AllRoad-Forum > Projecten

KTM 690RFR/450RFR project-je...

(1/11) > >>

Dutchie:
Eind Maart was het eindelijk zo ver, na een tijdje wikken en wegen, veel internet browsen en talloze emails, eindelijk dan tegen een 690RFR 'aangelopen'. Niet eens zo ver uit de buurt, 45 minuten vanaf Ede.

Deal was snel gedaan, veel leuke reserves meegekregen van de vorige eigenaar, die helaas besloot het wat rustiger aan te gaan doen.

Voor mij een mooie kans dus om eindelijk een nieuw projectje te beginnen, een 690RFR op bouwen. Heb altijd gedacht dat het me wel leuk lijkt om eens door de alpen te rijden met iets wat niet dagelijks olie nodig heeft, of eens lange gravel paden af te knallen.
Uiteindelijk vind ik het veel leuker om dat op een lichte brommer te doen en wordt de 690 denk ik dan ook meer een allroad dan offroad fiets, maar laat ik er niet op vooruit lopen, nog zat werk te doen.

Volgens de eigenaar was eea aardig op order vwb techniek. Je kunt er alleen maar op vertrouwen dat dit zo is, de motor liep, maakte geen gekke geluiden en was vanaf een afstand nog redelijk toonbaar, liefde maakt blind hè?

Wat voor de ene persoon 100% op orde is, is een rotzooi voor de andere. Ik hang er altijd zo'n beetje tussen in. Ben niet secuur, niet handig en kan niet veel zelf behalve uit elkaar halen...  ;D

Post Merge: 01-08-2016, 11:15Uit elkaar halen was dan ook het eerste wat gebeurde, initieel om overal eens even goed rond te kijken, het ding is uit 2009 en heeft natuurlijk al wat te lijden gehad..

De volgende ochtend dan ook maar met grote haast en verwachting aan begonnen. Tanks en fairing er af ging redelijk snel en dan zie je pas wat de algemene staat is...

GezwindeSpoed:
Gaaf, kijk uit naar je verhaal. Dit was mijn droommotor totdat ik met de LC8 begon.

sir marco:
Gaaf !
Ik heb zelf de 450 RFR  ( de Dakar motor van Sjors van Heertum), en rij er mee over de veluwe,
Je snapt niet dat KTM dit type motor niet in het standaard programma heeft.

(Ben je lid van facebook ? De 450 / 690 RFR riders hebben samen een best druk groepje..
KTM Rally Factory Replica owner/riders)

Dutchie:
Jep, leuk project, @marco, 450 staat ook nog op het programma, heb een SXF met 450RFR carb blok, maar volgend jaar komt daar de fiets ook bij denk, collectie rond maken  ;D :D

Zondagochtendje sleutelen en alles tot op de grond toe uit elkaar.

Even tijdelijk een 690E tank er op (dank aan Struis) omdat ik eea wil laten veranderen, bedoeling is de look wat te updaten en de fiets iets lichter te maken. Alles is zwaar en lomp stevig. Daarnaast is de standaard 690RFR achtertank niet echt geschikt om iets te dragen en breekt ook bijvoorbeeld het achterstaart deel makkelijk af.

Nadat ik alles tot op de grond toe heb af gebroken kom je toch wat kleine dingetjes tegen. Ziet er oa naar uit dat het blok zand heeft gehad. Ik vind het eea aan zand en gedroogde modder in het luchtfilterhuis.Gaatje onderin het luchtfilterhuis wat tegen het frame aan is doorgeschuurd, standaard 690RFR issue-tje. Mooie ombouw naar HID, maar de connectoren wel vol met water. Link systeem is flink door gerot en balhoofd lagers en schalen zijn ook flink gebruikt. Ach, hebben we iets te doen en de fiets is niet nieuw hè?

crazybond700:
Leuk om te volgen thanks voor het delen. Gave fiets ook!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie