster niet beter van.

Tip: je moet de conga gialancia rijden staat in de Denzel. Beetje uit de buurt van salbertrand maar erg leuk
rijden en er komt haast niemand....  tot nu toe...    Veel plezier!

Casper
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....