Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Gezocht koolstofborstels / startmotor KTM LC4  (gelezen 713 keer)

Offline member

Gezocht koolstofborstels / startmotor KTM LC4
« Gepost op: 20-06-2016, 22:30 »
Mn KTM Adventure reageert slecht op zn knopje, startmotor uit elkaar gehaald en 1 borstel [ die met de uitgaande draad] is versleten, kan ze niet bij KTM bestellen >:(

Heeft iemand wat liggen?

DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

Re: Gezocht koolstofborstels / startmotor KTM LC4
« Reactie #1 Gepost op: 20-06-2016, 23:05 »
Er was hier op t forum een lid die een jaartje geleden een startmotor voor een ander merk verbouwd had naar ktm lc4?

Offline member

« Reactie #2 Gepost op: 21-06-2016, 00:09 »
http://www.quadmoto.com/Anlasser-Motorrad__KTM_3  (al is het alleen maar voor de duitse zoeknaam)  ;)
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

« Reactie #3 Gepost op: 21-06-2016, 09:36 »
ja. dat was ik.

Ik heb de starmotor van een Yamaha thundercat omgebouwd. startmotorhuis bestaat uit drie delen. achter, waar ook de borstels op gemonteerd zijn. Midden, waar de spoel in rond draait en voorste stuk waar het uitgaande lager van de startmotor in zit. ik heb het achter en middenstuk van de lc4 hergebruikt. binnenwerk achter en behuizing voor overgezet van de Yamaha.

Waarom? die van de yamaha koste gebruikt 10 euro. Die zijn veel te vinden en krijgen veel minder op hun kl_ten, want een vier cilinder..
van de R6 lijkt mij ook te passen.

Draait nu al weer een paar jaartjes en doet vrolijk zijn ding.

succes

Offline member

« Reactie #4 Gepost op: 21-06-2016, 10:38 »
Kijk, dat is waardevolle info.  :)

Offline member

« Reactie #5 Gepost op: 21-06-2016, 17:13 »
Starter/dynamo revisiebedrijf in de buurt?
Deze hebben meestal koolborstels in diverse soorten en maten en kunnen evt. ook de collector opzuiveren indien de groeven te diep worden.

Groet, Jan
Ik ga maar fietsen...

Offline member

« Reactie #6 Gepost op: 21-06-2016, 17:52 »
volgens mij heb ik er nog een liggen, maar of de borstel goed is kan ik van buitenaf niet zien,

Offline member

« Reactie #7 Gepost op: 21-06-2016, 22:43 »
http://www.quadmoto.com/Anlasser-Motorrad__KTM_3  (al is het alleen maar voor de duitse zoeknaam)  ;)
bedankt voor de link, helaas werkt hun website niet [goed] en ook op een mail nog geen reactie..

ja. dat was ik.

Ik heb de starmotor van een Yamaha thundercat omgebouwd. startmotorhuis bestaat uit drie delen. achter, waar ook de borstels op gemonteerd zijn. Midden, waar de spoel in rond draait en voorste stuk waar het uitgaande lager van de startmotor in zit. ik heb het achter en middenstuk van de lc4 hergebruikt. binnenwerk achter en behuizing voor overgezet van de Yamaha.

Waarom? die van de yamaha koste gebruikt 10 euro. Die zijn veel te vinden en krijgen veel minder op hun kl_ten, want een vier cilinder..
van de R6 lijkt mij ook te passen.

Draait nu al weer een paar jaartjes en doet vrolijk zijn ding.

succes

Ook een idee maar ook druk met een DR 800 blok die steeds tegen zit dus niet veel zin in nog meer werk ;)

volgens mij heb ik er nog een liggen, maar of de borstel goed is kan ik van buitenaf niet zien,

Je hebt een pb
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl