Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden  (gelezen 3685 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Gepost op: 29-06-2016, 15:45 »
Goedendag,


Sinds kort heb ik last van een vaag probleem.
Na zo'n 30 minuten (als de motor écht warm is) begint hij slecht te lopen. Bij uit accelereren pakt hij het gas niet goed op, op valt hij helemaal dood.
Na een stukje rijden met goed gas en vervolgens de rem erop, slaat hij af bij stationair. Hij start wel weer makkelijk, soms blijft hij dan goed rond lopen, soms mist hij wat slagen en valt hij bijna/helemaal uit.
Wanneer de motor net start tot aan die 30 minuten is er niks aan de hand, en rijdt hij erg scherp.
Er zit een grote tank op met een benzinepomp.

Dingen gecheckt:
- Luchtfilter schoongemaakt
- benzineslangetjes
- verstopte ontluchting tank
- elektra die heet wordt
- kokende benzine


Wat verandert er nog meer na 30 minuten rijden wat dit probleem kan veroorzaken?
Het is ook lastig even checken, omdat je het altijd echt goed heet moet rijden.


Hier nog een filmpje waar je het goed kunt zien.
https://goo.gl/photos/ura5reffsHA29NZj8 (rond 30s zie je dat ie met flink gas echt inhoud)




Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #1 Gepost op: 29-06-2016, 17:08 »
Ik zou de benzinepomp even afkoppelen en de tank helemaal vol doen. Dus een benzineslang van de tank rechtstreeks de carb in. Kijken wat er dan gebeurt. Benzinepomp is eigenlijk alleen voor de benzine die qua niveau onder de carb zit. Dus met een volle tank is die niet nodig.


Niet dat ik kan beredeneren dat de benzinepomp de oorzaak is. Maar het lijkt op een brandstof probleem en dan sluit je in die hoek weer iets uit.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 358
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #2 Gepost op: 29-06-2016, 17:59 »
Cdi lenen van iemand om deze uit te sluiten.

Groet, Jan
Ik ga maar fietsen...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #3 Gepost op: 29-06-2016, 19:57 »
Heeft deze brommer een BST40, en heeft deze hetzelfde beruchte irritante kutfiltertje in het pijpje waar de brandstofslang op de carburateur aansluit als de DR650SE?





Dit filtertje leidt op de DR650 tot ongeveer dezelfde problemen als jij nu schetst.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #4 Gepost op: 29-06-2016, 20:05 »
Tja das een leuke.. tank vol en slang direct op carb zoals Gert zegt is een goed begin, benzine pomp sluit je dan makkelijk uit.
Volgende is nieuwe bougie en dop, compressie heeft invloed op de vonk, volgende stap is kijken naar de afstand van de pulsnemer ten opzichten van de rotor, als die te groot is gaat het ook niet goed..
Als dat het niet is delen wisselen zoals CDI en bobine..
Succes!
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #5 Gepost op: 29-06-2016, 21:17 »
Kleppen niet te strak?
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #6 Gepost op: 30-06-2016, 15:44 »
Lijkt op verrotte stator spoel, controleren solderingen of eveen vervangen met "known to be good" stator, als warm sluiting tussen windingen en/of opnemer spoeltje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #7 Gepost op: 01-07-2016, 21:00 »
Thanks allemaal! Weer genoeg tips een goed dagje mee te vullen! Ik laat weten hoe het is verlopen.
#zinin  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #8 Gepost op: 04-07-2016, 16:27 »
Benzinepomp is uitgesloten. Tank direct op carb resulteert in hetzelfde probleem. Ik reed naar de pomp om hem vol te gooien, en het probleem diende zich vele malen eerder aan dan voorheen. Ik denk omdat het een kort stukje is, met relatief voor stoplichten, en de temperatuur is vandaag redelijk hoog op het asfalt. Bij stilstand heb ik weinig koeling, dus wordt de motor veel sneller heet.
Het is dus duidelijk dat temperatuur van het blok een sterkte correlatie heeft met het voorkomen van het probleem.
Is het trouwens normaal bij zo'n machine dat je hand kunt branden aan de zijkant van het blok (bij de onsteking)? Vond het blok behoorlijk warm.


next up: bougie is onderweg, dopje controleren, daarna naar de ontsteking kijken. Afstand pulsmeter was goed een paar maanden terug.
Klepspeling checken, filtertje op carb checken.


Wat me opviel trouwens is dat ik niet tot nauwelijks hoef te chocken. Moest hem eigenlijk meteen uitzetten om hem stationair te laten draaien... Te weinig lucht?! Te veel benzine?!  :-\

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #9 Gepost op: 04-07-2016, 17:07 »
Dat laatste is bij mij ook met een Keihin die erg goed afgesteld staat. Na het starten kan de choke er meteen af als het niet te koud is.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #10 Gepost op: 04-07-2016, 17:10 »
Doet je waterpomp het nog? Dat plastic schoepenradje wil nog wel eens sneuvelen, dan wordt je blok snel veel te heet.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #11 Gepost op: 05-07-2016, 11:10 »
Bobines / ontstekingen willen ook weleens hitte gevoelig zijn. Doen het koud perfect en warm gaat hij haperen.
ARM facebook HIER

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #12 Gepost op: 05-07-2016, 11:44 »
Wat voor ontsteking heb je, SEM of Kokusan. Doe anders even een foto van je ontstekingsdeksel.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #13 Gepost op: 05-07-2016, 12:07 »
Mijn 620 adv. met keihin is geen choke nodig rond de 20 c buiten temperatuur.

Het deksel van de ontsteking wil idd wel warm worden. Daarom wordt de kokusan ontsteking ook gekoeld met olie. Zie jij olie langs het kijkglas lopen? Zoniet kan het een probleem zijn met je olie toevoer. Ontsteking die te warm wordt geeft ook problemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: KTM 620 adventure gaat na 30m sputteren/inhouden
« Reactie #14 Gepost op: 05-07-2016, 13:25 »
is de ontluchting van de tank niet verstopt? met vacuüm in je tank doet ie het niet meer..