Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690RFR/450RFR project-je...  (gelezen 16565 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4774
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #15 Gepost op: 02-08-2016, 13:24 »
Waarom niet de cilinder eraf lepelen om te kijken of er schade is? (ik weet het part of de hobby waarschijnlijk) Maar ik zou alsnog benieuwt zijn.
ARM facebook HIER

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #16 Gepost op: 02-08-2016, 15:24 »
Waarom niet de cilinder eraf lepelen om te kijken of er schade is? (ik weet het part of de hobby waarschijnlijk) Maar ik zou alsnog benieuwt zijn.


Dat is voor een volgend project  :D  Ben inderdaad erg benieuwd maar tijdelijk even buiten scope  ::)


Nog een paar andere projectjes lopen...en ik kan al zo moeilijk focussen...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4774
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #17 Gepost op: 02-08-2016, 16:19 »
Dat laatste ken ik echt totaal niet. ;)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #18 Gepost op: 02-08-2016, 19:13 »

Olie cooler zit op 2 plekken aan het blok, net naast/boven het voortandwiel en achterop het blok.


Thermostaat zit er niet tussen. Vwb waterkoeling zit de thermostaat op de radiator.
Dan gaat dus alle olie van de tweede olie-pomp direct door de koeler, om vervolgens de assen/tandwielen te smeren/koelen.
Ook niet verkeerd, te warme olie vind je klep bediening niet lekker.
Als het echt koud is, kan je altijd nog een stuk Duck-tape over je koeler plakken.

Waarom gebruik je allebei de bougies niet bij je nieuwe blok? Hoe meer vonk hoe beter!
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #19 Gepost op: 02-08-2016, 21:58 »

Waarom gebruik je allebei de bougies niet bij je nieuwe blok? Hoe meer vonk hoe beter!


Bobine op een stick wordt voor de late 690 gebruikt. Zou ik naar kunnen ombouwen maar denk er mee uit te kunnen door de gewone enkele ouderwetse losse bobine te kunnen gebruiken. En anders een dynvolt dual out, maar weet nog niet hoe weerstand enzo hier mee werkt. Eens goed inlezen.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #20 Gepost op: 02-08-2016, 23:55 »
Kijk eens bij de Boxer-Toko in IJselstein, ik heb al een paar ouwe boxers omgebouwd naar dubbele ontsteking met Hall gever. mooie compact dubbele bobine met bijbehorende vonkversterker.
Anders Silent-Hectik, kan je heel veel vervroegings krommes instellen.
Het enige wat je nodig hebt is een BdP signaal, en dat heb je op een 690.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #21 Gepost op: 03-08-2016, 09:32 »
Lekker bezig Antal, wordt weer tijd voor een bakkie in Ede om je aanwinst eens te bekijken  :)
gr Hilbert

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #22 Gepost op: 03-08-2016, 20:09 »
Kijk eens bij de Boxer-Toko in IJselstein, ik heb al een paar ouwe boxers omgebouwd naar dubbele ontsteking met Hall gever. mooie compact dubbele bobine met bijbehorende vonkversterker.
Anders Silent-Hectik, kan je heel veel vervroegings krommes instellen.
Het enige wat je nodig hebt is een BdP signaal, en dat heb je op een 690.


Thx Andre,ga me eens goed inlezen!

Post Merge: 03-08-2016, 20:10
Lekker bezig Antal, wordt weer tijd voor een bakkie in Ede om je aanwinst eens te bekijken  :)


member, koffie staat immer koud en het bier lauw, dus schroom niet!  ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #23 Gepost op: 03-08-2016, 21:06 »
Das een waar gadget paradijs daar in Ijselstein, kerel daar heeft me laatst z'n magazijn met accesoires toys eens laten zien.
Volgens mij lopen er kuddes rond dien hun ouwe 2 klepper helemaal vol hebben hangen met van dat upgrade spul.
Rubriek > snelle spullen > olie peil glas ??  > excuus ook van die ontstekings sets.

Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #24 Gepost op: 03-08-2016, 22:45 »
Gaaf toch!!!!
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #25 Gepost op: 21-08-2016, 13:03 »
Weer wat boutjes en zo besteld, denk dat alles te hebben om tot afbouw te komen, alles behalve een enkele voorpijp en kuip.


Komende week vast weer eea aan updates.




There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #26 Gepost op: 22-08-2016, 09:46 »
Weet wel een adresje in Duitsland voor een voorpijp, net 1 besteld.
Ben benieuwd hoe ie eruit komt te zien!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #27 Gepost op: 22-08-2016, 10:08 »
Gaaf ding Antal. Gelukkig hoef je niet meer drie hoog via de lift naar je sleutelhok.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #28 Gepost op: 22-08-2016, 10:49 »
Gaaf ding Antal. Gelukkig hoef je niet meer drie hoog via de lift naar je sleutelhok.


Hahaha, nee, inmiddels staat de garage zo vol dat ik mijn achterkamertje nu als sleutel hok gebruik  ;D :D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #29 Gepost op: 04-09-2016, 11:51 »
Het 690cc ombouwen voor de oliekoeler is 5 minuten werk.. Nadat de schokbreker er uit is natuurlijk.. Had het eerder moeten doen, maar ja, toch snel gelukt.








Post Merge: 04-09-2016, 12:05
Zwart, wit en beetje oranje...


There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog