Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Geen autorouting 60CX  (gelezen 5893 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Geen autorouting 60CX
« Gepost op: 15-08-2006, 19:26 »
Ik heb onlangs via ebay een gloedjenieuwe gpsmap 60 CX op de kop getikt.

Het is er een met een US basemap en ik kreeg er Metroguide V7 bijgeleverd, wat volgens de verkoper van dezelfde kwaliteit is als cityselect.

Nu heb ik alles gedopwnload op de PC en ik kan prima autorouting op de PC toepassen.
Maar zodra ik alles in de GPS heb geladen met bijbehorende kaarten altijd "no roads near starting points" en krijg ik dus alleen de rechte lijn. Hetzelfde gebeurd als ik gewoon GO TO naar een waypointje doe, dus zelfs als ik midden op een megagrote snelweg van europa rij, zegt hij "no roads near starting point"

Heb samen met Bas al allerlei instellingen magelopen, maar kan het euvel niet vinden.
Bas dacht dat misschien die meroguide geen autorouting niet toelaat (dan heb ik mij er dus lekker beet laten nemen) maar ik zit mij nu weer af te vragen waarom hij dan wel autorouting op de PC toepast....

Heeft iemand ideeën voor mij?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #1 Gepost op: 15-08-2006, 20:11 »
Metroguide is kwa kaartkwaliteit gelijk aan de City Navigator. Dus puur naar afbeelding gekeken. Bij de Metroguide kan je inderdaad wel in Mapsource routes bepalen, maar de routegegevens worden niet met het kaartmateriaal naar de gps gezonden, en heb je in de gps dus een mooi plaatje met alle wegen, maar geen routeinfo.....
Nou heb ik in Frankrijk ook regelmatig met de "rechte lijn" gereden. Gewoon een lijn van waypoint naar eindpunt en de leukste weggetjes eromheen pakken. Heb je natuurlijk niets aan als je even snel naar huis wil over de snelweg.....

Als je al een gps met een city select licentie kan je er een tweede bij registgreren, en heb je dus autorouting ook op je 60CX.

Beviel hij verder wel??

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #2 Gepost op: 15-08-2006, 20:29 »
Ben nog maar een leek op dit gebied, want ik heb er geen een.
Ben
dus nog zoekende.

Maar dit vond ik wel al op internet

Metroguide routelbel op gps maken
http://www.geodude.nl/gps/index.php?sel_lang=nederlands

Us basemap overzetten
http://hws.webhosting.gs/
http://hws.webhosting.gs/

Dit is misschien ook aardig om te weten
http://vip.hyperusa.com/~dougs/GPSSM/index.html#GPSMM

Zelf heb ik dus nog niks uitgeprobeerd.
En ben benieuwd, wat er mogelijk is.

Zelf wil ik ook nog zo'n apperaat om volgend jaar binnendoor duitsland czech en slovakia te rijden.
Zal dan wel een x versie moeten worden om al die topo te herbergen.
Daarom ook mijn verzoek, wie iets af weet van topo slovakia.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #3 Gepost op: 15-08-2006, 20:43 »
Dus metroguide kan vanaf de GPS gewoon geen routes maken?  :o
Dan heb ik mij dus toch een beetje beet laten nemen, in de advertentie stond misschien niet dat autorouting mogelijk was, maar wel "Users can load map data and transfer routes and waypoints through the unit’s fast USB connection"
Als ik routes kan transfereren, is het toch logisch dat ik die dan ook wil kunnen gebruiken.......

Ik heb nog geen city select licentie en die dingen zijn geloof ik knap duur hé? Wordt dus weer sparen.....

Ik vind het tot nu toe wel een mooi apparaat. Duidelijk beeld met de kleurenkaart. Maar de echte vooruitgang tov van mijn cheapy III+ blijven tot nu toe nog uit. Voordelen zijn alleen nog het mooie kleurenscherm, de mogelijkheid om adressen op te zoeken en meer kaartmateriaal te downloaden. Maar ook dat laatste is tot nu toe met het standaard 64MB kaartje tegen gevallen.

Voor het AQ treffen had ik dus alle kaarten langs de route geselecteerd en nog een hoop kaarten eromheen, voor het geval we nog tijd hadden voor mooie routes. Duurt het toch 3 uur voor al dat spul geupload wordt, om pas tegen het einde te melden dat het er niet inpast!! Die snelheid heeft misschien met mijn PC te maken, maar met mijn III+ gaf hij tenminste gelijk aan dat ik te veel data had geselecteerd. Dus ikke een aantal kaarten gedelete en weer 3 uur uploaden...gelukkig, dat paste wel. Maar tijdens de rit met Bas richting Munchen bleek dat zijn route net anders liep dan die ik op de PC had gekregen (bij autorouting) en laat die route nou voor een groot deel lopen over kaarten die ik heb moeten deleten, dus....... bijzonder weinig aan mijn nieuwe aanwinst gehad voor mijn eerste langere trip. Gelukkig had ik mijn oude vertrouwde papieren kaarten bij.

Dus conclusie, ik moet eerst nog Cityselect aanschaffen en grotere geheugens voor het kaartmateriaal.............
Dus dat wordt weer sparen voor ik mijn speeltje met goed fatsoen kan gebruiken.

Die pijl op vakantie is inderdaad ook wel handig, maar wat ik nog leuker vind is de mogelijkheid om 's avonds op de camping een aantal punten op de kaart in te kloppen en dan zeggen kortste route. Dat brengt erg leuke routes heb ik bij anderen ervaren en je hoeft niet te turen welke mogelijkheden je bij elk kruispunt hebt. Wat zou ik daarvoor allemaal aan moeten schaffen?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #4 Gepost op: 15-08-2006, 20:58 »
Ben nog maar een leek op dit gebied, want ik heb er geen een.
Ben
dus nog zoekende.

Maar dit vond ik wel al op internet......


Who!! dat ziet er effe goed uit! Net even mij US versie (waar alleen de US, spaans portugees en nog iets van taal in stond) in Nederlands overgezet! Schitterend!

Ookeven de mogelijkheid bekeekn om de Metroguide routeble te maken. Ziet er ook spannend uit maar bij mij ontbreekt de noodzaak om dat te testen. Dus Roos: Ga je gang!! Die MicroSD kaartjes zijn tegenwoordig trouwens goedkoop hoor! Effe zoeken op internet en twee dagen later ligt hij bij je op de mat.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #5 Gepost op: 15-08-2006, 21:42 »
google even

autorouting metroguide

een paar voorbeelden
veel evaluatie in forums.
http://forum.brighthand.com/showthread.php?t=220646

http://www.geoclub.de/ftopic7749-130.html


Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #6 Gepost op: 30-08-2006, 22:22 »
@ roos, ik ben benieuwd of het jouw gelukt is om metroguide routelbel te maken op je gps.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #7 Gepost op: 30-08-2006, 22:44 »
@Roos,

Bij mapsource staat onderaan het taatje met geselecteerde kaarten hoe groot ze zijn bijelkaar.

Bij Cityselect kun je de routeringsinfo uitschakelen (vinkje ook daar onderaan) en dan passen er meer kaarten in je geheugen.

Ik heb al meerdere geheugenkaartjes bij www.interngeheugen.com gekocht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #8 Gepost op: 16-09-2006, 11:41 »
@ roos, ik ben benieuwd of het jouw gelukt is om metroguide routelbel te maken op je gps.

Nee dus, ik ben er nu al weken mee aan de gang geweest en telkens mee opgehouden. Een paar weken terug, dacht ik die autorouting eens toe te passen op een weekendje naar de ardennen, wetende hoe lang mijn PC er over doet om een paar kaartjes te downloaden, vroeg opgestaan om eerst autorouting programma te downloaden en dan de kaarten naar de GPS te transfereren...... Na 2 uur liep het hele programma vast, nog een keer geprobeerd zonder de autorouting die wonderbaarlijk ook vastliep, waardoor geen tijd meer om nog iets te doen en ik dus uiteindelijk zonder kaarten op pad ben gegaan  >:(
Daarna wilde ik eerst eens proberen, die basemap over te zetten, dat ging goed, tot ik een DOS programmatje voor mijn neus kreeg, waar iets in gewijzigd moest worden om de "registratie"? af te ronden, maar hoe en in welke regel snapte ik niks van, dus de hele bewerking maar stopgezet.

