en zij zweren bij de 250.. Vandaar mijn hardnekkige wens van om een echt lichte fiets te willen.
Ik vertrouw niemand die zweert bij 1 merk/type, maar dat ben ik.
Is de techniek/onderhoudsintervallen van zo'n Suzuki vergelijkbaar met de nx?
Hoe meer pk's er uit een blokje geperst wordt hoe korter de onderhouds-interval. Een NX 250 is een ouderwets degelijke dual sport, een drz gaat veel meer richting een sportieve offroad en is denk ik niet te vergelijken. De NX heeft 6 versnellingen om het op hogere wegsnelheden draaglijk te maken. Hij is gebouwd voor de weg met een uitstapje offroad, bij de DRZ, CRF, WR is dit andersom. Het kan dus zijn dat na een lange asfalt rit je vrienden lachend hun in bakje koffie staan te roeren terwijl jij met een sip gezicht niet meer hoeft te roeren omdat je nog na staat te trillen van al het gerammel tijdens het rijden.
Een andere tandwielverhouding doet natuurlijk wel het nodige en een beetje afzien hoort er bij maar de NX ervaring vind je niet zo snel op een van de modernere offroads.
Maar ik kan het heel goed fout hebben. Vraag de oude rotten maar eens of ze met hun lichte stampertjes leuk rondreizen of de brommer op de aanhanger zetten om daar waar het leuk is te gaan spelen
Ik zou voor die XT van Peet gaan kun je de rest uitgeven aan bier en benzine