Sindsdien start mapsource helemaal niet meer op omdat er iets mis is met de mapsource registry. Ik zou mapsource opnieuw moeten installeren, maar ik ben nu weer de hele ochtend bezig met alle CD's opnieuw te installeren, die ik voorheen ook heb gebruikt om mijn vorige mapsource te intalleren, maar de foutmelding verdwijnt gewoon niet.

Misschien moet ik alles eerst maar eens de-installeren, voor ik alles wederom opnieuw ga installeren.

Maar goed, ik ben absoluut niet iemand die veel met computer programma's hobbiet, maar ik ben ook geen totale onbenul op dat gebied, maar hier krijg ik dus echt ongelooflijk de pest in. Want al die tijd is mijn GPS blanco en dus onbruikbaar.

Als iemand anders het eens wil proberen graag en dan misschien even bijhouden, hoe het voor een leek ook te programmeren valt?

Misschien dat het in een van die andere linkjes op forums ofzo al wel is beschreven, maar die heb ik nog niet allemaal doorgelezen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #9 Gepost op: 16-09-2006, 16:12 »


Sindsdien start mapsource helemaal niet meer op omdat er iets mis is met de mapsource registry. Ik zou mapsource opnieuw moeten installeren, maar ik ben nu weer de hele ochtend bezig met alle CD's opnieuw te installeren, die ik voorheen ook heb gebruikt om mijn vorige mapsource te intalleren, maar de foutmelding verdwijnt gewoon niet.


Verdomd, dat had ik ook ineens.. en nee, het werkt nog steeds niet  >:(

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #10 Gepost op: 17-09-2006, 21:33 »
Jammer, ik had gehoopt dat het wel wat makkelijker zou kunnen.

Ik hoop dat iemand het wel lukt.


Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #11 Gepost op: 27-09-2006, 16:22 »
Ik heb nog wat zitten te graven.

en kwam deze pagina tegen.

Hoop dat het nu iemand het wel lukt

http://forum.brighthand.com/showthread.php?t=220646

succes, hoop van  jullie te horen.

ach goh had hem hierboven al staan. jee wat een.........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 589
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #12 Gepost op: 27-10-2006, 07:59 »
Heb ook wel eens problemen gehad met mapsource. Was na het installeren van een vage Topo map.

Heb toen inderdaad eerst alles moeten deinstalleren en daarna dus opnieuw installeren. Dus alleen opnieuw installeren zonder deinstalleren werkte bij mijn ook niet.

Nog even de tandjes op elkaar!! ;) ;) ;)
Honda NC700X
KTM 640 Adv '01

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #13 Gepost op: 27-10-2006, 10:23 »
Heb vorige week alles geprobeerd te deinstalleren en alles weer opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat wilde niet baten. Dat basemap converter programma heeft alles dus echt goed om zeep geholpen  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Geen autorouting 60CX
« Reactie #14 Gepost op: 30-10-2006, 16:59 »
Aaaarrrgggghhhh  >:(

Die stomme actie om de basemap om te zetten via dat linkje van Dutchy (sorry dutchy is ook niet jouw schuld)  heeft de boel op mijn pc echt goed gesaboteerd. Na bovengenoemde pogingen om de boel te repareren, toch maar besloten een gewone Cityselect met unlock aan te schaffen (zie elders) ik helemaal blij weer achter de pc, wat denk je!!!!!!!
De boel loopt weer stuk omdat er nog steeds iets met de "registry" fout zit!!!!!!!!!!!

Net voor ik de unlock code in kon voeren en elke keer als ik mapsource op wil starten zegt ie dus:
"er is een probleem met het register MapSource, Installeer MapSource opnieuw en start het nogmaals"

Nou ik heb dat installeren dus al 100 keer gedaan en ook al eens alles proberen te verwijderen, maar niks hoor.

Iemand nog iedeeën?
 :'(